ریپورتاژ آگهی

۳ نكته مهم برای كسب نمره بالا در اسپیكینگ آیلتس

افراد بسیاری قصد كسب نمره بالا در آزمون آیلتس را دارند. افراد به دلایل مختلفی مانند كار، تحصیل و ... در كشورهای انگلیسی‌زبانی مانند كانادا، انگلستان، استرالیا و ... برای آزمون آیلتس آماده می‌شوند. آزمون آیلتس یكی از امن‌ترین و معتبرترین آزمون‌های سنجش و ارزیابی مهارت‌های ۴گانه به زبان انگلیسی است.

افراد بسیاری قصد كسب نمره بالا در آزمون آیلتس را دارند. افراد به دلایل مختلفی مانند كار، تحصیل و ... در كشورهای انگلیسی‌زبانی مانند كانادا، انگلستان، استرالیا و ... برای آزمون آیلتس آماده می‌شوند. آزمون آیلتس یكی از امن‌ترین و معتبرترین آزمون‌های سنجش و ارزیابی مهارت‌های ۴گانه به زبان انگلیسی است. در واقع در این آزمون، ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت كردن افراد در زبان انگلیسی بررسی می‌شود و به آنان نمره‌ای بین ۱ تا ۹ اعطا می‌شود.

معمولا افراد برای آموزش آیلتس، ابتدا در یك آزمون تعیین سطح آیلتس شركت می‌كنند و پس از مشخص شدن سطح خود و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، برای كسب نمره بالا در این آزمون برنامه‌ریزی می‌كنند. یكی از بخش‌های مهمی كه افراد در مسیر آموزش آیلتس باید به آن توجه كنند، اسپیكینگ آیلتس است.

 اسپیكینگ آیلتس به صورت حضوری برگزار می‌شود و در زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه، ممتحن از داوطلب سه سوال می‌پرسد. داوطلب آزمون آیلتس در این زمان كوتاه باید به خوبی به این سوالات پاسخ دهد. با وجود این‌كه اسپیكینگ یكی از جالب‌ترین و كاربردی‌ترین مهارت‌ها برای زبان‌آموزان است، با این حال این بخش تا حدودی برای داوطلبان آزمون آیلتس چالش‌برانگیز است.

یادگیری كلمات خارجی و به خاطر سپردن معانی آنها یك چیز است اما گفتن آن كلمات با صدای بلند، به ویژه برای افراد غیربومی مسئله دیگری است. افراد در ذهن خود به خوبی كلمات و جملات را كنار هم قرار می‌دهند اما هنگامی كه قصد به زبان آوردن این عبارات را دارند، خونسردی خود را از دست می‌دهند و اشتباه می‌كنند.

اگر از اشتباه كردن می‌ترسید و همین امر شما را از آمادگی برای آزمون آیلتس، باز داشته است، نگران نباشید. اشتباه‌ها و شكست‌ها به شما در پیشرفت كمك می‌كند. كافی است كه یك اشتباه را دوبار تكرار نكنید و هر بار سعی كنید كه در مكالمه به زبان انگلیسی، بهتر از گذشته شوید.

برای آشنایی با سه نكته كاربردی برای بهبود مهارت‌های مكالمه خود در زبان انگلیسی، این مقاله را تا انتها مطالعه كنید.

برای مكالمه آیلتس، بر روی تلفظ خود كار كنید

مهم‌ترین چیزی كه باید روی آن تمركز كنید، تلفظ است. اگر نتوانید كه كلمه‌ای را به همان گونه‌ای كه معمولا در انگلیسی بیان می‌شود، بیان كنید، مردم برای درك صحبت‌های شما با مشكل مواجه خواهند شد. در اسپیكینگ آیلتس، لهجه شما مهم نیست و با هر لهجه‌ای صحبت كنید، نمره خود را خواهید گرفت. ولی حتما باید تلفظ شما درست باشد.

چرا تلفظ در گفتار انگلیسی مشكل است؟ زیرا صداهای مصوت به شیوه‌های گوناگونی بیان می‌شوند. بهترین راه‌حل برای تقویت تلفظ گوش دادن به تلفظ كلمات و سپس تمرین است. از كلمات شروع كنید و سپس تلفظ جملات را تمرین كنید. هرچه بیشتر بخوانید، گوش دهید و صحبت كنید، سریع‌تر یاد خواهید گرفت. در نهایت، مكالمه شما همانند فردی بومی خواهد شد.

با صدای بلند بخوانید و صدای خود را ضبط كنید

معمولا افراد دوست ندارند كه اشتباهاتشان را دوباره بشنوند. اما اگر زبان‌آموز هستید، این كار به شما برای بهبود تلفظتان كمك خواهد كرد. خواندن و صحبت كردن با صدای بلند و سپس شنیدن دوباره آن، یكی از بهترین راه‌ها برای بهبود مكالمه انگلیسی است.

از پاراگراف‌های كوتاه گرفته تا مقاله‌های خبری طولانی، ضبط كردن صدای خود در هنگام خواندن مطالب مختلف و گوش دادن به آن‌ها به شما كمك می‌كند تا برای مكالمه آیلتس آماده شوید. از اشتباه نترسید. در شروع راه حتما بخش‌های مختلف مكالمه شما مانند تلفظ، گرامر و انسجام مشكل دارد. اما همین اشتباه‌ها هستند كه به شما در بهبود اسپیكینگ كمك خواهند كرد.

تقویت لیسنینگ آیلتس

هنگام گوش كردن به صداهای ضبط‌شده خود، به دنبال اشكالات خود و شیوه رفع آن‌ها باشید. به این فكر كنید كه چگونه می‌توانید كه بیشتر شبیه فردی بومی صحبت كنید. تاكید می‌كنیم كه تمرین بهترین راه‌حل برای آمادگی آزمون آیلتس است.

یك همراه برای پیمودن مسیر آموزش آیلتس خود پیدا كنید

یادگیری هر چیزی به تنهایی احتمالا سخت است. به خاطر همین افراد مختلف، مطالعه همراه افراد دیگر را ترجیح می‌دهند. هنگامی كه با دیگران درس می‌خوانید، معمولا یادگیری شما افزایش می‌یابد و بازده بهتری خواهید داشت. همراه با یكی از دوستان یا آشنایان خود برای مكالمه آزمون آیلتس، مطالعه كنید. شما می‌توانید كه بدون ترس از اشتباه كردن با یكدیگر صحبت كنید و اشكالات مكالمه هم را پیدا كنید.

شركت در كلاس گروهی آیلتس

اگر در مسیر آموزش آیلتس، همراهی ندارید، در یك كلاس گروهی آیلتس شركت كنید. در كلاس‌های آیلتس، افراد دیگری نیز مانند شما هستند كه می‌خواهند برای این آزمون آماده شوند. در كلاس‌های آیلتس شما به صحبت دیگر زبان‌آموزان گوش خواهید داد و سپس استاد اشتباهات را تصحیح می‌كند. هم‌چنین در كلاس‌های گروهی عمومی آیلتس، هر ۴ مهارت شما در زبان انگلیسی پیشرفت خواهد كرد.

اما اگر در طول روز زمان كمی دارید، باید چه كنید؟ بهترین راه‌حل برای رفع مشكل كمبود زمان، شركت در كلاس آیلتس آنلاین است. در كلاس آیلتس آنلاین شما به خوبی برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید. هم‌چنین در كلاس‌های آنلاین عمومی، بر هر ۴ مهارت شما در زبان انگلیسی كار می‌شود.

شما در كلاس آیلتس آنلاین ابتدا به تدریس استاد و نكاتی كه بیان می‌كند، گوش می‌دهید و سپس به حل تمارین می‌پردازید. هم‌چنین در طول كلاس سوال‌هایی را كه برایتان پیش آمده، می‌پرسید و به سوالات دیگر فراگیران گوش می‌دهید. با انجام این اقدامات، سطح زبان انگلیسی شما پیشرفت خواهد كرد.

شركت در آزمون آیلتس

یكی از بهترین موسساتی كه كلاس آنلاین آیلتس برگزار می‌كند، دبستان ترجمیك است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این موسسه می‌پردازیم.

آموزش آیلتس با دبستان ترجمیك

دبستان ترجمیك موسسه‌ای است كه دوره‌های آنلاین آیلتس و زبان‌های خارجی را با بالاترین كیفیت آموزشی برگزار می‌كند.

در دبستان ترجمیك، دوره‌های آیلتس در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌شوند. هدف از شركت در سطح Fundamental یا مقدماتی آیلتس، ارتقای نمره آیلتس از ۴ به ۵، در سطح متوسط یا Pre-IELTS، ارتقای نمره از ۵ به ۶.۵ و در دوره پیشرفته آیلتس نیز ارتقای نمره از ۶ به ۷ است.

دبستان ترجمیك به خوبی از این نكته آگاه است كه دانش و مهارت استاد نقش مهمی را برای یادگیری فراگیران ایفا می‌كند. به همین علت تمامی استادان دبستان ترجمیك از دانش و مهارت بالایی در آموزش آیلتس برخوردارند.

یكی دیگر از امكانات دبستان ترجمیك این است كه فیلم تمامی جلسات دوره‌ها ضبط می‌شوند و در پنل فراگیران قرار می‌گیرد. در این حالت اگر فردی در جلسه‌ای از كلاس آنلاین غایب بود یا نیاز به مرور دوباره محتوای كلاس داشت، با تماشای فیلم‌های ضبط‌شده كلاس، از دوره عقب نمی‌ماند و خودش را دوباره به سطح كلاس می‌رساند.

هم‌چنین در دبستان ترجمیك، امكان پرداخت قسطی شهریه دوره‌ها نیز وجود دارد. البته این نكته نیز شایان ذكر است كه دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیك از هزینه مناسبی برخوردارند. در واقع شما برای آموزش آیلتس در دبستان ترجمیك نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید.

بنابراین اگر زمان كمی دارید و به دنبال بهترین كیفیت آموزشی برای آموزش آیلتس هستید، كلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیك را از دست ندهید!

آزمون آیلتس آزمونی سخت است ولی قبل از شما افراد بسیاری با پیشینه‌های تحصیلی و سنی متفاوت در آزمون آیلتس، نمره بالای ۷ را به دست آورده‌اند. بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب، تلاش و مطالعه هدفمند، برای كسب نمره بالا در این آزمون آماده شوید. 

وقتی صحبت از گفتار انگلیسی به میان می آید، كلیشه قدیمی به نظر می رسد: تمرین واقعاً عالی می شود. اشتباهات در طول مسیر اتفاق خواهند افتاد - آنها با قلمرو می آیند - اما چیزی برای خجالت نیست. بومی زبانان همیشه از كسی كه تمام تلاش خود را می كند تا به زبان خود صحبت كند قدردانی می كنند.