ریپورتاژ آگهی
نپال به روایت مملیكا / تصاویر بدیع و زیبا

نپال به روایت مملیكا / تصاویر بدیع و زیبا

"نپال كشوری در شمال هند و جنوب چین می‌باشد. ۸ قله از ۱۴ قله بلند جهان (از جمله اورست) در این كشور و در رشته كوه‎‌های هیمالیا، كه مهم‌ترین بخش آن در همین كشور هست قرار دارند
  • 1401/06/21
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران_تهران
تلفن : 66059000-021

مملیكا؛ بلاگر، تور لیدر و جهانگرده. اون به عنوان راهنما، سفرهای گروهی زیادی رو طراحی و اجرا كرده، به ماجراجویی علاقه داره و سفر چندین ماهه هم تجربه كرده. مملیكا در مقطع كارشناسی، مكانیك خونده و هشت سال در صنعت نفت و گاز كشور كار می‌كرده اما سال ۹۵ تصمیم به استعفا می‌گیره و از دنیای مهندسی خداحافظی می‌كنه. اون به ۲۷ كشور در ۴ قاره دنیا سفر كرده و در سفری به كشور زیبا و پر ماجرای «نپال» دیده‌ها و نادیده‌هاش رو با ما به اشتراك می‌گذاره، پس همراه‌مون باشید تا از طریق مملیكا بیشتر از نپال بدونیم.

نپال به روایت مملیكا / تصاویر بدیع و زیبا-OMPxV1Zcc5
مملیكا در وهله اول، از محل قرارگیری، مهم‌ترین بخش رشته ‌كوه‌های هیمالیا و وجود شرپاها، شعار ملی، پرچم و نظام سیاسی كشور نپال می‌گه: "نپال كشوری در شمال هند و جنوب چین می‌باشد. ۸ قله از ۱۴ قله بلند جهان (از جمله اورست) در این كشور و در رشته كوه‎‌های هیمالیا، كه مهم‌ترین بخش آن در همین كشور هست قرار دارند. شعار ملی "مادر و سرزمین مادری از بهشت نیز والاتر اند" هست و ۸۱ درصد اونها هندو هستن و بقیه اكثرا بودایی و كمی هم مسلمان. نپال تنها كشوریه كه پرچمش مستطیل نیست. مجلس نپال در اوائل سال ۲۰۰۸ میلادی رسماً نظام پادشاهی چندصدساله را در این كشور منحل و برقراری نظام جمهوری را تصویب كرد. بخش بزرگی از جمعیت نپال را شرپاها تشكیل می‌دهند كه سال‌ها قبل از تبت به نپال مهاجرت كرده و در مرزهای شمالی نپال در ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر ساكن هستند و عمدتاً علاوه بر كشاورزی به اموراتی نظیر راهنمایی گردشگران و كوهنوردان می‌پردازند."

نپال به روایت مملیكا / تصاویر بدیع و زیبا-6p6g98M7Xd

اون در ادامه راجع‌به فرهنگ و تمدن این كشور و اهمیت «كوماری» در اون می‌گه: "نپال كشور فقیری هست. ژاپنی‌ها بدون دریافت هر گونه وجهی خیابان‌های اصلی، ترمینال و برخی بناهای دیگر را در پایتخت نپال ساخته‌اند. حدود ۱۴۰ گروه مختلف قومی ـ طبقاتی در این كشور وجود دارند كه به مدت ۲۰۰۰ سال در كنار هم زندگی كرده‌اند. از نظر سنت فرهنگی یا تمدن، می‌توان نپال را فصل مشترك بین تمدن هندو و بودائی در نظر گرفت. نپالی‌ها و یونسكو، لومبینی، شهری در نپال را محل تولد بودا می‌دانند و دولت نپال تصمیم گرفته‌است این محل را قبله‌ای برای بودایی‌های جهان كند. قرن هاست كه در نپال، دختربچه‌هایی كه سن بعضی از آن‌ها به زیر یك سال می‌رسد، به عنوان بت زنده یا كوماری انتخاب شده و توسط مردم و حتی پادشاه پرستیده می‌شوند. بعد از انتخاب شدن، كوماری داخل معبد محبوس شده، و فقط چندین بار برای مراسم خواص به دنیای بیرون، برده می‌شود. مسئولیت اصلی كوماری، حفاظت از شهر و كشور است و در كل كشور، فقط ۳ كوماری رسمی وجود دارد."

نپال به روایت مملیكا / تصاویر بدیع و زیبا-d2XAnR84jj