ریپورتاژ آگهی

راهنمای سفر به ایران برای گردشگران خارجی

بسیاری از مردم برای لذت بردن از شكوه و جلال امپراتوری سابق ایران به ایران سفر می‌كنند، اما از محدودیت‌هایی كه قوانین و مقررات سخت‌گیرانه جمهوری اسلامی بر آن‌ها اعمال می‌كند بی‌خبرند.

راهنمای سفر به ایران برای گردشگران خارجی

بسیاری از مردم برای لذت بردن از شكوه و جلال امپراتوری سابق ایران به ایران سفر می‌كنند، اما از محدودیت‌هایی كه قوانین و مقررات سخت‌گیرانه جمهوری اسلامی بر آن‌ها اعمال می‌كند بی‌خبرند.

بسیاری از مردم در مورد چگونگی ورود به ایران و سفر در ایران به طور ایمن، موثر و در محدوده های تعیین شده توسط رژیم فعلی، با ادامه مشاوره سفر و ارتباطات دیپلماتیك با سایر كشورها در درجات مختلف وجود، مطمئن نیستند.

سفر به ایران به هیچ وجه نباید چالش برانگیز باشد، اما، زیرا صنعت گردشگری این كشور با تعمیق روابط دیپلماتیك در حال گسترش است و خصومت جهان غرب آنطور كه رسانه ها فكر می كنند فراگیر نشده است. ایران باستان قابل دسترسی است، به ویژه در منطقه مركزی كه بناهای تاریخی مهم حفظ شده اند و زیرساخت های مرتبط با آنها در حال گسترش است و گردشگران مشمول مقررات سختگیرانه ای مانند مردم محلی نیستند.

آیا كسی می تواند به ایران سفر كند؟ ویزاها مجوز ایران

سخت ترین و ناخوشایندترین عنصر سفر شما ممكن است درخواست ویزای ایران باشد. ابتدا باید واجد شرایط بودن و هرگونه محدودیت احتمالی را تعیین كنید.

ممكن است متوجه شوید كه در كشورهایی مانند بریتانیا كه روابط دیپلماتیك با ایران پرتنش است و محدود به وجود ندارد، حتی نمی توانید ویزای ایران را دریافت كنید زیرا سفارت ایران در آنجا وجود ندارد. سفر به ایران از انگلستان به كمی كار بیشتر نیاز دارد و از آنجایی كه سفارت ایران در بریتانیا وجود ندارد، ممكن است برای دریافت ویزا به جای دیگری مانند دوبلین یا پاریس نیز نیاز داشته باشید.

نحوه اخذ ویزای ورود ایران - 180 كشور

شما می توانید ویزای ایران را در بدو ورود دریافت كنید، اما اكثر خطوط هوایی كه به ایران می روند به شما اجازه نمی دهند بدون ویزای هواپیما سوار شوید. اما محدودیت ها كاهش یافته است، به ویژه در سال 2016، زمانی كه دفتر امور خارجه گزارش داد كه معمولاً تا 900 ویزا برای ایران در بدو ورود ارائه می شود. با ورود 5.2 میلیون بازدیدكننده خارجی به ایران در سال 2015 در مقایسه با 4.7 میلیون بازدیدكننده در سال 2013، تعداد گردشگری سال به سال افزایش یافته است.

وزارت ایران در 14 فوریه 2016 اعلام كرد كه فرودگاه ها می توانند به شهروندان 180 كشور جهان ویزای 30 روزه به ایران اعطا كنند.

حمل و نقل از فرودگاه بین المللی تهران به مركز شهر

حمل و نقل از فرودگاه بین المللی تهران به مركز شهر

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران با اتوبوس، مترو، تاكسی یا كرایه ماشین به راحتی قابل دسترسی است. وب سایت رسمی فرودگاه شامل تمام اطلاعات در مورد گزینه های مختلف حمل و نقل است. مترو یكی دیگر از روش های حمل و نقل راحت است زیرا ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی در سطح اول ترمینال 1 واقع شده است. مینی ون هایی كه بین فرودگاه و ایستگاه مترو شاهد حركت می كنند گزینه مناسب دیگری را ارائه می دهند. همچنین می توانید از خدمات اجاره خودرو استفاده نمایید كه طرفداران زیادی دارد. اجاره خودرو در ایران ممولا از حمل و نقل عمومی همانند تاكسی ارزان‌تر می‌باشد و راحتی زیادی را برای گردشگران فراهم می‌كند. از این اجاره خودرو محبوبیت زیادی را برای افراد فراهم می‌كند. علاوه بر تهران، خدمات كرایه خودرو در تمامی نقاط شهرهای توریستی همانند كیش، اصفهان ، شیراز و.... با بهترین امكانات صورت می‌گیرد.

چه زمانی برای سفر به ایران بهتر است؟

ایران كشوری چهارفصل است، یعنی آب و هوای متفاوتی را می توان همزمان در نقاط مختلف كشور یافت. بنابراین، با توجه به آب و هوای مختلف كشور، بهترین زمان برای سفر به ایران چه زمانی است؟ به عنوان راهنمای سریع ایران و تركیب جغرافیایی آن، كشور را می توان به سه منطقه تقسیم كرد:

دریای خزر و مسیر كلاسیك (تهران، قم، كاشان، اصفهان، یزد و شیراز) (استان‌های مازندران، گیلان و گلستان). دو فصل متمایز وجود دارد:

از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت

از اوایل سپتامبر تا پایان نوامبر

مسیر در امتداد رشته كوه های زاگرس به سمت شمال غرب و غرب (اردبیل، تبریز، زنجان، همدان، كرمانشاه و سنندج)

تنها یك فصل پرطرفدار وجود دارد كه از اواسط آوریل آغاز می شود.

میراث جهانی یونسكو ایران

ایرانیان به وفور میراث جهانی یونسكو در كشورشان افتخار می كنند. یكی از دوستان محلی می گوید: «داشتن چنین نسب باستانی باعث افتخار ایرانیان است.

ایران دارای 24 میراث جهانی یونسكو است كه 22 مورد آن فرهنگی و دو مورد طبیعی است. هر یك از اینها نتیجه سالها تحقیق و ارائه شواهد در مورد اینكه چرا باید به عنوان میراث جهانی تعیین شوند است.

جشنواره های تهران

  • ایرانیان در طول سال از تعطیلات متنوعی لذت می برند:

  • جشنواره بین المللی فیلم فجر (بهمن)

  • نمایشگاه كتاب تهران (اردیبهشت)

  • جشنواره تئاتر عروسكی تهران (مرداد)

  • جشنواره بین المللی فیلم زنان پروین اعتصامی (دی)

  • جاذبه های گردشگری تهران

شما نباید فرصت بازدید از این مكان دلپذیر و آشنایی با تمدن منحصر به فرد شرقی آن را كه قرن ها شكوفا شده است از دست بدهید. در اینجا چند مكان برای بازدید در تهران آورده شده است.

دسترسی به اینترنت برای توریست‌ها

در طول سفر خود به ایران برای انجام یك "سم زدایی دیجیتال" آماده شوید. اینترنت در ایران كند است، تمام شبكه‌های اجتماعی (به جز اینستاگرام و واتس‌اپ) مسدود هستند و معمولاً برای امتیاز اتصال كند به ازای هر ساعت هزینه پرداخت می‌كنید. در حالی كه من گهگاه اینترنت مناسبی داشتم كه به VPN من اجازه عملكرد می داد، هرگز استثنایی نبود. آیا می خواهید مكان هایی را در ایران جستجو كنید؟ خیلی سریع. به دنبال خبرهای خوب از دنیای بیرون هستید؟ بهترین آرزوها.

به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید كه ممكن است به دفعات از شما چیزی نشنیده باشند و باید آماده باشند كه بدون ارتباط هر چند سخت باشد.

در ایران از كدام سیم كارت استفاده كنم؟

ایرانسل بهترین اپراتور تلفن در ایران است كه برای گردشگران سیم كارت های موقت ارائه می كند. آنها اینترنت 4G پیش پرداخت و موجودی اعتبار را ارائه می دهند و پس از اتمام آن، می توانید برای افزایش اعتبار و خرید بسته های اینترنتی، كد اعتباری جدیدی را كه از هر سوپرماركتی در سراسر ایران خریداری كرده اید، جایگزین كنید.

نایت لایف تهران

زندگی شبانه یا نایت لایف در تهران به دلیل شرایط سخت سیاسی و مذهبی در كشور تابع قوانین و مقررات بازدارنده ای است. با این حال، مكان های خاصی وجود دارد كه مردم برای معاشرت در اطراف آنها جمع می شوند. پارك هنرمندان (هنرمندان)، بام تهران (بام تهران)، كافه نزدیك، كافه لمیز از جمله مكان هایی هستند كه جوانان دوست دارند برای تفریح ​​به آنجا بروند. پس از آن، نقاط خوب در فضای باز برای لذت بردن از یك شب آرام پیاده روی در كنار پل طبیعت یا محله دربان وجود دارد. یا می توانید در یكی از رستوران ها مانند چایخانه آذری غذا بخورید و از موسیقی سنتی ایرانی لذت ببرید.

رستوران ایران

در اینجا لیستی از برخی از رستوران های محبوب وجود دارد كه می توانید غذاهای لذیذ این شهر را بچشید:

  • چلو كباب برگ كباب تاس كباب: رستوران نایب شاطر عباس رستوران هیام

  • مرغ و كباب: رستوران شرف الاسلام

  • غذای خاور دور: رستوران مونسون

  • كباب حسینی شعله زرد فسنجون: رستوران البرز علیقاپو

  • غذاهای دریایی: رستوران گیلانه

  • غذای هندی: تنور

  • غذاهای جهانی: رستوران بیستانگو

مراكز خرید تهران

بازار- بزرگ بزرگترین منطقه بازار تهران است. محوطه وسیعی است كه به بخش‌هایی تقسیم شده و در نزدیكی كاخ گلستان قرار دارد. شما می توانید جواهرات، فرش و لباس اصلی خریداری كنید. همچنین مكانی عالی برای خوردن ناهار است، زیرا خانه برخی از بهترین رستوران های شهر است. بازار تجریش و بازار كریستال شوش نیز مقاصد محبوب خرید هستند، در حالی كه میلاد نور، تندیس، تیراژه، ونك، پالادیوم، الماس و گلدیس محبوب ترین مناطق خرید این شهر هستند.

اقامت گاه‌های ایران

در میان همه این شگفتی‌ها، ایرانیان به مهمان‌نوازی شهرت دارند كه نتیجه آن توسعه اقامتگاه‌های خوش‌آمد و هتل‌های برجسته برای پذیرایی از مسافران در سراسر ایران است، هتل‌هایی كه هركدام نشان‌دهنده هنر و معماری منحصربه‌فرد این سرزمین بی‌نظیر است. اگرچه مهمان‌نوازی در ایران به قدمت تمدن آن است، اما صنعت مهمان‌نوازی در ایران نسبتاً جدید است.

به گفته بسیاری از بازدیدكنندگان، ایران و زیبایی های آن به قدری جذاب و منحصر به فرد است كه بازدیدكنندگان از سراسر جهان را برای آمدن به اینجا ترغیب می كند. كشوری چهار فصل با شگفتی هایی در اطراف. از شاهكارهای معماری گرفته تا گشت و گذار در جنگل های سرسبز منطقه خزر و حتی لذت خوابیدن در زیر آسمان پر ستاره كویر، انواع و اقسام مناظر پدید آمده اند كه در هیچ كجا یافت نمی شوند.

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل پنج ستاره اسپیناس پالاس شیك ترین و بزرگ ترین هتل تهران با معماری مدرن و منحصر به فرد است كه در آبان ماه 1394 در زمین های مرتفع منطقه سعادت آباد تهران ساخته شده است. این هتل دارای 20 طبقه و 400 اتاق و سوئیت با طراحی داخلی زیبا و تمامی امكانات رفاهی مدرن می باشد. هتل مجلل اسپیناس پالاس با امكانات و خدمات بی نظیر آماده پذیرایی از شما می باشد.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی امكان اقامت در یك كاروانسرای تاریخی سنتی در قلب اصفهان را فراهم می كند. این هتل به عنوان بهترین هتل اصفهان و همچنین قدیمی ترین و مجلل ترین با معماری باشكوه ایرانی از دوران صفویه شناخته می شود. این هتل در قرن هجدهم به دستور شاه سلطان حسین صفوی به عنوان هدیه ای برای مادرش ساخته شد. این هتل در سال 1345 بازسازی و به هتل عباسی فعلی با 231 اتاق، سوئیت و آپارتمان تبدیل شد. برخی از اتاق های هتل در اطراف حیاط اصلی قرار دارند و دارای بالكن یا پنجره هایی هستند كه مشرف به باغ هستند.

هتل پارسیان آزادی تهران

طبق استانداردهای جهانی، هتل پنج ستاره و باسابقه بدون شك بهترین، پرطرفدارترین و معتبرترین هتل در كشور و تهران است. هتل پارسیان آزادی به دلیل قرار گرفتن در آب و هوای مطبوع و چشم انداز دیدنی تهران از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است. مدیریت هتل آزادی یا Hyatt Ex از سال 1370 توسط گروه هتل های پارسیان آغاز شد. این هتل دارای 475 خانه ییلاقی با 26 طبقه با دكوراسیون و تزئینات زیبا و مشرف به رشته كوه های البرز و شهر زیبای تهران است كه فضایی آرام و دلنشین را برای مهمانان عزیز فراهم می كند.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز بهترین گزینه برای اقامتی مجلل و دلنشین در سرزمین كوروش در شهر باستانی شیراز است.

چشم انداز خیره كننده این هتل برجسته در ورودی شیراز و گذر از دروازه های قرآن هر بیننده ای را جذب می كند. هتل بزرگ شیراز بهترین امكانات رفاهی و خدماتی از جمله رستوران های بین المللی مجلل و مجهز، امكانات تفریحی عالی و مجموعه ای بی نظیر در كنار آب را ارائه می دهد. شایان ذكر است كه این هتل دارای بزرگترین رستوران ایران است.

هتل سالار دره – ساری

هتل سالاردره ساری بهترین انتخاب برای مسافرانی است كه می خواهند به طبیعت برگردند و در جنگل های منطقه خزر استراحت كنند. هتلی بسیار آرامش بخش در دل جنگل كه در نزدیكی رودخانه ای به همین نام ساخته شده است.

هتل دریایی ترنج كیش

جزیره كیش یك مقصد گردشگری محبوب در ایران است و در بین ایرانیان بسیار محبوب است. در نتیجه امكانات متمایز خود را هم از نظر اقامت و هم از نظر تفریحی دارد. هتل ترنج یكی از زیباترین هتل های ایران و جزیره كیش و همچنین اولین هتل خاورمیانه است كه روی آب ساخته شده است. طراحی چشمگیر آن متاثر از هتل های مالدیو و كارائیب است.

هتل عامری كاشان

هتل عامری كاشان یادگاری از دوران باشكوه زندیه است كه در سال 1393 بازسازی و به عنوان هتل افتتاح شد. این بنای باشكوه بزرگترین و قدیمی ترین خانه كاشان است. طراحی سنتی و متنوع هتل شما را به خانه های باشكوه ایران باستان می برد.

ساختار هتل از دو خانه مجزا با دو حیاط مركزی تشكیل شده است. همچنین سرداب، ضیافت خانه، ایوان های تابستانی و زمستانی و دو بادگیر بلند در این اقامتگاه وجود دارد كه نمایانگر معماری باشكوه ایران باستان است.

شایان ذكر است كه تمامی هتل‌هایی كه در بالا ذكر شد، خدمات ویژه‌ای را برای گرشدگران خارجی و داخلی فراهم می‌كنند. از جمله این خدمات می‌توان به خدمات اجاره خودرو اشاره كرد كه جذابیت زیادی را برای افراد فراهم می‌كنند.