ریپورتاژ آگهی
شهر فرون آباد

شهر فرون آباد

شهر فرون آباد به عنوان مركز شهر فرون آباد كه تعداد ۵ روستا ( قشلاق فرون آباد، حاجی آباد، قلعه نو املاك، قشلاق حاجی آباد وفرون آبادشهرقشلاق قلعه نو املاك ) نیز در محدوده آن واقع شده، در ابتدای ورودی شهرستان پاكدشت قرار دارد و از سال ۱۳۷۷ بنا به درخواست و پیگیریهای مكرر شورای اسلامی و مردم از شهرستان ری منتزع و به شهرستان پاكدشت الحاق گردید.
  • 1400/11/12
  • استان : تهران
  • شهر : فرون آباد
  • دسته : شهر-استان
آدرس : شهر فرون آباد به عنوان مركز شهر فرون آباد كه تعداد ۵ روستا ( قشلاق فرون آباد، حاجی آباد، قلعه نو املاك، قشلاق حاجی آباد وفرون آبادشهرقشلاق قلعه نو املاك ) نیز در محدوده آن واقع شده، در ابتدای ورودی شهرستان پاكدشت قرار دارد
تلفن : 66059000-021

شهر فرون آباد به عنوان مركز شهر فرون آباد كه تعداد ۵ روستا ( قشلاق فرون آباد، حاجی آباد، قلعه نو املاك، قشلاق حاجی آباد وفرون آبادشهرقشلاق قلعه نو املاك ) نیز در محدوده آن واقع شده، در ابتدای ورودی شهرستان پاكدشت قرار دارد و از سال ۱۳۷۷ بنا به درخواست و پیگیریهای مكرر شورای اسلامی و مردم از شهرستان ری منتزع و به شهرستان پاكدشت الحاق گردید. قدمت شهر به بیش از ۵۰۰ سال قبل باز می گردد علل پیدایش و توسعه فرون آباد مانند بسیاری از شهرهای ایران عمدتاً بدلیل وجود آب و زمین مناسب برای زراعت و واقع شدن شهر در زمینهای هموار بوده است، واقع شدن در جاده ترانزیت تهران، مشهد و نزدیكی به پایتخت و خصوصاً وجود كارخانجات متعدد در نزدیكی فرون آباد موجب رشد و توسعه شهر شده است. نام قدیم شهر فرین آباد بوده و در فرهنگ آبادی های كشور سال ۱۳۴۵ نیز با همین نام قید شده است و در اصطلاح محلی آن با نام ( فرون آباد ) می شناسند. مساحت این شهر ۴۹۰۷ / ۲۴۲۸ هكتار بوده و همچنین جمعیت فرون آباد در حدود ۳۵۰۰۰ نفر می باشد كه مجموعاً از ۵۰۰۰ خانوار تشكیل شده است. شهر فرون آباد بدلیل قرارگیری و همچنین نقش مركزیت سیاسی ( مركز ) شهر، دارای ویژگی ها و خصایصی است كه می تواند گستره وسیعی را تحت نفوذ داشته باشد. از نظر موقعیت قرارگیری به دلیل ارتباط و اتصال با شهر تهران، مراكز صنعتی عمده و متصل بودن به جاده اصلی تهران- مشهد مركزیت زیادی را از جهت سفرهای روزانه و جابجایی های جمعیتی داراست و در تاریخ ۲۱ / ۰۷ / ۸۹ به دستور جناب آقای دكتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهور وقت فرون آباد به شهر تبدیل و در تاریخ ۲۳ / ۱۲ / ۸۹ ساختمان شهرداری توسط جناب آقای دكتر تمدن استاندار محترم تهران وقت و مهندس محمودی معاونت محترم امور عمرانی استانداری وقت و مسئولین محترم شهرستان افتتاح و شهردار فرون آباد معرفی وكار خود را آغاز نمود. موقعیت شهر فرون آباد: از شمال به جاده ترانزیتی امام رضا (ع) و منطقه ۲۰ و ۱۵ شهرداری تهران، از جنوب به اراضی شهرستان ری و ورامین، از غرب به خاور شهر و اراضی عباس آباد و از شرق با شهرك خاتون آباد پاكدشت مرز مشترك دارد و طول جغرافیایی شهر فرون آباد ۵۰ : ۴۱ درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۸ : ۳۵ می باشد. شهر فرون آباد كه خود مركز شهر فرون آباد می باشد فاصله اش با بخش مركزی پاكدشت حدوداً ۱۰ كیلومتر، با شهر پاكدشت ۱۰ كیلومتر و فاصله آن با مركز استان – شهر تهران حدوداً ۱۵ كیلومتر می باشد.

 

شهر فرون آباد-eSmaibPTfG