ریپورتاژ آگهی
خانه تاریخی قصر منشی اصفهان

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان ، یكی از اقامتگاههای سنتی شهر تاریخی اصفهان است كه در سفر به این شهر می توانید در این خانه تاریخی اقامت داشته باشید
  • 1400/12/22
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : عمارت های تاریخی ایران
آدرس : استان اصفهان, اصفهان، خیابان نشاط، كوچه قصر منشی غربی، پلاك ۹
تلفن : 66059000-021

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان ، یكی از اقامتگاههای سنتی شهر تاریخی اصفهان است كه در سفر به این شهر می توانید در این خانه تاریخی اقامت داشته باشید .این هتل زیبا كه معماری آن باعث شده است تا به یكی از جذاب‌ترین هتل‌های اصفهان تبدیل شود، پیش از تغییر كاربری و تبدیل شدن به هتل سنتی، خانه ای تاریخی و محل سكونت وزیر یكی از پادشاهان قاجار بوده است. پس از آن در مالكیت یكی از مراجع زمان، آقا نجفی قرار گرفت. معماری سنتی، محوطه‌ای با حوض آب كوچك و پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، تجربه اقامت در فضایی سنتی را برای مهمانان هتل سنتی قصر منشی اصفهان فراهم می‌كند.

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-kkHlEeqOt0

از آنجایی كه این بنا متعلق به اواخر صفوی و دوره قاجار است، ارزش تاریخی آن نیز قابل توجه است. در سال ۱۳۸۴ به طور محدود و در ۱۳۹۴ این بنا به طور كامل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت كه در جریان این بازسازی برخی از بخش های بنا به طور كلی بازسازی و به ساختمان اصلی بنا الحاق شدند. این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۳۰۱۰ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.علاوه بر جذابیت های تاریخی، روبروی این هتل یك زورخانه سنتی قرار دارد و درب دیگر این مكان در یك خیابان فرعی كه ۲۰ متر با بازار حسن آباد فاصله دارد باز می‌شود. عكس های هتل سنتی قصر منشی نشانگر علاقه به معماری سنتی در فضایی بسیار راحت برای میهمانان می باشد. این هتل كه كنار دروازه حسن‌آباد می‌باشد، حدود ۴۵۰ (۵ دقیقه) متر از میدان نقش امام فاصله دارد و حدود ۶۵۰ متر (۱۰ دقیقه پیاده روی) نیز می‌باشد.در آینده نزدیك نیز حمام سنتی به این مجموعه اضافه می‌شود.

موقعیت مكانی مناسب اقامتگاه سنتی قصر منشی، موجب دسترسی آسان گردشگران به مسجد جامع عباسی، خانه مشروطیت و میدان نقش جهان می شود. قابل توجه مهمانان گرامی، به دلیل القاء حس نوستالژیك، اتاق های این اقامتگاه فاقد تلویزیون می باشند. لازم به ذكر است اقامتگاه در بخش ورودی اقامتگاه و ورودی رستوران دارای تعدادی پله می باشد.قصر منشی یكی از اثار پراهمیت تاریخی است زیرا از میراث ملی ثبت شده ایران به حساب می اید. از این جهت تحت نظارت كامل سازمان میراث فرهنگی اصفهان مورد مرمت و بازسازی اساسی قرار گرفته تا از حفظ شباهت و ارزش های تاریخی این بنا اطمینان حاصل شود. مدیریت هتل برای میزبانی از میهمانان داخلی و بین المللی با ارائه بهترین خدمات،از جمله غذاهای اصیل ایرانی و باب طبع همه از جمله گیاهخواران،بهره گیری از كاركنان مجرب به دقت برنامه ریزی نموده است. برای اطمینان از راحتی میهمانان، چندین راهنمای تور محلی همكاری نموده كه به مهمانان كمك میكنند كه از اماكن معروف و شناخته نشده نیز بازدید شود. هم چنین افراد مشغول به كار در هتل تسلط به چندین زبان دارند و حاضر به ارائه خدمات ۲۴ ساعت،۷ روز هفته در خدمت مهمانان می‌باشند.

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-8b1rrTlVMA

امكانات هتل سنتی قصر منشی اصفهان

از امكانات این هتل می توان به نمازخانه، صرافی، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، رستوران ایرانی و كافی‌شاپ در فضای باز اشاره كرد. همچنین خدمات بیدار باش و لاندری نیز ارائه می شد.رستوران هتل علاوه بر سرو انواع غذاهای ایرانی، انواع سوپ و آش و غذاهای سنتی اصفهان از جمله سوپ اماج اصفهان، شوربا، كله جوش، خورش ماست و قرمزه را سرو می كند.

نحوه دسترسی به هتل سنتی قصر منشی

آدرس:اصفهان، خیابان نشاط، كوچه قصر منشی غربی، پلاك ۹

 

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-vG5zdrEQJP

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-AXfewK8z9L

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-NEocnMTSgf

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان-Ske4fexw9z