ریپورتاژ آگهی

هر آن چیزی كه درباره سفر به تركیه باید بدانید

كشور تركیه یكی از كشورهای بسیار زیبا توریستی است كه بلیط ارزان‌تر و هزینه‌هایی كمتری نسبت به كشورهای توریستی دیگر دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر می‌خواهید بودجه كمی برای سفر خود در نظر بگیرید به سفر تركیه فكر كنید.

كشور تركیه یكی از كشورهای بسیار زیبا توریستی است كه بلیط ارزان‌تر و هزینه‌هایی كمتری نسبت به كشورهای توریستی دیگر دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر می‌خواهید بودجه كمی برای سفر خود در نظر بگیرید به سفر تركیه فكر كنید.

البته باید بدانید قبل از سفر به هر كشوری لازم است اطلاعاتی درباره آن كشور كسب كنید، تا بتوانید سفر راحت و لذت بخشی را به كشور موردنظر خود داشته باشد؛ به همین دلیل در اینجا قرار است به اطلاعاتی كه لازم است قبل از سفر به كشور تركیه درباره كشور تركیه و سفر به این كشور بدانید، پرداخته شود.

هر آن چیزی كه درباره سفر به تركیه باید بدانید

درباره سفر تركیه

كشور تركیه یكی از كشورهای توریستی است كه به دلیل جاذبه‌های دیدنی زیادی كه دارد در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا كرده است. این كشور در بین كشورهای توریستی دیگر، بیشترین آمار سفر را در بین ایرانیان دارد.

همان‌طور كه می‌دانید در بین مواردی كه باید درباره آن در زمان سفر به تركیه آگاهی داشته باشید برخی موارد، اطلاعات پایه و ضروری هستند كه هر فردی كه قصد سفر تركیه را دارد باید درباره آن بداند. در پایین برای شما به این موارد پرداخته شده است.

اطلاعات ضروری برای سفر تركیه

1- واحد پول كشور تركیه لیر است؛ بنابراین زمانی كه می‌خواهید به كشور تركیه سفر كنید لازم است برای خرید و پرداخت هزینه‌ها در این كشور لیر تهیه كنید.

دو روش برای تهیه لیر برای سفر تركیه وجود دارد: روش اول این است به‌صورت مستقیم از صرافی‌های ایران لیر تهیه كنید و به كشور تركیه ببرید و روش دوم این است كه در ابتدا از صرافی‌های ایران دلار تهیه كنید و زمانی كه به سفر كشور تركیه رفتید در صرافی‌های تركیه دلار خود را به لیر تغییر دهید.

اطلاعات ضروری برای سفر تركیه

1- زبان مردم كشور تركیه به زبان تركی است؛ اما باتوجه‌به اینكه كشور تركیه یك كشور توریستی است كه از سرتاسر دنیا توریست می‌پذیرد، اكثر مردم و فروشنده‌های كشور تركیه می‌توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند؛ بنابراین اگر زبان تركی بلد نیستید جای نگرانی وجود ندارد.
2- در زمان سفر به تركیه باید حواستان باشد كه از آب شهری در كشور تركیه استفاده نكنید؛ به این دلیل كه آب‌ شهری در كشور تركیه مناسب آشامیدن نیست؛ به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان سفر به كشور تركیه از آب معدنی استفاده كنید.
3- بهترین زمان برای سفر تركیه فصل‌های بهار و پاییز است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در فصل‌های بهار و یا پاییز بلیط سفر به كشور تركیه را تهیه كنید.
4- محبوب‌ترین شهر تركیه، شهر استانبول است؛ این شهر به دلیل دارابودن مراكز خرید مدرن متنوع و متعدد و جاذبه‌های دیدنی زیاد از جمله مكان‌های تاریخی جز محبوب‌ترین شهرهای تركیه در بین توریستان شناخته می‌شود.

هزینه‌های سفر تركیه

قبل از سفر تركیه توصیه می‌شود درباره هزینه‌های سفر به كشور تركیه نیز آگاهی كسب كنید، تا در زمان سفر به كشور تركیه بتوانید هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت كنید. برای سفر به تركیه برخی هزینه‌ها به‌صورت هزینه‌های ثابت برای هر فردی كه قصد سفر به این كشور را دارد وجود دارد كه در پایین در مورد این موضوع صحبت شده است.

هزینه‌های سفر تركیه

هزینه صدور یا تمدید پاسپورت

داشتن پاسپورت برای خروج از كشور و سفر به هر كشوری ضروری است؛ به همین دلیل برای سفر تركیه در ابتدا باید برای دریافت پاسپورت اقدام كنید. درصورتی‌كه قبلاً پاسپورت تهیه كرده‌اید، باید دقت كنید كه زمان تمدید پاسپورت شما فرانرسیده باشد، در غیر این صورت باید برای تمدید پاسپورت خود اقدام نمایید.

برای تمدید یا دریافت پاسپورت برای سفر به تركیه باید هزینه‌های صدور گذرنامه، عوارض شهرداری، خدمات گذرنامه، عكاسی و احراز هویت را پرداخت كنید تا پاسپورت برای شما صادر شود.

عوارض خروج از كشور:

هر فردی علاوه بر داشتن پاسپورت و پرداخت هزینه‌های دریافت پاسپورت، باید هزینه‌ای نیز جهت عوارض خروج از كشور به دولت پرداخت كند. این هزینه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، درصورتی‌كه بار اولی باشد كه فرد سفر می‌كند باید ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و درصورتی‌كه بار سوم یا سوم به بعد باشد ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

خرید بلیط برای سفر به تركیه

بعد از پرداخت هزینه‌های ثابت، نوبت به خرید بلیط برای سفر تركیه می‌رسد. برای خرید بلیط برای شهرهایی مانند استانبول باید باتوجه ‌به بودجه‌ای كه دارید روش سفر خود را به تركیه انتخاب كنید؛ برای مثال می‌توانید باتوجه‌به بودجه‌ای كه برای سفر به تركیه در نظر گرفته‌اید سفر به تركیه با قطار، هواپیما و روش‌های دیگر را انتخاب كنید.

خرید بلیط برای سفر به تركیه

رزرو هتل در تركیه

برای سفر تركیه باید از قبل هتل موردنظر خود را انتخاب نموده و برای رزرو هتل تركیه اقدام كنید. شهر استانبول به این دلیل كه یكی از شهرهای پرطرف‌دار در بین توریستان است هتل‌های بسیار زیادی دارد؛ اما پیشنهاد می‌شود درصورتی‌كه قصد سفر به شهر استانبول تركیه را دارید از بین بهترین هتل های استانبول، یك هتل برای رزرو انتخاب كنید، تا بتوانید از بهترین خدمات در زمان سفر به تركیه بهره ببرید.

برای این كه بتوانید یكی از بهترین هتل های استانبول را برای خود رزرو كنید، می‌توانید از شركت فلای تودی كمك بگیرید. شركت فلای تودی می‌تواند در تمام زمینه‌های سفر تركیه به شما كمك كند.

رزرو هتل در تركیه

جمع‌بندی

كشور تركیه به دلیل جاذبه‌های دیدنی و مراكز خرید متنوعی كه دارد به‌عنوان یكی از محبوب‌ترین كشورهای توریستی شناخته می‌شود. كشور تركیه با این كه جاذبه‌های متعددی دارد، هزینه سفر كمتری برای سفر توریستی نسبت به كشورهای توریستی دیگر دارد.

درصورتی‌كه قصد سفر تركیه را دارید پیشنهاد می‌شود از شركت‌های مسافرتی مانند شركت فلای تودی كمك بگیرید، تا بتوانید هزینه‌های كمتری برای سفر به تركیه پرداخت كنید و از سفر تركیه لذت بیشتری ببرید.