ریپورتاژ آگهی

چگونه می توانم برای رفتن به آمریكا اقدام كنم؟

آمریكا را همگی با عنوان یكی از بزرگترین اقتصادهای جهان می شناسیم. این كشور اقتصاد پایداری دارد و با استانداردهای بالای زندگی برای هر شخصی خواستنی است. افراد زیادی با اهداف مختلف مهاجرت به آمریكا را انتخاب می كنند.

آمریكا را همگی با عنوان یكی از بزرگترین اقتصادهای جهان می شناسیم. این كشور اقتصاد پایداری دارد و با استانداردهای بالای زندگی برای هر شخصی خواستنی است. افراد زیادی با اهداف مختلف مهاجرت به آمریكا را انتخاب می كنند.

چگونه می توانم برای رفتن به آمریكا اقدام كنم؟

بهترین روش های مهاجرت به آمریكا

بسته به این كه هدفتان از مهاجرت به این كشور چیست، راه های مختلفی برای انجام آن دارید. مهاجرت تحصیلی، كاری، ازدواج، تولد فرزند، مشاهیر، سرمایه گذاری، لاتاری، اسپانسرشیپ و پناهندگی راه های مختلفی هستند كه هم وطنان مان برای مهاجرت به آمریكا می توانند انتخاب كنند.

مهاجرت به آمریكا برای تحصیل

یكی از ساده ترین راه ها برای این كه به آمریكا مهاجرت كنید، مهاجرت تحصیلی است. ویزای تحصیلی آمریكا معمولا مصاحبه دارد و مهم است كه دلایل قانع كننده ای برای افیسر مربوطه بیاورید. معمولا افراد برای تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دكتری آمریكا را انتخاب می كنند. به صورت كلی هم برای پذیرش و ویزا، این دو مقطع شانس بالاتری را به شما می دهد.

لازم است بدانید دوره دكتری در این كشور بیش از كشورهای دیگر و حدود 5 یا 6 سال به طول می انجامد. پس از فارغ التحصیلی می توانید به راحتی در مراكز معتبر دنیا به كار مشغول شوید. مدرك تحصیلی ای كه از این كشور دریافت می كنید فوق العاده معتبر است.

هم چنین شما می توانید پس از چند سال تحصیل و كار در آمریكا برای گرین كارت هم اقدام نمایید.

مهاجرت به آمریكا برای كار

مهاجرت كاری به این كشور معمولا دشوار است. لازم است یك كارفرمای معتبر به شما جاب آفر بدهد تا بتوانید بقیه مراحل را پیش ببرید. جاب آفر هم خودش به این سادگی ها نیست. كارفرما باید برای مدت 3 ماه در سایت های مختلف كاریابی و نیز روزنامه ها آگهی اش را درج كند. در صورتی كه شخص یا اشخاصی از خود آمریكا متقاضی این شغل نباشند كارفرما می تواند نیروی خارجی استخدام كند.

به صورت كلی برای این كه بتوانید از طریق كار در آمریكا برای مهاجرت اقدام كنید نیاز به رزومه قوی و شایستگی های بالایی دارید. این كار به آسانی انجام نمی شود.

مهاجرت به آمریكا از طریق ازدواج

اگر با شخصی كه شهروند آمریكا است یا گرین كارت این كشور را دارد ازدواج كنید می توانید با ویزای مخصوص به آمریكا وارد شوید. شما مدت 3 ماه فرصت دارید تا ازدواج كنید. پس از آن همسر شما در واقع پشتیبان تان است و می توانید بقیه مراحل اقامت را طی كنید.

امور لازم برای اسكان موقت معمولا حدود 6 یا 9 ماه طول می كشد. دقت كنید كه واقعی بودن ازدواج شما چك می شود و كسی نمی تواند با ازدواج های صوری وارد آمریكا شود.

برای این كه گرین كارت بگیرید باید حداقل 3 سال با یك دیگر زندگی كرده و زندگی مشترك تان هم كاملا شفاف باشد. هنگامی كه 5 سال از ازدواج تان بگذرد شما می توانید برای داشتن پاسپورت و شهروندی آمریكا اقدام كنید.

مهاجرت به آمریكا از طریق تولد

آمریكا از كشورهای معدودی است كه در این زمینه از قانون خاك پیروی می كند. منظور این است كه فرزند شما وقتی در خاك آمریكا یا حریم هوایی و دریایی اش به دنیا بیاید، تابعیت آمریكا را خواهد داشت. در این جا مهم نیست كه شما به عنوان والدین از نظر تابعیت چه شرایطی دارید. فرزند پس از 21 سالگی  و در صورت داشتن شرایط لازم می تواند برای والدین هم اقدام كند. این روش بیشتر برای فرزند مناسب است و نه والدین.

ویزای نخبگان راهی برای مهاجرت به آمریكا

افراد با استعدادها و توانایی های خاص می توانند به آمریكا مهاجرت كنند. این افراد در سه گروه طبقه بندی می شوند.

  • افرادی كه در زمینه های مختلف ورزشی، هنری و یا علمی استعداد خاصی دارند.
  • افرادی كه در زمینه های مختلف دانشگاهی و پژوهشی معروفیت بین المللی دارند.
  • مدیران ارشدی كه در آمریكا كسب و كاری را مدیریت می كنند.

دقت كنید كه برای استفاده از این روش باید سابقه موفقی در زمینه مربوطه داشته باشید. مثلا داشتن مقالات ثبت شده معتبر، داشتن بیزینس با سابقه و سرمایه قوی و یا جوایز بین المللی می تواند شانس شما را افزایش دهد.

برای این كه بتوانید از این روش اقدام كنید معمولا احتیاج به جاب آفر هم دارید. ویزا برای این روش به راحتی صادر نمی شود اما پس از آن همه امور سریع و ساده پیش می رود.

چگونه می توانم برای رفتن به آمریكا اقدام كنم؟

سرمایه گذاری راهی برای مهاجرت به آمریكا

این كشور بزرگ ترین اقتصاد جهان است اما باز هم دلیل نمی شود كه سرمایه گذار نخواهد. از طرفی این موقعیت برای سرمایه گذاران هم یك موقعیت طلایی محسوب می شود.

راه های سرمایه گذاری در آمریكا متفاوت است. مثلا ثبت شركت و استارتاپ از جمله این راه ها هستند. بسته به این كه از چه روشی می خواهید سرمایه گذاری كنید مبلغ لازم متفاوت خواهد بود. گرفتن گرین كارت از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری معمولا 3 سال طول می كشد.

مهاجرت به آمریكا با لاتاری

این روش یك راه آسان است به شرط این كه شانس آن را داشته باشید. آمریكا با لاتاری هر سال به 55 هزار نفر گرین كارت می دهد. هدف این است كه تنوع قومی در این كشور حفظ شود. هر كشور  برای لاتاری سهمیه مشخصی دارد.

برای ثبت نام در لاتاری باید بالای 18 سال سن داشته باشید. جالب است بدانید كه برندگان لاتاری می توانند همراه با خانواده شان به آمریكا مهاجرت نمایند.

برای ثبت نام لاتاری 2024 آتیه آفرینان هیچ پیش شرطی مثل مدرك زبان و یا سرمایه وجود ندارد.

ویزای خانوادگی برای مهاجرت به آمریكا

برای اقدام از طریق این روش ویزاهای متعددی وجود دارد. به صورت كلی اگر اعضای درجه یك خانواده تان در آمریكا زندگی می كنند و شهروند آنجا هستند شما می توانید از انواع این ویزا استفاده نمایید.

پناهندگی یك راه نامناسب برای مهاجرت به آمریكا

پناهندگی مخصوص افرادی است كه از نظر سیاسی، اجتماعی و.. در كشور خودشان امنیت ندارند. اولا دلایل شما باید قانع كننده باشد و باید بدانید كه بسیاری از درخواست ها هر ساله رد می شوند.  پس از آن حواستان باشد كه پناهندگان از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نخواهند داشت.