ریپورتاژ آگهی
آبشار امیری

آبشار امیری

آبشار امیری در موقعیت جغرافیایی N355539 E521747 در استان مازندران واقع است. در ۱۲۰ كیلومتری تهران در مسیر جاده هراز منطقه ای متشكل
  • 1400/11/11
  • استان : مازندران
  • شهر : آمل
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان مازندران- 120 كیلومتری تهران در مسیر جاده هراز- روستای امیری
تلفن : 66059000-021

آبشار امیری در جنوب شرق منطقه ییلاقی امیری و در ارتفاع ۱۹۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این آبشار در میان جاهای دیدنی لاریجان جای گرفته و دسترسی به آبشار نیازمند یك ساعت پیاده‌روی از روستای امیری است. با بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع، آبشار از بالای صخره‌ای بسیار بلند و با گذر از دو پله به پایین می‌ریزد.

آبشار امیری در موقعیت جغرافیایی N355539 E521747 در استان مازندران واقع است. در ۱۲۰ كیلومتری تهران در مسیر جاده هراز منطقه ای متشكل از چندین روستا به نام منطقه امیری وجود دارد. وجود اب فراوان و شكل خاص كوهها باعث شده چشم اندازهای زیبایی از جمله ابشار ها را بوجود اورد.اولین ومشخص ترین آبشار، آبشار شاهاندشت است كه نیازی به توضیح نیست ولی ۲ آبشار زیبای دیگر در این منطقه وجود دارد كه در سایه آبشار شاهاندشت مهجور مانده اند.آبشار روستای ترا در انتهای دره سمت چپ در دامنه قله ای مخروطی و بلند قرار گرفته و شامل ۲ آبشار میباشد. در سمت جنوب شرقی منطقه امیری در ارتفاع ۱۹۸۰ متری از سطح دریا آبشار امیری قرار گرفته است كه بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. دسترسی به آبشار نیاز به ۱ ساعت پیاده روی از روستای امیری دارد. آبشار از بالای صخره ای بسیار بلند به صورت ۲ پله به پایین میریزد.
حدودا ۶۵ كیلومتری محور آمل- تهران و پس از تونل وانا، سمت چپ جاده، تابلوی منطقه ییلاقی وانا (امیری) به چشم می­خورد كه در كنار یك پل قرار دارد. از روی پل كه عبور كنید، بلافاصله سمت راست می­توانید وارد جاده ­ای شوید كه شما را به سوی آبشار شاهاندشت می­برد اما اگر وارد جاده شاهاندشت نشده و جاده امیری را ادامه دهید، وارد منطقه كوهستانی امیری می­شوید كه متشكل از ۷ روستا است: وانا، شمس آباد، نحر،دینان، آخا، ترا، و حاره. یكی از این روستاها كه به وسیله یك پل از جاده اصلی منطقه امیری جدا می­شود، شمس ­آباد نامیده می­شود. چنانچه وارد جاده این روستا شوید، راهی باریك با شیبی بسیار تند شما را به سوی خانه ­های روستا و نهایتا كوه­های جنوبی این روستا می­رساند. خانه ­های این روستا عموما ییلاقی بوده و به دلیل سردسیر بودن منطقه، در زمستانها خالی از سكنه است. شكوفه­ ها اینجا دیرتر باز شده و محصولات دیرتر می­رسند.

 

آبشار امیری-Kvk3HyhWTz

آبشار امیری-tCzVcmJa2R

آبشار امیری-wyob2YhTAn

آبشار امیری-4sjKNSBL5x

آبشار امیری-j8fYHT2Atu

آبشار امیری-d3N6fM9SkR