ریپورتاژ آگهی

با هزینه سفر تركیه برو اروپا!

شاید اولین گزینه‌ای كه برای سفر انتخاب می‌كنید، تركیه باشد! ولی ما به شما میگوییم كه تا قبل از خواندن این راهنما هیچ تصمیمی نگیرید.

شاید اولین گزینه‌ای كه برای سفر انتخاب می‌كنید، تركیه باشد!  ولی ما به شما میگوییم كه تا قبل از خواندن این راهنما هیچ تصمیمی نگیرید.

با هزینه سفر تركیه برو اروپا!

فصل سرما فرا رسیده و بهترین زمان سفر برای دیدن قاره اروپاست زیرا در این فصل، هزینه سفر به مراتب كمتر از فصب بهار و تابستان است. یكی از بزرگترین دغدغه‌های مردم برای سفر به اروپا مقدار پولی است كه باید هزینه كنند. در اینجا قصد داریم صفر تا صد هزینه ی سفر به كشورهای فرانسه، جمهوری چك و سوئیس را با هم بررسی كنیم.

هزینه‌های سفر به فرانسه

شاید اولین مقصدی كه برای سفر به قاره اروپا به ذهنتان می‌رسد، پاریس پایتخت كشور فرانسه باشد. این كشور محبوبیت زیادی در دل مردم ایران دارد، حتی از زمان ناصرالدین شاه قاجار!

اولین قدم برای سفر به این كشور رویایی داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه و سپس اخذ ویزا برای سفر است. اگر میخواهید به صورت مستقل ویزای خود را بگیرید، باید وقت سفارت گرفته و هزینه ورودی سفارت را پرداخت كرده و سپس مدارك خود را به صورت كامل به كارمند سفارت تحویل دهید. پس از انگشت نگاری، در صورت كامل بودن مدارك و قانع كردن كارشناس سفارت از هدف سفر خود، ویزای فرانسه شما صادر می‌شود.

اما پیشنهاد ما به شما این است كه در تور فرانسه شركت كنید زیرا خدمات اخذ ویزا به طور كامل بر عهده آژانس مسافرتی مربوطه است و شانس ویزا شدن شما نیز بیشتر می‌شود.

قدم بعدی خرید پرواز است. دقت كنید كه بخش مهم هزینه سفر به پاریس همین بلیط هواپیماست. هزینه بلیط هواپیما بسته به ایرلاین و نوع كلاس پروازی و تعداد توقف متفاوت است. قیمت بلیط رفت و برگشت تهران پاریس برای هر نفر از حدود 15 و نیم میلیون شروع می‌شود.
حواستان به رزرو هتل باشد! قیمت هتل هم بسته به موقعیت آن در شهر و تعداد ستاره‌های آن متفاوت است. میانگین قیمت هتل‌های پاریس برای هر نفر شبی 160 یورو تا 1100 یورو است. اگر می‌خواهید هزینه‌های كمتری داشته باشید می‌توانید در هاستل نیز اقامت كنید.

با هزینه سفر تركیه برو اروپا!

به مهم‌ترین قسمت سفر یعنی هزینه خورد و خوراك میرسیم. در پاریس تنوع رستوران‌ها و كافه‌ها زیاد است. قیمت رستوران‌ها از 13 یورو (رستوران ارزان) تا 350 یورو (رستوران لوكس) می‌باشد. اگر فست فود می‌خورید می‌توانید در مك دونالد 10 تا 15 یورو برای هر غذا هزینه كنید.

برای بازدید از مكان‌های تاریخی و مشهور پاریس باید ورودی پرداخت كنید كه در پایین هزینه برخی از آنها را می‌گوییم:

موزه لوور: از 24 یورو

برج ایفل: از 20 یورو

كاخ ورسای: از 18

دیزنی لند: از 80 یورو

هزینه‌های سفر به جمهوری چك

پراگ یكی از زیباترین شهرهای قاره اروپاست. همچنین برای سفر شهری بسیار ارزان و كم هزینه نسبت به بقیه شهرها و كشورهای اروپایی است. اگر قصد شركت در تور چك را دارید، باید برای پولی كه قصد خرج كردن دارید برنامه ریزی داشته باشید.

كشور چك هم در حوزه شینگن قرار دارد و برای سفر به آن حتما نیاز ویزای شینگن دارید. مثل سفر به فرانسه اولین قدم اخذ ویزای شینگن جمهوری چك است.  توجه داشته باشید واحد پول كشور كرونای چك است.

بلیط هواپیما با توجه به ایرلاین و كلاس پروازی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشید. قیمت بلیط هواپیما از 15 میلیون تومان شروع می‌شود.

برای اقامت در چك دو انتخاب دارید: هاستل و هتل. هزینه اقامت در هاستل از 225 كرونا شروع می‌شود و هزینه اقامت در هتل نیز از 1000 كرونای چك برای هرشب و هر نفر آغاز می‌شود.

هزینه حمل و نقل نیز در پراگ به صرفه است اما توجه كنید كه هزینه بلیط اتوبوس دقیقه‌ای محاسبه می‌شود و برای 30 دقیقه باید 24 كرونا پرداخت كنید. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط 24 ساعته است كه با پرداخت 110 كرونا می‌توانید آن را بخرید.

هزینه‌ی بعدی صرف خورد و خوراك می‌شود. غذا در این كشور بسیار ارزان است. می‌توانید با پرداخت 70 كرونا از غذاهای خیابانی پراگ لذت ببرید. اگر به دنبال مك دونالد هستید باید 130 كرونا برای آن پرداخت كنید.

هزینه‌های سفر به سویس

همانطور كه همه ما می‌دانیم، سوئیس یكی از كشورهای گران قیمت دنیاست. اما طبیعت بكری كه دارد، مانع از سفر و كشف آن كشور نمی‌شود.

پس از ثبت نام در تور سوئیس و اخذ ویزای شینگن باید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام كنید.

بلیط هواپیما با توجه به كلاس پروازی و تعداد توقف و نوع ایرلاین متفاوت است اما كمترین نرخ بلیط از 18 میلیون تومان شروع می‌شود.

برای اقامت در هتلی 5 ستاره باید شبی 300 تا 500 فرانك و در هتل 4 ستاره باید 100 تا 200 فرانك پرداخت كنید. برای كم كردن هزینه اقامت خود می‌توانید در هاستل نیز اقامت داشته باشید.

برای خورد و خوراك در یك رستوان معمولی برای هر وعده غذایی باید بین 15 تا 19 فرانك هزینه كنید. اما می‌توانید به مك دونالد رفته و برای هر وعده غذایی در حدود 5 فرانك خرج كنید. می‌توانید به رستوران‌های شرقی رفته و هزینه كمتری برای هر وعده غذایی خود بپردازید.

با هزینه سفر تركیه برو اروپا!

اگر قصد جابجا شدن در شهر با اتوبوس و یا مترو را دارید باید برای یك بلیت تك سفره 1.32 فرانك بپردازید. همچنین ورودی تاكسی 3.31 فرانك است  و برای هر كیلومتر 3.95 فرانك به كرایه شما افزوده می‌شود. اگر زوریخ مقصد شما بود، می‌توانید Zurich Pass را تهیه كنید. هزینه این كارت كه مدت آن 72 ساعت است، 33 فرانك و كارت 24 ساعته 17 فرانك باید پرداخت كنید. با خرید این كارت می‌توانید از موزه‌های شهر رایگان بازدید كنید!

حالا چیكار كنیم؟!

در این راهنما هزینه‌های تقریبی سفر به 3 كشور فرانسه، سوئیس و چك را گفتیم. اگر قصد شركت در تورهای اروپایی را دارید می‌توانید از طریق آژانس ژیوار اقدام كنید و با شماره 02154795000 تماس بگیرید تا ویزای شینگن شما به طور قطع در دستانتان باشد.