ریپورتاژ آگهی
با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

در طول پرواز این را باید بدانیم كه مهمانداران هواپیما خدمتكاران ما نیستند .آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فكر می‌كنید درباره هواپیما، پرواز و به طور كلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند.
  • 1400/12/18
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

در طول پرواز این را باید بدانیم كه مهمانداران هواپیما خدمتكاران ما نیستند .آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فكر می‌كنید درباره هواپیما، پرواز و به طور كلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند. درست است كه مهمانداران برای سرویس‌دهی به مسافران آن‌جا هستند، اما تعریف شغلی‌شان خیلی گسترده‌تر از این‌ها است. نگرانی اولیه‌ی خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یك مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، كمك‌های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت كند. همان‌طور كه می‌بینید شغل مهمانداری آن‌قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یك مهماندار است و خدمات‌رسانی به مسافران تنها بخش كوچكی از آن است.

 

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-H5qQ46rUnr


خدمه پرواز گاهی از دست مسافران خیلی خسته و كلافه می شوند اما چند مورد هست كه آنها را واقعا عصبانی می كند و این موارد را در این مقاله آورده ایم تا با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم ! لازم به ذكر است كه این موارد از زبان یكی از مهمانداران گفته شده است .

حركات كششی در مكان نامناسب

صندلی استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این صندلی‌های كوچك تحمل كنند، اما خواهش ما مهمانداران این است كه لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن‌جا جای كش و قوس دادن و انجام حركات كششی نیست. تمام تلاش ما این است كه در هر پرواز بهترین سرویس را به ۱۰۰ مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حركات ورزشی كف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم كه كف راهرو سعی در انجام حركات كششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می‌دانستند چه‌قدر راهرو می‌تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این كار نمی‌زدند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-QJ1CCY9xQT

پر بودن محفظه‌ بالای سر مسافران

خدمه پرواز هر زمان كه یك مسافر با بدجنسی به سمت آن‌ها می‌آید و قصد توهین دارند متوجه می‌شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممكن است در یك پرواز محفظه‌ مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر شود و برای جاگذاری بار مسافرانی كه در آخر سوار می‌شوند مشكل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-Wv0XgcLmGy

ماس بدنی

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش‌شان نمی‌آید زمانی كه در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن‌ها دارید روی شانه‌شان بزنید یا به نحوی با آن‌ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا كنید، می‌توانیم راحت‌تر به خواسته شما رسیدگی كنیم.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-gHmjncDZ3n

خاموش نكردن وسایل الكترونیكی

متوجه هستیم كه ممكن است تماس‌های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی كه به شما می‌گویند تمام لوازم الكترونیكی خود را خاموش كنید، تماس‌های تلفنی را قطع كنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این كار را انجام دهید. زمانی كه برای بررسی نهایی از راهرو عبور می‌كنیم، متوجه می‌شویم كه سعی در مخفی كردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم‌تر هم است؛ هواپیما تا زمانی كه از خاموش بودن وسایل الكترونیكی آن‌ها اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند پرواز كند. من یك بار مجبور شدم به خاطر مكالمه یك مسافر ۵ دقیقه صبر كنم تا تمام شود و سپس اعلام بریفینگ كنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینكه درب اصلی كابین بسته شود انجام می‌شود).

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-eqCNQ65xc3

قرار دادن زباله در جیب صندلی

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع‌آوری زباله اقدام می‌كنند. بنابراین وقتی متوجه می‌شویم كه زباله‌ای در جیب صندلی گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی كه جای آن‌ها در جیب صندلی نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می‌شوند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-B6NQWKxnYE

فشردن نابجا دكمه مهماندار

لطفا برای فشردن دكمه مهماندار عجله نكنید. مگر آنكه نیاز به كمك فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند «كی پرواز می كنیم؟»، «هوا چه‌طور است؟»، «پرواز چه‌قدر طول می‌كشد؟» دلایل قانع‌كننده‌ای برای فشار دادن دكمه مهماندار نیستند.

تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

مهمانداران بسیار متاسف می شوند كه در بعضی مواقع پرواز ها با تاخیر انجام می شوند. اما لطفا آن ها را مقصر این امر ندانید، چون تاخیر در پرواز به عهدا مهمانداران نیست. آن ها هیچ كنترلی روی شرایط آب‌وهوایی یا ایرادات فنی ندارند، پس توهین به آن ها یا عصبانی بودن چیزی را حل نمی‌كند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-Tc9IqKYOgF

به محض اینكه هواپیما به زمین نشست، بلند شوید

توجه به علامت كمربند ایمنی هم زمانی كه هواپیما در حال پرواز است، اهمیت دارد و هم هنگامی كه به زمین نشسته است. با این وجود Boland می‌گوید اكثر مسافران این علامت را نادیده می‌گیرند و سعی می‌كنند كه به محض اینكه چرخ‌های هواپیما به زمین رسید، زود بلند شوند و وسایل‌شان را صندوق بالای سرشان بردارند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-hdCmd2ZHyj

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-Ixlu1WbL1F

گذاشتن بچه در جایی غیرمعمول و عجیب

Boland كه خلبان است و همسرش هم مهماندار، می‌گوید همسرش در پروازهای زیادی از مبدا چین كار كرده است. در این پروازها «عدم دانش كافی در مورد ضوابط و آداب سفر هوایی در میان طبقه متوسط تازه به ثروت رسیده چینی» را مشاهده كرده است. یك مثال تكان‌دهنده دیگر؟ باور كنید یا نه، در میان مسافران چینی بسیار رایج است كه نوزادان و كودكان بسیار كوچك را در صندوق بالای سر مسافران قرار می‌دهند!

درست قبل از بلند شدن هواپیما، همسر Boland صدای گریه كودكی را بالای سرش شنید و خوشبختانه توانست آن را در گهواره بگذارد و به مادرش كه نشسته بود، تحویل دهد. او مجبور بود به مسافران توضیح دهد كه باید نوزادان را هنگام بلند شدن هواپیما در آغوش‌شان نگه دارند و گهواره را در صندوق بالای سرشان قرار دهند، البته بدون نوزاد!

توصیه ما: همیشه یك بلیط اضافی بگیرید تا فرزندتان بتواند روی آن بنشیند، نه اینكه نوزاد را در صندوق بالای سرتان قرار ده

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !-rcT10gz8f9