ریپورتاژ آگهی

همه آنچه در سفر تفلیس باید بدانید!

شهر تفلیس، پایتخت زیبای كشور گرجستان است. این كشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیكی به روسیه و تركیه، از پتانسیل بالایی برای گردشگری برخوردار است.

شهر تفلیس، پایتخت زیبای كشور گرجستان است. این كشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیكی به روسیه و تركیه، از پتانسیل بالایی برای گردشگری برخوردار است. هزینه های ارزان سفر به گرجستان، عدم نیاز به ویزا، غذاهای خوشمزه و جاذبه های گردشگری و دیدنی تفلیس، آن را به مقصد محبوبی برای سفر خارجی در بین ایرانیان تبدیل كرده است. اما معروف ترین جاهای دیدنی تفلیس كجاست؟

ما در ادامه این مطلب به معرفی شهر تفلیس می پردازیم؛ همچنین در مورد آب و هوا و چند جاذبه زیبای گردشگری این شهر می گوییم. تا انتهای متن همراه ما باشید.

تفلیس كجاست؟

تفلیس در جنوب شرق گرجستان واقع شده و بزرگترین شهر این كشور نیز است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان گذرگاه بین قاره اروپا و آسیا در نزدیكی جاده ابریشم شناخته می شود. تفلیس با جمعیت حدود 1.5 میلیون نفر در سواحل رودخانه كورا قرار گرفته و زبان رسمی مردم آن، گرجی است.

آب و هوای شهر تفلیس چگونه است؟

شهر تفلیس با اینكه در نزدیكی كوه های قفقاز قرار گرفته؛ ولی آب و هوای سردی ندارد. در واقع به طور كلی شرایط آب و هوایی این شهر نیمه گرمسیری و مرطوب است. در تمام روزهای سال، در شهر تفلیس نسیم ملایمی می وزد، به همین دلیل در این شهر خبری از آلودگی هوا نیست. در فصل تابستان تفلیس دمای حداكثری بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد را تجربه می كند. از طرفی فصل زمستان در این شهر دمای هوا بین صفر تا 9 درجه سانتی گراد خواهد بود.

همه آنچه در سفر تفلیس باید بدانید!

چه موقع بهترین زمان سفر به تفلیس است؟

در بخش قبل با شرایط كلی آب و هوای تفلیس آشنا شدید؛ بنابراین می توان گفت بهترین موقع برای سفر به تفلیس، فصل بهار است. در بهار علاوه بر اینكه هوا گرم نیست، بسیاری از بارش های سالانه نیز در این فصل روی می دهد. اما باید به این نكته توجه كنید كه در این زمان تفلیس بسیار شلوغ و پر از گردشگر است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط هواپیما نیز در این فصل گران تر خواهد بود. ولی نگران نباشید، اگر شما هم قصد بازدید از جاهای دیدنی تفلیس را دارید، به راحتی می توانید بلیط هواپیما تفلیس را با ارزان ترین قیمت، از فلای تودی رزرو كنید.

جاذبه های گردشگری تفلیس كدام است؟

شهر تفلیس یكی از مقاصد توریستی و گردشگری است كه پیشنهاد می شود در سفر خود به گرجستان از جاذبه های تاریخی و تفریحی این شهر، دیدن كنید. در ادامه این مطلب جاهای دیدنی تفلیس را معرفی می كنیم.

مجسمه مادر یا تندیس كارتلیس دِدا

مجسمه مادر با 20 متر ارتفاع، از تمام نقاط شهر تفلیس مشخص است. این مجسمه كه از جنس آلومینیوم بوده، یك بانوی گرجستانی را با لباس محلی نشان می دهد. در دست چپ تندیس كارتلیس دِدا، یك ظرف حاوی نوشیدنی برای استقبال از مهمانان و گردشگران و در دست راست آن یك شمشیر برای نماد مبارزه با دشمنان قرار گرفته است.

خیابان های معروف شاردنی و روستاولی

این خیابان ها، با سبك معماری خود حال و هوای شهرهای اروپایی را نمایش می دهند. در خیابان های زیبای شاردنی و روستاولی، مراكز خرید بسیاری وجود داشته كه قدم زدن در آن، تجربه سفر به كشورهای اروپایی را برای شما به همراه خواهد داشت. در واقع خیابان روستاولی از خیابان های معروف و شاخص تفلیس بوده كه به عنوان نماد این شهر نیز شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری تفلیس كدام است؟

كاتادرال یا كلیسای جامع تفلیس

كلیسای اسمیندا سامبا یا جامع تثلیث تفلیس، از جمله بزرگ ترین كلیساهای دنیا است. این مكان مذهبی همچنین عنوان سومین كلیسای ارتودكس مرتفع در جهان را به خود اختصاص داده است. در واقع می توان گفت سبك معماری این كلیسا بسیار جذاب و منحصر به فرد بوده كه سالانه افراد بسیاری برای بازدید از آن به این شهر می آیند. البته تمام مراسم های مذهبی تفلیس نیز در این مكان برگزار می شود.

شهر قدیمی تفلیس

یكی از جاهای دیدنی تفلیس، شهر قدیمی آن است كه در آن تعداد زیادی موزه و كلیسا قرار دارد. این منطقه كه از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان نیز محسوب می شود در كنار رودخانه كورا واقع شده است. خانه های چوبی كهن و خیابان سنگ فرش از ویژگی های دیدنی این بخش قدیمی تفلیس است.

پل صلح تفلیس

یكی از سازه های مدرن تفلیس كه بخش های قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می كند، پل صلح است. این پل زیبا بر روی رودخانه كورا قرار گرفته و در سال 2010 توسط طراح مشهور ایتالیایی ساخته شد. ویژگی منحصر به فرد پل صلح نورپردازی بی نظیر آن بوده كه آن را در ستایش زندگی و صلح می دانند. همچنین هر شب بر روی این پل نمایش موسیقی با عنوان رویش و نور برگزار می شود.

پل صلح تفلیس

سخن پایانی

همانطور كه می دانید در سال های اخیر، گرجستان به یكی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان تبدیل شده است. در این متن سعی كردیم شما را با جاهای دیدنی تفلیس پایتخت این كشور آشنا كنیم تا هنگام سفر به این شهر از این مكان های تاریخی و گردشگری دیدن كرده و خاطره ای زیبا برای خود بسازید. البته حتما طعم غذاها و شیرینی های خوشمزه و رنگارنگ گرجستان را امتحان كنید. شما از كدام جاذبه تفلیس خوشتان آمد؟

در نهایت، می توانید برای خرید بلیط هواپیما تفلیس و رزرو هتل، به فلای تودی مراجعه كنید. از طریق این سایت، به بلیط های انواع شركت های هواپیمایی، رزرو هتل های لوكس و اقامتگاه های اقتصادی دسترسی خواهید داشت.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل