ریپورتاژ آگهی

فصل خرید ویلای جنگلی

امروزه بسیاری از افراد برای دوری از شلوغی های شهر و استراحت كردن به شمال می روند كه یكی از موارد بسیار مهم در این سفر های كوتاه مدت محلی است كه می خواهید در آن اقامت كنید؛ است. به همین علت بسیاری از افراد اقدام به خرید ویلا در شمال می كنند و همچنین ناگفته نماند كه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا می كنند.

خرید ویلا جنگلی

امروزه بسیاری از افراد برای دوری از شلوغی های شهر و استراحت كردن به شمال می روند كه یكی از موارد بسیار مهم در این سفر های كوتاه مدت محلی است كه می خواهید در آن اقامت كنید؛ است. به همین علت بسیاری از افراد اقدام به خرید ویلا در شمال می كنند و همچنین ناگفته نماند كه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا می كنند. خرید ویلا در شمال یك نوع سرمایه گذاری كم ریسك به حساب می آید.  شمال كشور دارای ویلاهای مختلفی از جمله ویلای جنگلی، ویلای ساحلی و ویلای شهركی می باشد كه در این مطلب می خواهیم به بررسی خرید ویلای جنگلی بپردازیم.

خرید ویلا جنگلی

معرفی ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی به ویلاهایی گفته می شود كه در جنگل یا كوهپایه ها ساخته می شوند؛ در نتیجه ویلاهای جنگلی دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی می باشند. ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی دارای آب و هوای شرجی كمتری هستند و همیشه هوای آن تازه است. شما در ویلاهای جنگلی می توانید از محیطی آرام و دنج لذت ببرید؛ مخصوصا زمانی كه باران می بارد و صدای برخورد قطرات باران بر روی برگ ها و زمین می شنوید.

امكانات ویلاهای جنگلی شمال

ویلاهای جنگلی معمولا با شهر فاصله دارند و در بافت های روستایی ساخته می شوند. ولی هیچ ویلای جنگلی از امكانات رفاهی دور نیست؛ زیرا هیچ سازنده ای این ریسك را نمی كند كه ویلا را در محیطی بسازد كه از امكانات رفاهی دور باشد. همچنین امروزه ساخت ویلا بسیار رونق پیدا كرده است و مناطقی كه ویلا ساخته می شوند دارای امكانات رفاهی مثل فروشگاه هایپر ماركت، فروشگاه لباس، اینترنت، امكانات بهداشتی، امكانات امنیتی و.... هستند.

دلایل قیمت مناسب ویلای جنگلی

همانطور كه گفته شد ویلاهای جنگلی به دور از شهر و در بافت های روستایی ساخته می شوند، در نتیجه نسبت به ویلاهای ساحلی دارای قیمت مناسب تری می باشند.

 یكی دیگر از دلایل این كه قیمت ویلاهای جنگلی ارزان تر است؛ این است كه ویلاهای جنگلی در محیط های جنگلی و كوهپایه ای ساخته می شوند كه در این مناطق تعداد زمین بسیار بالا است در نتیجه قیمت زمین در این مناطق ارزان تر هست. سازنده ها برای ساخت ویلا در محیط های جنگلی نباید هزینه زیادی كنند و می توانند با هر متراژی با قیمت بسیار مناسب اقدام به ساخت ویلا كنند.

سازنده ها برای ساخت ویلای جنگلی معمولا دارای یك گروه استاد كار هستند كه فقط در مناطق كوهپایه ای و جنگلی ویلا می سازند و این استاد كار ها نسبت به استاد كارهای دیگر اجرت كمتری می گیرند.

یكی دیگر از مواردی كه باعث می شود ویلای جنگی قیمت كمتری داشته باشد این است كه سازنده باید به جای شهردار از دهیاری مجوز بگیرد كه هزینه كمتری برای سازنده دارد.

در نتیجه با در نظر گرفتن این دلایل می توان گفت كه ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای دیگر دارای قیمت مناسب تری می باشند و افرادی كه بودجه كمتری برای خرید ویلا دارند می توانند اقدام به خرید ویلای جنگلی كنند.

فصل خرید ویلای جنگلی

ابتدا باید بدانید كه جنگل ها در همه فصل های سال دارای زیبایی و طراوت هستند و هر زمان كه اقدام به خرید ویلای جنگلی كنید؛ می توانید از زیبایی های جنگل استفاده كنید. ولی اگر می خواهید در یك فصل خاصی اقدام به خرید كنید پیشنهاد می كنیم در فصل بهار، تابستان یا اوایل پاییز اقدام به خرید ویلای جنگلی كنید. در این فصل های شما می توانید از حداكثر زیبایی جنگل استفاده كنید.

بیشتر بدانید: خرید ویلا

ویلای جنگلی بهتر است یا ساحلی؟

این موضوع به سلیقه هر كس مربوط است و نمی توان گفت كه ویلای جنگلی بهتر است یا ساحلی. ولی هر كدام از ویلاها دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشند. یكی از عیب های ویلای جنگلی دور بودن از شهر است كه شما باید مسافت بیشتری تا شهر طی كنید. البته ناگفته نماند كه این مورد جز حسن های آن نیز است؛ زیرا شما برای آرامش اقدام به خرید ویلا می كنید و هرچقدر ویلا از شهر دورتر باشد آن ویلا دارای آرامش بیشتری است و شما روز خود را همراه با صدای پرنده های و سكوت جنگل می گذرانید. یكی از مزیت های ویلای جنگی تنوع آن است كه نسبت به ویلاهای ساحلی بیشتر است. در شمال كشور جنگل ها بسیار گسترده هستند و ویلاهای متفاوتی در آنها ساخته شده است. در نتیجه شما در خرید ویلای جنگلی حق انتخاب بیشتری دارید. مزیت دیگر ویلاهای جنگلی همانطور كه گفته شد قیمت كمتر آنها است كه برای افرادی كه سرمایه كمتری دارند مناسب است.

بهترین منطقه برای خرید ویلای جنگلی

در شمال كشور و در امتداد دریای خزر سه استان گیلان، مازندران و گلستان قرار دارد. مازندران نسبت به دو استان دیگر دارای موقعیت های بهتری برای خرید ویلا می باشد و افراد زیادی خواهان خرید ویلای جنگلی در مازندران هستند. مازندران دارای شهر و مناطق بسیار گسترده ای می باشد و نمی توان منطقه خاصی برای خرید ویلای جنگلی پیشنهاد داد.

نكات مهم در خرید ویلای جنگلی

در هنگام خرید ویلای جنگلی باید به نكاتی توجه داشته باشد تا بعدا پشیمان نشوید. این نكات عبارتند از:

      1- در هنگام خرید ویلای جنگلی از صحت سند مالكیت مطمئن شوید تا بعدا به مشكل بر نخورید.
      2- سعی كنید در مناطق برند و معروف اقدام به خرید ویلا كنید تا بعدا بتوانید راحت تر اقدام به فروش ویلای خود كنید.
      3- همانطور كه گفته شد ویلاهای جنگلی دارای قیمت كمتری نسبت به ویلاهای ساحلی هستند ولی قبل از خرید حتما از نوع مصالحی كه در ساخت ویلا به كار رفته است مطمئن شوید تا در زمستان به مشكل برنخورید.

نتیجه گیری

ویلاهای جنگلی یك از انواع ویلاهایی می باشد كه برای سرمایه گذاری بسیار مناسب هستند. در هنگام خرید ویلای جنگلی سعی كنید تمام نكاتی كه گفته شد توجه كنید تا بعد از خرید پشیمان نشوید. ویلای جنگلی از انواع ویلاهایی می باشد كه دارای آرامش بسیار زیاد است به همین علت افراد بسیار زیادی به این نوع ویلاها علاقه مند هستند. در این مطلب با ویژگی های ویلاهای جنگلی در شمال آشنا شدیم و شما می توانید با خواندن این مطلب در رابطه با خرید ویلای جنگلی یا ساحلی راحت تر تصمیم بگیرید.