ریپورتاژ آگهی
منطقه كویری طرود

منطقه كویری طرود

منطقه كویری طرود شاهرود كه بزرگترین نخلستان شمالشرق كشور را در خود جای داده و به همراه رمل های كویری زیبا و دیدنی چاه جم
  • 1400/11/12
  • استان : سمنان
  • شهر : شاهرود
  • دسته : كویرهای ایران
آدرس : استان سمنان- شاهرود- روستای طرود
تلفن : 66059000-021

منطقه كویری طرود شاهرود كه بزرگترین نخلستان شمالشرق كشور را در خود جای داده و به همراه رمل های كویری زیبا و دیدنی چاه جم و بلندای زیبا و دیدنی آرامگاه پیرمردان در این بخش كویری، جلوه ای دیگراز قدرت یزدان پاك را به تماشا می گذارد .

روستای طرود – مروارید كویر. از قدمت بسیار زیادی برخوردار است .در كتب قدیم از طرود به عنوان بندرگاه یاد می شده و در مسیر اصلی جاده ابریشم قرار داشته كه به خور و جندق منتهی می شود. آنچه كه از قدمت طرود به یاد مانده این است: كه طرود در حال حاضر به عنوان طرود چهارم می باشد و سه طرود قبل از آن به علت وجود گسل بر روی خط زلزله بر اثر زلزله از بین رفته اند كه آثارشان هنوز باقی است. وجه تسمیه طرود از كلمه طرد به معنی دورافتاده می باشد و دیگر اینكه در قدیم طرود به این شكل نوشته میشد ،ترود (ته رود) واین به خاطر آ« بود كه دو رود بزرگ و طولانی به این منطقه ختم میشدند وبه اینجا ته رود میگفتند واین را بشتر قبول دارند چون در یك مكان كاملا گود قرار گرفته است. طرود اول به نام دروازه و طرود دوم به نام قلعه مور شاه شناخته میشده و هطرود سوم در سال ۱۳۳۱ شمسی بر اثر زلزله ۵/۷ ریشتری با خاك یكسان شده در آ« زمان نزدیك به ۱۰۰۰ نفر كه بیشتر زن و كودك بودندجان خودرا از دست دادند وبعد از سفر محمدرضا شاه به طرود مردم را در شرق طرود قدیم اسكان داد. انچه از زلزله باقیمانده بسیار جذاب و دیدنی است . خانه هایی كه به سبك مردم غار نشین ساخته شده است یعنی كلوت را به شكل غار میكندند و در ان زندگی میكردند كه اثار ان هنوز باقی است و ما الان در طرود چهارم زندگی میكنیم .با درختان نخل بسیار زیبا و گله های بسیار زیاد شتر كه شغل اصلی مردم این منطقه است .
فاصله از تهران تا طرود ۵۲۵ كیلومتر تماما آسفالت

 

منطقه كویری طرود-N6w7arfiAk

منطقه كویری طرود-TeHhE9ftpf

منطقه كویری طرود-PxczgGLEIQ