ریپورتاژ آگهی

روش‌های مهاجرت به دبی و اخذ ویزای امارات

كشور امارات یكی از پیشرفته‌ترین كشورهای منطقه خاورمیانه است كه شرایط و امكانات فوق‌العاده‌ای را برای ساكنین خود تامین می‌كند. با ما همراه باشید تا روش‌های اخذ ویزای امارات و مهاجرت به دبی را با هم مرور كنیم.

روش‌های مهاجرت به دبی و اخذ ویزای امارات

كشور امارات كه همسایه جنوبی ایران محسوب می‌شود، كشوری بسیار مترقی است كه شهرهای زیبا و پیشرفته‌ای دارد. یكی از زیباترین شهرهای امارات كه در جهان نیز شهرت زیادی پیدا كرده، شهر دبی است. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تماشای زیبایی‌های دبی به این شهر سفر می‌كنند. اما عده‌ای نیز به دنبال مهاجرت به دبی و كشور امارات هستند تا از شرایط اقتصادی باثبات و امكانات منحصربه‌فرد این كشور بهره‌مند شوند. امارات هم مانند هر كشور دیگری، یك سری روش‌های مشخص را برای مهاجران در نظر گرفته كه از طریق آنها می‌توانند ویزای امارات را دریافت كنند و در این كشور مشغول به كار یا تحصیل شوند. راه‌های متعددی برای اخذ ویزای امارات و مهاجرت به دبی وجود دارند كه در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

ویزای كاری امارات؛ چطور اقامت كاری دبی را به‌دست آوریم؟

امارات یكی از كشورهای ثروتمند جهان محسوب می‌شود و بازار كار پررونقی دارد. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی مهاجرت كاری به این كشور هستند. همه افراد خارجی برای اینكه بتوانند در كشور امارات مشغول به فعالیت شوند، باید ویزای دبی دریافت نمایند. دریافت ویزای كاری هم مراحل خاص خودش را دارد. همه افراد متقاضی، باید پیشنهاد كاری از یك كارفرمای اماراتی داشته باشند. این كارفرما باید به دولت امارات درخواست جذب فرد را به عنوان یك نیروی كار خارجی بدهد. مدت اعتبار ویزای كاری امارات با توجه به شغل و شرایط كار، برای هر فرد متفاوت است؛ اما در حالت كلی این ویزا به‌صورت موقت صادر می‌شود و قابلیت تمدید شدن دارد.

ویزای كاری امارات؛ چطور اقامت كاری دبی را به‌دست آوریم؟

دولت امارات در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را كرده تا سرمایه‌گذاران و كارآفرینان بزرگ دنیا را به این كشور جذب كند. به همین دلیل نرخ اشتغال‌زایی در امارات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و درصد بیكاری در آن در پایین‌ترین حد ممكن قرار دارد. بنابراین عجیب نیست كه تقاضا برای مهاجرت كاری به امارات بسیار بالا باشد.

پس از صدور ویزای كار برای فرد متقاضی، او می‌تواند با كارفرمای خودش در امارات مشغول به كار شود. كارفرما نیز موظف خواهد بود كه نیروی كارش را بیمه كرده و طبق قانون به او دستمزد بدهد. سطح حقوق و دستمزدها در كشور امارات توسط وزارت كار این كشور تعیین می‌شود. متوسط میزان دستمزد برای كارگران ماهر حدود 1300 دلار آمریكا در ماه است. در حالی كه افراد متخصص تا 1900 دلار در ماه نیز درآمد دارند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بعضا تا 3200 دلار در ماه حقوق دریافت می‌كنند.

ویزای كار امارات معمولا بین یك تا 10 سال اعتبار خواهد داشت كه این مدت به نوع شغل و همچنین وضعیت فرد متقاضی بستگی دارد. پس از اتمام مدت ویزا، فرد می‌تواند مدارك لازم را ارائه دهد و ویزای خود را تمدید نماید. باید بدانید كه از طریق ویزای كار نمی‌توان اقامت دائم كشور امارات را به‌دست آورد، اما تا زمانی كه مهارت و حرفه شما مورد نیاز كارفرما و كشور امارات باشد، می‌توانید اقامت خود را در این كشور تمدید نمایید.

ویزای تحصیلی امارات؛ برای مهاجرت تحصیلی به دبی چه كار كنیم؟

در سال‌های اخیر، تحصیل كردن در امارات و شهر دبی، متقاضیان زیادی در بین دانشجویان خارجی، مخصوصا دانشجویان آسیایی پیدا كرده است. دولت امارات همان سیاستی را كه در مورد جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای اقتصاد این كشور در پیش گرفت، در حوزه آموزش و پرورش نیز به كار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی در كشور امارات و شهر دبی شعبه دارند. دانشجویان خارجی می‌توانند در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوند و پس از مدت كوتاهی به شعبه اصلی انتقالی بگیرند و از این طریق راهی اروپا یا آمریكای شمالی شوند.

مدت زمان ویزای تحصیلی امارات به نوع رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. معمولا پس از پایان دوران تحصیل در دبی، اعتبار ویزا نیز به اتمام می‌رسد و افراد باشد كشور امارات را به مقصد كشور خودشان ترك كنند. اما بسیاری از دانشجویان هستند كه پس از اتمام دوره تحصیل، برای دریافت ویزای كاری اقدام می‌كنند و در امارات مشغول به كار می‌شوند.

دانشجویان خارجی هیچ الزامی به یادگیری زبان عربی كه زبان رسمی كشور امارات است ندارند و می‌توانند با یادگیری انگلیسی، به تحصیل در این كشور بپردازند. تحصیل در دبی در مقطع كارشناسی یا همان لیسانس بین 3 تا 4 سال طول می‌كشد. افرادی كه دوره كارشناسی را با موفقیت در یكی از دانشگاه‌های امارات گذرانده باشند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، از یكی از دانشگاه‌های اروپایی یا آمریكایی پذیرش بگیرند. همچنین لازم به ذكر است كه متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه‌های كشور امارات، سالیانه بین 10 هزار تا 15 هزار دلار خواهد بود. البته باید هزینه‌های جانبی زندگی در امارات را هم در نظر بگیرید.

ویزای سرمایه گذاری امارات؛ روش‌های سرمایه گذاری در دبی

سرمایه‌گذاری در كشور امارات نه‌تنها می‌تواند امكان اقامت در این كشور را برای افراد فراهم كند، بلكه با توجه به امكانات و شرایط ویژه‌ای كه امارات و شهر دبی دارند، این سرمایه‌گذاری با سود زیادی نیز همراه خواهد بود. سرمایه‌گذاری در دبی روش‌های مختلفی دارد كه یكی از آنها خرید ملك است. با خرید یك ملك در شهر دبی می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز به این شهر ببرید و در آنجا اقامت داشته باشید. برای خرید ملك در شهر دبی باید حداقل مبلغ یك میلیون درهم هزینه نمایید و در این صورت به مدت سه سال اجازه اقامت در كشور امارات به شما اعطاء می‌شود. همچنین اگر برای خرید ملك حداقل مبلغ 5 یا 10 میلیون درهم پرداخت كنید، اقامت 5 یا 10 ساله نیز به شما داده می‌شود.

ویزای سرمایه گذاری امارات؛ روش‌های سرمایه گذاری در دبی

یكی دیگر از روش‌های رایج برای سرمایه‌گذاری در امارات، ثبت شركت دبی است. نوع شركت و همچنین نوع مجوزی كه برای فعالیت آن صادر می‌شود، تعیین كننده هزینه‌های لازم برای ثبت شركت خواهد بود. در حالت كلی برای ثبت شركت در دبی باید بین 30 تا 70 هزار درهم هزینه كنید.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

یك فرد خارجی در صورتی كه با یك فرد تبعه امارات ازدواج كند می‌تواند به این كشور مهاجرت نماید. اما در این زمینه یك سری شرایط وجود دارند كه باید رعایت شوند. برای مثال اگر یك مرد خارجی بخواهد با زن اماراتی ازدواج كند، باید تمكن مالی لازم برای برآورده كردن نیازهای زندگی را داشته باشد. افراد خارجی پس از گذشت سه سال از ازدواج‌شان با یك فرد اماراتی، می‌توانند برای دریافت اقامت دائمی امارات اقدام نمایند كه البته این كار هم پروسه خاص خودش را دارد. در ضمن اگر ازدواج آنها به پایان برسد و تصمیم به طلاق بگیرند، اقامت فرد خارجی بلافاصله باطل می‌شود.

مهاجرت با خرید ملك در دبی

با خرید ملك دبی شما می‌توانید یك سرمایه گذاری سودآور داشته باشید. خرید ملك در دبی همچنین شما و افراد خانواده‌تان را واجد شرایط دریافت اقامت موقت امارات خواهد كرد. كشور امارات متحده عربی در سال‌های گذشته تبدیل به قطب اقتصادی منطقه شده و رشد بسیار بالایی داشته است. یكی از زمینه‌هایی كه سرمایه‌گذاران خارجی را جذب خود كرده، املاك و مستغلات در این كشور است. شاید همه شما شهر دبی و كشور امارات را با ساختمان‌های مدرن و بلندش به یاد آورید. این كشور در داشتن بهترین و مدرن‌ترین ساختمان‌ها در دنیا زبانزد است. شركت‌های ساختمانی فعال در كشور امارات استانداردهای بین‌المللی را به‌خوبی مدنظر قرار می‌دهند. در كنار سودآور بودن خرید ملك در این كشور، باید بدانید كه با حداقل سرمایه یك‌ میلیون درهم، شما می‌توانید از این طریق اقامت موقت امارات را برای خود و خانواده‌تان اخذ كنید.

مهاجرت با خرید ملك در دبی

كلام آخر

در این مقاله روش‌های مختلف برای مهاجرت به دبی و اخذ ویزای امارات را معرفی كردیم. تمام افراد متقاضی مهاجرت به امارات، ابتدا باید روش مورد نظر خود را انتخاب كنند و سپس با اطلاع كامل از قوانین و سایر موارد، برای این كار اقدام نمایند. به دلیل وجود برخی پیچیدگی‌ها در پرونده‌های مهاجرتی، توصیه می‌شود كه از وكیل خبره و آگاه برای رسیدگی به پرونده مهاجرت خود كمك بگیرید. گروه مهاجرتی PathWayVisasPersian با داشتن كادری مجرب از وكلای متخصص و باتجربه آماده است مشاوره و راهنمایی لازم را به تمام متقاضیان مهاجرت به دبی ارائه نماید.