ریپورتاژ آگهی

شرایط سنی و هزینه تحصیل در مدارس كانادا

یكی از برترین روش های مهاجرت به كانادا، تحصیل در این كشور می باشد. امكانات رفاهی مناسب و كیفیت بسیار بالای زندگی در كانادا از مهم ترین عوامل جذب مهاجرین و ایرانیان به این كشور می باشد. هم اكنون بسیاری از خانواده های ایرانی تمایل دارند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به كشور های خارجه از جمله كانادا بفرستند.

شرایط سنی تحصیل در مدارس كانادا

یكی از برترین روش های مهاجرت به كانادا، تحصیل در این كشور می باشد. امكانات رفاهی مناسب و كیفیت بسیار بالای زندگی در كانادا از مهم ترین عوامل جذب مهاجرین و ایرانیان به این كشور می باشد. هم اكنون بسیاری از خانواده های ایرانی تمایل دارند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به كشور های خارجه از جمله كانادا بفرستند. كشور كانادا از جمله كشور های پیشرو در امر تحصیل و آموزش به شمار می آید. كشور كانادا دارای موسسات و نظام آموزشی بسیار قوی می باشد و متقاضیان تحصیل در كانادا قادر خواهند بود از مقطع مدرسه تحصیل خود را در این كشور آغاز نموده و تا مقاطع مختلف دانشگاهی تحصیل خود را در این كشور پیش برده. موسسات آموزشی كانادا با توجه به مقطع مورد نظر متقاضی تحصیل در كانادا، شرایط مختلفی را وضع نموده است. مدارس در كانادا 5 روز در هفته برگزار می گردد و از اواخر آگوست شروع شده و تا اوایل ژوئن نیز ادامه خواهد داشت. همچنین از آن جهت كه كشور كانادا كشوری دو زبانه می باشد، آموزش در مدارس كانادا با دو زبان فرانسوی و انگلیسی برای متقاضیان قابل دسترس می باشد. در ادامه توضیحات تكمیلی در حوزه های  شرایط سنی تحصیل در مدارس كانادا، هزینه تحصیل در مدارس كانادا و بهترین موسسه مهاجرتی برای گرفتن ویزای دانش آموزی كانادا را ارائه می دهیم.

بیش از 1500 مدرسه خصوصی و دولتی در كشور كانادا وجود دارد كه متقاضیان تحصیل در كانادا با در نظر گرفتن شرایط خود یك مدرسه را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند. متقاضیان تحصیل در كانادا می بایست به نكات زیر توجه نمایند:

1- تحصیل دانش آموزان كانادایی در مدارس دولتی این كشور رایگان می باشد.
2- برای تحصیل در مدارس دولتی كانادا، متقاضی می بایست دارای قیم قانونی كه شامل والدین، اقوام و آشنایان و یا خانواده های مورد تایید دولت كانادا است، باشد.
3- غلبا دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی تحصیل می نمایند، شهریه این گونه مدارس در مقایسه با مدارس دولتی بیشتر می باشد.
4- متقاضیان می بایست جهت كسب اطلاعات دقیق در مورد هر مدرسه كشور كانادا به وب سایت مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.

شرایط سنی تحصیل در مدارس كانادا

كشور كانادا دارای نظام آموزشی بسیار قوی می باشد و این امر باعث شده كه اكثر خانواده های ایرانی و غیر ایرانی تمایل به تحصیل فرزندان خود در مدارس این كشور را داشته باشند. نكته مثبتی كه وجود دارد متقاضیان برای تحصیل در مدارس كشور كانادا نیاز به ارائه مدرك زبان نداشته و تنها داشتن مهارت خواندن و نوشتن متناسب با سن متقاضی كافی می باشد. به طور كلی مدارس كشور كانادا به دو مقطع تسیم بندی می شوند:

1- مقطع ابتدایی
2- مقطع متوسطه

شرایط سنی تحصیل در دبستان های كشور كانادا

كودكان در كشور كانادا از سن 3 سالگی تحصیل خود را آغاز می كنند. كودكان در كانادا از سن 3 تا 6 سالگی خود در پیش دبستانی ها و یا مهدكودك های كانادا تحصیل می كنند و معلمان مطالب متناسب با درك و فهم كودك را به آن ها آموزش می دهند. قابل ذكر است كه گذراندن این دوره برای كودكان كانادایی اجباری نمی باشد.

شرایط سنی تحصیل در مدارس كانادا بدین صورت است كه متقاضیان از سن 6 سالگی تحصیل خود را در مدارس اپتدایی آغاز نموده و تا سن 11 سالگی تحصیل آن ها در این مقطع ادامه دارد. خانواده هایی كه دارای فرزند 6 تا 11 سال و متقاضی تحصیل فرزندان خود در مدارس كانادا هستند، می توانند متناسب با سن فرزند خود در پایه تحصیلی مناسب ثبت نام كرده و آموزش فرزندان خود را در این مدارس آغاز نموده.

شرایط سنی تحصیل در دبستان های كشور كانادا

شرایط سنی تحصیل در دبیرستان های كشور كانادا

دانش آموزان جهت ورود به مقطع متوسطه در كشور كانادا می بایست مقطع ابتدایی را با موفقیت طی نموده باشند و در آزمون Pluse-11 نمره قبولی را دریافت كرده باشند. دانش آموزان بین المللی متقاضی تحصیل در دبیرستان های كانادا می بایست حداقل 11 سال سن داشته و همچنین نمرات قبولی مدنطر مدرسه موردنظر در كانادا را كسب نموده باشد.

به طور كلی دانش آموزان از سن ۶ تا ۱۸ سالگی در كانادا به تحصیل مشغول می باشند. تحصیل دانش آموزان در مقطع دبیرستان از سن 11 سالگی آغاز می گردد و تا سن 16 سالگی نیز ادامه خواهد داشت. دانش آموزان بین المللی متقاضی تحصیل در دبیرستان های كانادا، متناسب با سنشان مقطع تحصیلی وی مشخص میگردد.

هزینه تحصیل در مدارس كانادا

در این بخش هزینه های لازم جهت تحصیل در مدارس كانادا را مورد بررسی قرار می دهیم.

هزینه مدرسه ابتدایی در كشور كانادا

تحصیل در مدارس ابتدایی دولتی كانادا برای كودكان كانادایی، شهروندان و دارندگان اقامت دائم كانادا رایگان می باشد. متقاضیانی كه این شرایط را دارا نمی باشند می بایست بررسی نمایند كه مدرسه مورد نظر آن ها در كانادا برای تحصیل دانش آموزان خارجی شهریه دریافت می كند یا خیر.

گاهی اوقات مدارس بابت شركت نمودن دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه مانند مسابقات و فعالیت های ورزشی هزینه اندكی را دریافت می نماید. در مدارس كانادا كودكان غالبا ناهار خود را به مدرسه می آورند اما بعضی از مدارس دارای بوفه های غذای گرم می باشند و یا هزینه وعده ناهار را در شهریه لحاظ می نمایند در این صورت مدرسه موظف به ارائه یك وعده ناهار به دانش آموزان می باشد. شهریه مدارس ابتدایی در كشور كانادا در جدول زیر نمایش داده شده است.

نام مدرسه

شهریه سالیانه ( دلار)

لیندن

23,117

گلدستون

17,430

سَكرت هارت مونترال

17,335

آكادمی كلیر واتر

15,600

آكادمی وستبرو

15,635

مونت رویال

7,500

ایكول ویژن سیلری كبك

11,450

گری استون هایز

8,300

لینوود

7,641

ابتدایی جورج جی

12,854

هالیفاكس ارلی چایلدهود

11,835

تیمز ولی دیستریكت

8,294

كالج هیلفیلد استراتالان

8,500

گریتر ایسكس كانتی

7,216

لیك كرست

11,565

آكادمی USCA

12,745

 

هزینه دبیرستان در كشور كانادا

تحصیل در دبیرستان های دولتی كشور كانادا برای كودكان كانادایی، شهروندان و دارندگان اقامت دائم كانادا رایگان می باشد. خانواده هایی كه متقاضی تحصیل فرزندان خود در دبیرستان های كشور اتریش می باشند می بایست بررسی و هماهنگی های لازم را در ارتباط با مدرسه مورد نظر انجام دهند كه متوجه شوند آیا بابت تحصیل فرزندشان باید هزینه پرداخت نمایند یا خیر.

برخی از دبیرستان های كانادا ممكن است بابت فعالیت های خارج از برنامه مانند مسابقات و تیم های ورزشی هزینه دریافت نمایند. در كانادا دانش آموزان غالبا ناهار خود را می برند اما ممكن است برخی از مدارس دبیرستان دارای بوفه های غذای گرم باشند و یا وعده غذایی به دانش آموزان ارائه دهند كه در این صورت هزینه وعده غذایی را همراه با شهریه از والدین دریافت می كنند. شهریه مربوط به دبیرستان های كشور كانادا در جدول زیر نمایش داده شده است.

 

نام دبیرستان

شهریه سالیانه ( دلار)

كالج برامر

12,722

بریتانیا سكندری اسكول

12,300

كالج ویل ماری

4,500

ملكه الیزابت

6,800

آكادمی وستبرو

15,635

W P Wagner

9,860

كبك

6,430

بت لهم

7,800

سیسلر

8,724

ویكتوریا

7,653

چارلز پی آلن

12,821

تیمز ولی دیستریكت

8,290

كالج هیلفیلد استراتالان

8,499

كالج سینت كلیر

12,279

لیك كرست

11,561

آكادمی USCA

12,744

 

بهترین موسسه مهاجرتی برای گرفتن ویزای دانش آموزی كانادا

یك موسسه مهاجرتی خوب می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

1- آشنایی كامل با قوانین هر كشور
2- دارا بودن از تجربه حرفه ‌ای و شفاف
3- دارا بودن از مهارت‌ های ارتباطی عالی
4- داشتن گواهی نامه و مدرك تحصیلی معتبر
5- در اختیار داشتن مشاوران چند زبانه
6- ارائه راهنمایی مستمر و مفید به مراجعه كنندگان
7- انجام فعالیت ها به صورت تیمی
8- شایستگی و صلاحیت

موسسه مهاجرتی ملك پور با 15 سال سابقه مهاجرتی و تعداد زیادی آمار موفق در امر مهاجرت می تواند بهترین گزینه جهت مشاوره برای متقاضیان مهاجرت باشد.