ریپورتاژ آگهی
چنار درمیان

چنار درمیان

در منطقه دوشینگان درمیان باغات و مزارع روستا چنار كهنساالی دیده می شود كه حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و اتاقك ایجا د شده داخل تنه ان سه و نیم در چهار متر است.
  • 1402/01/19
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : درمیان
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : در فاصله حدود بیست كیلومتری جنوب غربی شهر اسدیه و فاصله یك كیلومتری غرب روستای محمد آباد قرار گرفته است.
تلفن : 66059000-021

در منطقه دوشینگان درمیان باغات و مزارع روستا چنار كهنساالی دیده می شود كه حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و اتاقك ایجا د شده داخل تنه ان سه و نیم در چهار متر است. قدمت این چنار به حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ سال برمی گردد. داخل تنه آن در اثر درون پوسیدگی حفره بزرگی ایجاد شده است. از سمت غرب آب قنات به سمت این درخت كه در شیب دره قرار دارد جاری است و این آب در یك گودال كم عمق بركه ای را ایجاد كرده كه تصویر این درخت عظیم در آن افتاده و موجب خلق منظره ای بسیار زیبا شده است. تاج این چنار بسیار بزرگ بوده و فضایی حدود ۵۱۲ متر مربع را پوشش می دهد. چنار از جمله درختانی است كه اگر شرایط محیطی برای آن فراهم باشد، عمر و رشد زیادی دارد و بیشترین درختان كهنسال ایران درختان چنار هستند. چنار از گذشته برای ایرانیان مقدس بود و همواره در كنار آنها آتشكده ها بنا می شد و حتی بعد از اسلام نیز در كنار مساجد و یا مقبره بزرگان كاشته می شد. در شاخه های چنار دوشنگان نیز پارچه هایی بسته شده كه به گفته افرادی محلی برای برآورده شدن نیازها و آرزوها توسط مردم بسته می شود. این درخت زیبا، همواره در طول زمان پرصلابت و استوار سایه اش را در گرمای تابستان نثار رهگذاران می كند و مردم روستاهای اطراف و شهر اسدیه در ایام تعطیل از سایه این درخت برای گذراندن اوقات فراغت استفاده می كنند.


موقعیت مكانی
دوشنگان(دوشینگان) مكانی است با كاربری كشاورزی كه در فاصله حدود بیست كیلومتری جنوب غربی شهر اسدیه و فاصله یك كیلومتری غرب روستای محمد آباد قرار گرفته است.

چنار درمیان-jEOoHbjazw

چنار درمیان-PqQfaQ3rBa