ریپورتاژ آگهی

همه چیز درباره تمكن مالی برای مهاجرت به كانادا

برای مهاجرت به كانادا می بایست با ارائه اسناد و مدارك هویتی، شغلی و مالی خود سفارت را قانع كنید كه قبل از اتمام تاریخ ویزا به ایران برمی گردید و در كانادا اعلام پناهندگی نخواهید كرد

چكیده : برای مهاجرت به كانادا می بایست با ارائه اسناد و مدارك هویتی، شغلی و مالی خود سفارت را قانع كنید كه قبل از اتمام تاریخ ویزا به ایران برمی گردید و در كانادا اعلام پناهندگی نخواهید كرد. بنابراین داشتن یك شغل معتبر، تمكن مالی مناسب و یك زندگی مطلوب در ایران نشان از شرایط مساعد شما خواهد داشت و این اطمینان خاطر را به افسر صادر كننده ویزا می دهد كه فرد به احتمال زیاد قصد و نیت پناهندگی در كانادا را ندارد.

همه چیز درباره تمكن مالی برای مهاجرت به كانادا

متاسفانه شرایط بد اقتصادی موجب شده تا افراد زیادی برای تجربه یك زندگی راحت تر به فكر مهاجرت به كشورهای صنعتی و پیشرفته بیفتند و همین مساله باعث بالا رفتن ریسك ریجكتی ویزا برای تمامی افرادی كه قصد سفر به حوزه شینگن، كانادا و آمریكا را دارند شده است. در واقع سفارت های این كشورهای صنعتی و پیشرفته می خواهند از بابت قصد و نیت فرد متقاضی اطمینان حاصل كنند و سپس اقدام به صدور ویزا كنند تا فرد و یا افرادی به دلایل واهی اقدام به اخذ ویزا و درخواست پناهندگی در كشور مقصد نكنند.

برای مهاجرت به كانادا می بایست با ارائه اسناد و مدارك هویتی، شغلی و مالی خود سفارت را قانع كنید كه قبل از اتمام تاریخ ویزا به ایران برمی گردید و در كانادا اعلام پناهندگی نخواهید كرد. بنابراین داشتن یك شغل معتبر، تمكن مالی مناسب و یك زندگی مطلوب در ایران نشان از شرایط مساعد شما خواهد داشت و این اطمینان خاطر را به افسر صادر كننده ویزا می دهد كه فرد به احتمال زیاد قصد و نیت پناهندگی در كانادا را ندارد.

یكی از مدارك مهم و معتبر در این خصوص، گواهی گردش و تمكن مالی می باشد كه اطلاعات بسیار زیادی را در خصوص شغل، درآمد و شرایط زندگی شما ارائه می كند و افسران صادر كننده ویزا را قانع می كند كه آیا شما شرایط لازم برای دریافت ویزا را دارید یا خیر.

فرق بین نامه تمكن مالی و گردش حساب چیست؟

سال ها قبل سفارت ها تنها به نامه تمكن مالی اكتفا می كردند و افرادی كه قصد مهاجرت داشتند از دوستان و بستگانشان مبالغ بالایی را قرض می كردند و آن را برای مدت چند روز در حساب خود قرار می دادند و سپس اقدام به اخذ گواهی تمكن مالی از بانك مربوطه می كردند تا بتوانند سفارت را قانع كنند كه تمكن مالی كافی را دارند. این در حالی بود كه وضعیت مالی مناسبی نداشتند و به قصد مهاجرت سفر می كردند و این موضوع برای برخی كشورها مشكل ساز شد. امروزه برای جلوگیری از تكرار این مشكل گردش حساب را به همراه تمكن مالی از متقاضیان دریافت می كنند.

برای مهاجرت به كانادا باید موجودی حساب خود را بر حسب دلار از بانك درخواست كنید.

 

ge8tMBqMx6

چطور باید گردش حساب و تمكن مالی را دریافت كنیم؟

برای دریافت گردش و تمكن مالی كانادا تنها كافیست كه به شعبه اصلی بانكی كه در آن حساب دارید بروید. تنها با در دست داشتن كارت ملی به یكی از گیشه های بانك مراجعه كنید. بهتر است كه یك كپی از صفحه اول پاسپورت همراهتان باشد كه برای مطابقت اسپل اسم و فامیل بر روی گردش و تمكن مالی بتوان از آن استفاده كرد.

حتما از متصدی بانك بخواهید كه گردش و تمكن را به زبان انگلیسی چاپ كند. همینطور برای مهاجرت به كانادا از متصدی باجه بخواهید كه بالانس حساب را بر حسب دلار چاپ كند. توجه داشته باشید كه گردش و تمكن باید از طرف شعبه مهر و امضا شود تا قابل استناد باشد. هزینه دریافت گردش و تمكن در بعضی از بانك ها رایگان بوده و در سایر بانك ها با مبالغ جزئی در حد ۲۰ هزار تومان(در سال ۱۴۰۱) قابل انجام است.

تمكن مالی برای ویزای تحصیلی كانادا

تمكن مالی یكی از مراحل بسیار مهم در مسیر اخذ ویزای دانشجویی كانادا می باشد. برای ادامه تحصیل در كانادا، به تمكن مالی، پرداخت هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه نیاز دارید.

متقاضیان ویزای تحصیلی كانادا برای اثبات توانایی مالی خود باید مدارك زیر را به سفارت ارائه دهند:

باید بتوانید آفیسر سفارت را قانع كنید كه مبلغ موجود در حسابتان به شما و یا اسپانسر شما تعلق دارد و قرض و وام نیست. به همین منظور می بایست حداقل گردش حساب ۴ ماهه خود را به سفارت ارائه دهید.

تمكن مالی پدر و یا سایر اعضای خانواده برای فرد متقاضی به این معناست كه منابع مالی كافی برای حمایت از فرد متقاضی وجود دارد و دانشجو در مدت زمان تحصیلی خود مشكلی از بابت تمكن مالی نخواهد داشت.

میانگین تمكن مالی برای ویزای تحصیلی ۱۵ هزار دلار كاناداست. لازم به ذكر است كه این مقدار برای موسسات آموزشی و برنامه های تحصیلی، می تواند با رقم اعلامی متفاوت باشد.متقاضیان می بایست علاوه بر هزینه های تحصیلی و آموزشی خود هزینه های اقامت و زندگی خود را نیز شخصا پرداخت نمایند.

تمكن مالی برای ویزای كار كانادا

متقاضیانی كه به نیت كاری قصد سفر به كشور كانادا را دارند می بایست با ارائه تمكن مالی مناسب به سفارت كانادا اثبات كنند كه در مدت زمان حضورشان در كانادا مشكلی از بابت پرداخت هزینه های جاری زندگی را ندارند و با مشكلی مواجه نخواهند شد.

متقاضیان ویزای كار كانادا نمی توانند از اسپانسر و یا پول قرضی برای پشتیبانی منابع مالی خود استفاده كنند و حتما می بایست توانایی پرداخت هزینه های خود را قبل از دریافت حقوق و مزایای شغل جدید داشته باشند.

با این حال اگر فرد یا افرادی از خانواده متقاضی(همسر و فرزندان) در كانادا حضور داشته باشند می توان از منابع مالی آن ها استفاده كرد.

اگر شركت و یا كارفرما به منظور همكاری با شما دعوتنامه ای برای شما ارسال كند، می بایست با ارائه تمكن مالی به آن شركت این اطمینان را ایجاد كنید كه در تامین هزینه های اولیه و جاری زندگی مشكلی از نظر پرداختی ندارید و دچار مشكل نخواهید شد.

بودجه مورد نیاز برای تمكن مالی ویزای كاری كانادا به تعداد نفرات اعضای خانواده ارتباط دارد:

شخص متقاضی - همسر شخص متقاضی - فرزندان شخص متقاضی - فرزندان وابسته به همسر شامل(نامادری/ناپدری)

ترجمه رسمی گردش و گواهی تمكن مالی 

بطور كلی می توان گفت كه سفارت ها هیچ گونه نیازی به ترجمه رسمی گردش حساب و گواهی تمكن مالی ندارند، به این خاطر كه این دو سند از طرف بانك به انگلیسی صادر و ممهور به مهر و امضای مسئول شعبه می شوند و جزو اسناد رسمی به حساب می آیند. اما در بعضی شرایط بسیار نادر سفارت از شما درخواست می كند كه گردش و تمكن مالی را با مهر و امضای دادگستری و خارجه ارائه دهید.

در این شرایط می بایست كه گردش و تمكن مالی را از بانك به فارسی بگیرید و پس از تحویل به دارالترجمه منتظر ترجمه رسمی و اخذ تاییدات دادگستری و خارجه باشید. زیرا دارالترجمه رسمی نمی تواند از زبان انگلیسی به انگلیسی ترجمه رسمی كند و حتما سند رسمی باید به زبان فارسی باشد تا بتوان آن را به انگلیسی یا سایر زبان ها ترجمه رسمی كرد و به تاییدات دادگستری و خارجه رساند.