ریپورتاژ آگهی
چین، كشور افسانه ها

چین، كشور افسانه ها

چین، كشور افسانه ها - چین چین یك كشور نیست، بلكه جهانی دیگر است در دل جهانی كه ما در نقشه جغرافی می بینیم . اگر حوصله یا وقت چندانی ندارید كه ماهها در این كشور سفر كنید می توانید چند هفته یا چند ماهی را دز سفر به این كشور افسانه ای سپری كنید و با حسرت محلهایی كه هنوز ندیده اید و كوله باری از خاطرات شیرین این كشور را ترك كنید
  • 1401/03/15
  • استان : تهران
  • شهر : چهاردانگه
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : چین - چین
تلفن : 66059000-021

چین، كشور افسانه ها - چین چین یك كشور نیست، بلكه جهانی دیگر است در دل جهانی كه ما در نقشه جغرافی می بینیم . اگر حوصله یا وقت چندانی ندارید كه ماهها در این كشور سفر كنید می توانید چند هفته یا چند ماهی را دز سفر به این كشور افسانه ای سپری كنید و با حسرت محلهایی كه هنوز ندیده اید و كوله باری از خاطرات شیرین این كشور را ترك كنید. پی گیری جاده ابریشم قایق سواری و كشف رود یانگ تسه از جمله سفرهای موضوعی است كه می توان از آن لذت برد. از جمله سفرهای موضوعی است كه می توان از آن لذت برد. از كلان شهرهای صنعتی با مراكز خرید عظیم و چهره ای كاملا مدرن گرفته تا زندگی بدوی و ساده در صحرای بكر سین كیانگ، چین سرزمین تنوع وتكثر فرهنگی و جغرافیایی است.

چین، كشور افسانه ها-DcW5keXrCf

چین، كشور افسانه ها-GiOWxE76vN

چین، كشور افسانه ها-Fy8pBprqMc
در صنعت و هنر این كشور هم می توان میراث سفالگران سلسله های (قرن قبل از میلاد ) را دید وهم می توان صنعت این كشور در ساخت جدیدترین سفینه های فضایی.

چین، كشور افسانه ها-X0T3oWbLiB

چین، كشور افسانه ها-26AdjIzBDC

چین، كشور افسانه ها-gN0cUbqpd4

زبان:

اكثر زبانهایی كه مردم چین استفاده می كنند به خانواده زبانهای چینی- تبتی ((Sino- Tibetan تعلق دارند كه در حدود 29 گروه قومی-نژادی مختلف را در بر می گیرد. چینی یا پینین ((Pinyin اصلی ترین زبان یا گروه زبانی در چین است كه به گویشهای مختلف در سراسر چین مورد استفاده واقع می شود .

چین، كشور افسانه ها-OZkMSE6Kzc

چین، كشور افسانه ها-e3U6i5BbUr
ماندارین((Mandarin، كه 70 درصد جمعیت بدان صخبت می كنند، وو((WU زبان مردم شانگهای، یو((YUE یا كانتون، مین، گان و هاكا اصلی ترین گویشهای زبان چینی محسوب می گردند. قبل از قرن بیستم میلادی چینی كلاسیك زبان نگارش و مكاتبات اداری در سراسر این كشور عظیم بود و ده ها میلیون نفر در گوشه گوشه چین از این زبان نگارش واحد جهت مكاتبات استفاده می گردند و به عنوان عنصری كلیدی در همبستگی ملی چینی ها ایفای نقش می كرد

چین، كشور افسانه ها-I3A40bCYq3

از اوایل قرن بیستم خطی استاندارد و ملی در سراسر چین به كار گرفته شد، كه آنرا بر اساس زبان ساندارین پایه گذاری نموده بودند. مغولی، اویغوری، تبتی، ژوانگ (تایلندی) و كره ای از زبانهایی هستند كه علاوه بر چینی به صورت گسترده ای در چین به كار می روند

مردم:

چین كشورمعابد بدیع و بی همتاست. كافی است تا چند قدمی در خیابانی در یكی از شهرهای كوچك چین قدم بزنیم تا معابدی با شكوه و عرفانی برخورد كنیم كه طراحی و معماری آنها نوازشگر چشمهای هر بازدید كننده ای است.

یكی از اصلی ترین ویژگی های مذهبی در چین "تنوع" و "تكثر" است. آمار دقیقی از تعداد پیروان مذاهب مختلف در چین موجود نیست. بحش عظیمی از جمعیت به هیچ دینی اعتقاد ندارند. بودیسم ( پیروی از آیین بودا) دین اصلی در چین است. وبیشتر چینی ها از قرن اول میلادی به بودیسم ماهایانا اعتقاد دارند (Mahayana Buddhism) كه گونه ای از بودیسم است.

چین، كشور افسانه ها-m8YOoOEdG2

چین، كشور افسانه ها-UQ1rRxCg0v
تائوئسیم (Taoism) دومین دین اصلی درچین است.در عین حال بسیاری از چینی ها به تركیبی از بودیسم و تائویسم اعتقاد دارند. پیروی از آیین كنفوسیوس فیلسوف بزرگ چین باستان بازتاب و تاثیری عمیق در مذهب و اخلاق چینی ها در طول تاریخ به جای گذاشته است. مسیحیت و اسلام به ترتیب از دیگر ادیان پرطرفدار در چین می باشند و مسلمانان چین (در حدود 20 میلیمن نفر ) نقش عمده ای گسترش اسلام در آسیای شرقی بر عهده داشته اند.

چین، كشور افسانه ها-1fJid548Hw

عضویت در نهاد های بین الممللی :

سازمان ملل متحد (1945) ، یونسكو ، یونیسف ، فائو چین در سازمان ملل حق وتو می باشد .

اقتصاد :

مائو در دهه 1950 اصلاحات سوسیالیستی را در اقتصار این كشور پی ریزی نمود و چینی ها این اصلاحات را در سالهای 1960 وآغاز دهه 1970 پی گیری نمودند كه همواره با انتقاداتی رو به رو بود .

چین، كشور افسانه ها-YZaAg5OH9r

چین، كشور افسانه ها-NlhqMchYcg

انقلاب اساسی در اقتصاد چین در اوایل دهه 1970 میلادی جلوه گر شد كه تا به امروز هم ادامه دارد و اقتصادی است با محوریت صادرات .در حال حاضر از نظر تولید نا خالص ملیّ چین ، پس از ایالات متحده ، ژاپن و آلمان چهارمین ابر قدرت اقتصادی در سطح جهان است و پیش بینی ها نشان می دهد كه ظرف چند سال آینده چین به یكی از دو ابر قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد .

كشاورزی :

كشاورزی اصلی ترین بخش اقتصادی كشور چین می باشد و جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر در این بخش مشغول به كار می باشند كه تقریباَ نیمی از نیروی كار فعال در چین را در بر می گیرد .

چین، كشور افسانه ها-wv4oGy7d1P

چین بزرگترین تولید كننده محصولات كشاورزی در سطح جهان می باشد . برنج ، چای ، گندم ، سیب زمینی ، جو ، پنبه و دانه های روغنی اصلی ترین محصولات این كشور می باشند .

واحد پول:

یوان چین ( Yuan Renmin bi)

مدت پرواز مستقیم از تهران به پكن :

اختلاف زمانی : نسبت به تهران 5/4 ساعت جلوتر است و نسبت به گرینویچ 8 ساعت جلوتر است (( GMT +8 ولتاژ برق :220 ولت است و با سیتم برق ایران مطابقت دارد .