ریپورتاژ آگهی

تور آلانیا، سفری به سرزمین گل كاغذی!

سرزمین گل كاغذی شاید برای بسیاری از كسانی كه با تور آلانیا هم سفر كرده‌اند ناآشنا باشد ولی مردم تركیه و اهالی شهر آلانیا، این لقب را برای خود انتخاب كرده‌اند. لازم به ذكر است كه این اسم به دلیل گل‌های زیبای كاغذی و شكوفه‌هایی كه در امتداد سواحل این شهر به ویژه در فصل بهار و تابستان وجود دارند به آن داده شده است.

سرزمین گل كاغذی شاید برای بسیاری از كسانی كه با تور آلانیا هم سفر كرده‌اند ناآشنا باشد ولی مردم تركیه و اهالی شهر آلانیا، این لقب را برای خود انتخاب كرده‌اند. لازم به ذكر است كه این اسم به دلیل گل‌های زیبای كاغذی و شكوفه‌هایی كه در امتداد سواحل این شهر به ویژه در فصل بهار و تابستان وجود دارند به آن داده شده است. آلانیا به عنوان یك شهر ساحلی و تفریحی و بخشی از استان آنتالیا در سواحل جنوبی تركیه بوده كه با شهر آنتالیا تنها 135 كیلومتر فاصله دارد. پیشینه تاریخی آلانیا نشان می‌دهد كه این شهر دارای موقعیتی استراتژیك در زمان امپراطوری‌های سلوكیان، رومیان، بیزانس و عثمانی بوده لذا اگر مسافر تور آلانیا بوده‌اید آثار و بقایای باستانی موجود در آن نمایانگر تاریخ غنی این شهر است. علاوه بر میراث تاریخی آلانیا باید از آب و هوای مدیترانه‌ای، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی آن یادی كرد كه تور آلانیا را برای همگان هیجان‌انگیز كرده است. آلانیا از غرب و شرق با آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترانه و سواحل ماسه‌ای طلایی محصور شده كه وجود كوه توروس در اطراف آن چشم‌اندازی بدیع خلق كرده است. تور آلانیا با وجود هتل‌های لوكس و مدرن، بارها و كافه‌های مجلل، مراكز خرید لاكچری، بازارهای رنگارنگ، جواهرفروشی‌ها، مغازه‌های چرم، رستوران‌های دریایی، زیبایی‌های ساحلی، ورزش‌های آبی و تفریحات مهیج خلاقانه به انتخاب و سلیقه تمامی گردشگران احترام گذاشته است. جالب است بدانید كه این شهر دارای دو اسكله بسیار جذاب بوده كه یكی از آن‌ها در نزدیكی آلانیا و به قایق‌های شخصی اختصاص دارد و دومی مخصوص كشتی‌های توریستی و تفریحی بوده كه از گردشگران تور آلانیا استقبال می‌كند.

تور آلانیا، سفری به سرزمین گل كاغذی!

سواحل ماسه‌ای طلایی آلانیا

وقتی صحبت از آلانیا می‌شود حتما باید در مورد زیبایی‌های ساحلی آن به مرور خاطراتی از تور آلانیا پرداخت چرا كه دارای سواحلی جذاب و حیرآور است. سواحل آلانیا آن‌ چنان پاك و تمیز هستند كه هر ساله پرچم آبی را به دلیل رعایت استانداردهای ساحلی دریافت می‌كنند. در سفر خود با تور آلانیا پرواز مستقیم توجه داشته باشید كه تمام ورودیه‌های سواحل رایگان می‌باشند چرا كه به بخش دولتی تعلق دارند. از بهترین سواحل آلانیا می‌توان به ساحل كلئوپاترا (Cleopatra Beach)، ساحل كیقباد (Keykubat beach)، ساحل داملاتاش (Damlatas Beach)، ساحل پورتاكال (Portakal Beach) و ساحل اولاس (Ulas Beach) اشاره كرد كه همه آن‌ها در تور آلانیا شناخته شده نیستند. برای نمونه سواحل كیقباد و كلئوپاترا از مشهورترین سواحل آلانیا هستند كه بسیاری از گردشگران آن‌ها را برای سفر و تفریح انتخاب می‌كنند. ساحل كلئوپاترا یكی از محبوب‌ترین سواحل در تور آلانیا بوده كه به طول دو كیلومتر در قسمت غربی این شهر واقع شده است. جاذبه‌های متنوعی كه در اطراف این ساحل وجود دارند عبارتند از: رستوران‌ها و كافه‌ها، هتل‌های زیبا، زمین‌های مختص ورزش، پارك‌ها، صندلی‌های آفتابی و چتر و ورزش‌های آبی ساحلی مانند اسكی روی آب  هستند كه تور آلانیا را سرشار از هیجان خواهند كرد. از همه مهم‌تر، تركیب جاذبه‌های طبیعی با جاذبه‌های ساخته دست بشر این ساحل را جذاب‌تر از هر جای دیگر كرده است. اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید كه به شنا و ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌كنیم به آب‌های شفاف و كم‌عمق آن بروید كه در بیش‌تر ایام سال در اختیار مسافران قرار دارند. اما اگر از علاقه‌مندان به سفرهای خانوادگی با تور آلانیا هستید توصیه می‌كنیم كه ساحل داملاتاس را انتخاب كنید چرا كه در این ساحل امكانات فراوانی مانند زمین بازی مخصوص كودكان زیر ده سال و پارك‌های زیبا تدارك دیده شده‌اند تا باعث رضایت خاطر مسافران گردند. همچنین ساحل داملاتاس برای دسترسی مسافران ویلچری نیز مناسب‌سازی شده كه بر محبوبیت آن در تور آلانیا افزوده است.

در سفر با تور آلانیا از كجا خرید كنیم؟

در سفر با تور آلانیا از كجا خرید كنیم؟

همان‌طور كه پیش‌تر اشاره شد شهر توریستی آلانیا، هر چیزی را كه برای یك تور آلانیا لازم باشد را در آغوش خود جای داده است. توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری در این شهر به وضوح دیده می‌شوند؛ از راه‌های ریلی گرفته تا هتل‌ها و آپارتمان‌های لوكس برای خدمت به مسافران تور آلانیا ساخته شده‌اند. در این میان مراكز خرید و بازارهای رنگین‌كمانی آلانیا نیز از این رشد و توسعه بی‌نصیب نمانده‌اند. مراكز خریدی نظیر آلانیوم (Alanyum)، مركز خرید و فروش مگامال و بلوار آتاترك (Ataturk street) مناسب خرید و تفریح گردشگران یا مراكزی مانند كوناكلی تایم (Konakli Time Center)، نوا اوتلت (Neva Outlet) و فروشگاه چرم دنور (D’Enver Leather) بسیار مناسب برای خرید برندهای مختلف یا مراكز خریدی نظیر بوتیك بونوآ (Bounoa Boutique)، ماركامیكس (Marka Mix) و بازار آلانیا (Cuma Pazari) برای خرید سوغاتی را در تور آلانیا پیشنهاد می‌كنیم البته اگر جزو مسافران علاقه‌مند به خریداری جواهرات هستید توصیه ما این است كه به مركز خرید جواهرات سیفلار (Sifalarjewellery) سری بزنید تا لذت گردشگری خرید در تور آلانیا برای‌تان دوچندان شود.  علاوه بر مراكز خرید ذكرشده حتما بازار اصلی شهر آلانیا را نیز برای دیدار از قلم نیندازید چرا كه سرشار از زیبایی و كالاهای متنوع و جذاب است. از صنایع دستی ابریشمی و دست‌باف گرفته تا ادویجات، شیرینی‌های محلی و لباس‌های جین را می‌توانید در این بازار تهیه كنید تا تور آلانیا را برای خودتان لذت‌بخش نمایید.

در سفر با تور آلانیا از كجا خرید كنیم؟

آیا علاقه‌مند به سفر با تور آلانیا هستید؟

اگر با خواندن این مطلب علاقه‌مند شدیده‌اید تا بیش‌تر در مورد آلانیا بخوانید یا اگر مشتاق شده‌اید یكی از تورهای جذاب آلانیا را برای سفر و گردشگری انتخاب كنید لذا خالی از لطف نخواهد بود اگر به وب‌سایت گردشگری آژانس مسافرتی سلام پرواز به نشانی salamparvaz.com مراجعه كنید و مطالب و پكیج‌های مختلف تور آلانیا را مطالعه كنید. این آژانس یكی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری بوده كه مجری مستقیم تورهای تركیه و به ویژه تور آلانیا هتل 5 ستاره UALL است لذا می‌توانید با خیال راحت از آن خرید كنید یا هم اگر مایل به دریافت مشاوره‌های بیش‌تر برای انتخاب تور مورد نظر خود هستید با شماره 22221500 تماس بگیرید.