ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی بندرلنگه

جاهای دیدنی بندرلنگه

بندرلنگه یكی از بنادر استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد كه در گذشته به دلیل صید مروارید آن را بندر مروارید نامیده بودند.بندرلنگه با فاصله ۱۹۲ كیلومتر از مركز هرمزگان یعنی بندرعباس یكی از بنادر مهم كشور می باشد.
  • 1402/11/08
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر لنگه
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان هرمزگان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی بندرلنگه

بندرلنگه یكی از بنادر استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد كه در گذشته به دلیل صید مروارید آن را بندر مروارید نامیده بودند.بندرلنگه با فاصله ۱۹۲ كیلومتر از مركز هرمزگان یعنی بندرعباس یكی از بنادر مهم كشور می باشد.جاذبه های گردشگری این بندر مسافران زیادی را به خود جذب می كند در ادامه همراه باایران توریسم شوید تا با جاهای دیدنی بندرلنگه آشنا شوید.

سایه خوش یكی از جاذبه های گردشگری بندر لنگه

سایه‌خوش محلی است كه در آن صحرا به دریا می‌پیوندد. منطقه بیابانی سایه‌خوش در نزدیكی خلیج فارس قرار دارد. این منطقه صحرایی به دلیل شكل‌ عجیب صخره‌ها و سكوت و آرامش زیادش شناخته‌شده‌ است. كلوت‌های جالب سایه‌خوش بر اثر فرسایش آب و باد شكل متفاوتی دارند. نخلستان‌ها نیز جلوه‌ای زیبا به این منطقه بخشیده‌اند.

جاهای دیدنی بندرلنگه-4Hefy7T9QT

جاذبه توریستی عمارت فكری

عمارت فكری از خانه‌های تاریخی و از جاهای دیدنی بندرلنگه است. عمارت فكری توسط عبدالواحد فكری در دوره قاجار بنا شد. عبدالواحد از تاجرهای معروف بندر لنگه بود و این عمارت را با هدف سكونت خانواده و محلی برای تجارت و بازرگانی ساخت؛ به همین دلیل عمارت در دو بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده است. ۲۵ اتاق،‌ دو زیرزمین و یك حیاط مركزی از اجزای تشكیل‌دهنده عمارتند. در عمارت پنج بادگیر مشاهده می‌شود كه از شاخصه‌های معماری شهرهای جنوبی است و جلوه‌ای زیبا به خانه فكری بخشیده.

 جاهای دیدنی بندرلنگه-REO4wRPD9B

بركه دریا دولت

آب انبار تاریخی بركه دریا دولت، بعد از آب انبار (كل) گراش در استان فارس و آب انبار (سردار) محله راه ری شهر قزوین به‌ عنوان سومین بركه بزرگ ایران است. بركه دریا دولت آب انباری تاریخی در كناره بندر كنگ از توابع بخش مركزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان و جاهای دیدنی بندرلنگه است. به خاطر بزرگی غیر قابل تصور این بركه «دریا دولت» نامیده شده‌ است. این آب انبار كه محل جمع‌آوری آب آن به صورت دایره‌ای است قطری ۲۸ متری دارد و عمق آن نیز ۱۴ متر است. نیمی از این آب انبار دارای سقف است اما به دلیل بزرگی، نیمه‌ دیگر آن سقف ندارد.

جاهای دیدنی بندرلنگه-98HhAt9qM7

مسجد ملك بن عباس

به احتمال زیاد بنای اولیه مسجد ملك بن عباس در زمان تیموریان پایه‌ریزی شده بوده است، كه دو بار در زمان صفوی و قاجاریه مورد بازسازی قرار گرفته است. در سال ۱۲۳۷ خورشیدی محمدبن‌عباس بحرینی دستور داد تا در همان مكان قدیمی، مسجدی برای اهالی و آقا سید محمد عالم شرف‌البحرانی (از مجتهدین شیعه) ساخته شود.

ساخت مسجد توسط استاد محمد نامی (معمار مناره‌های بارگاه امام علی (ع) به صورت مسجد یك ایوانی با قوس‌ها و طاق‌های دو ابرویی با سبك هندی آغاز شده است.

شبستان مسجد دارای یك ردیف ستون است كه ۶ عدد از ستون‌ها در داخل و ۲ ستون در دو جانب آن قرار دارد، پا ستون‌ها با آجرهای قالبی از گچ با نقوش زیبا تزیین شده است. ایوان مسجد هم دارای ۶ ستونه و ۲ درگاه در دو سوی ایوان است. گچ‌بری سقف شبستان و ایوان مسجد، تركیبی از قالب‌گیری و قطعات گل و بته است و نماسازی آن با گچ مزین شده است. نكته جالب در مورد این بنا انحراف مناره آن است كه شكل كج این مناره باعث شده تا به این مسجد لقب برج پیزای ایران داده شود.

 جاهای دیدنی بندرلنگه-TyZcU2axFJ

قلعه شیخ سلطان از جاهای دیدنی بندرلنگه

قلعه مغویه از توابع بخش مركزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

این بنای تاریخی در بندر مغویه واقع شده‌است، و متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یكی از حكمرانان منطقه و رئیس «قبیله المرازیق» و حاكم مغویه می‌باشد و به «حصن شیخ سلطان المرزوقی» مشهور است. ساختمان قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده كه قدمت حیاط اندرونی از بیرونی بیشتر است. این بنا در دو طبقه و در قسمت‌هایی نیز در سه طبقه ساخته شده و دارای تعداد زیادی اتاق به همراه حمام سنتی، یك برج نگهبانی و دو بادگیر می‌باشد. ساخت این بنا در سال ۱۳۲۱ هجری قمری پایان یافته‌است.

 جاهای دیدنی بندرلنگه-52MYoPhAIn

بندر كنگ

بندر كنگ در ۶ كیلومتری شرق بندر لنگه قرار دارد. فاصله بندركنگ تا بندرعباس ۱۶۵ كیلومتر است. منطقه‌ای گسترده‌ ای است از توابع بخش مركزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران. بیشتر اهالی كنگ شافعی مذهب و فارسی زبان هستند و با لهجه بندری صحبت می كنند

جاهای دیدنی بندرلنگه-UTT0IWd2oz

قلعه لشتان

قلعه لشتان نام قلعه‌ای است بر فراز كوه «شاهینكوه» در بخش مركزی شهرستان بندر لنگه است ، «قلعه لشتان» در شش كیلومتری شمال شرقی شهرستان بندر لنگه ودر شمال روستای بارچاه واقع شده‌است.تاریخ بنای این قلعه به سدهٔ نهم هجری بر می‌گردد ، قلعه لشتان در دوران گذشته و در جنگ های محلی نقش مهمی داشته ‌است ، آثار این قلعه هنوز در لب دریا و نزدیكی شهر كنگ باقی مانده ‌است و نزد مردم واهالی منطقه بنام «قـَلعُـوْ» معروف است و از جاهای دیدنی بندرلنگه می باشد.

جاهای دیدنی بندرلنگه-ZJSpOc4IUb

موزه مردم شناسی بندر لنگه

موزه مردم شناسی بندر كنگ از موزه های مهم تاریخی و مردم شناسی در جنوب ایران است. این موزه در حال حاضر به یك جاذبه گردشگری در شهر كنگ تبدیل شده است.

جاهای دیدنی بندرلنگه-2rIzpLI3Fd

چشمه آب گرم بادون

چشمه آب گرم بادون در مسیر بندر لنگه به روستای گزیر قرار دارد. آب این چشمه از شكاف سنگ‌های مارنی از زمین خارج می‌شود. در اطراف چشمه، استخری احداث شده كه آب آن به مصرف كشاورزی می‌رسد.

جاهای دیدنی بندرلنگه-0ERhtqpwiQ

آبشار بدو

وجود آبشار در منطقه‌ای گرم بسیار دلچسب است. آبشار بدو در روستای لمزان و سرچشمه‌اش در كوه بدو داخل بندرلنگه قرار دارد. اگرچه این آبشار فصلی است اما با حوضچه‌های پلكانی منظمی كه دارد منظره‌ای تماشایی آفریده است. برای دیدن آبشار باید مسیری خاكی به طول چهار كیلومتر را از روستای لمزان طی كنید.

 جاهای دیدنی بندرلنگه-ibX91gmt0s