ریپورتاژ آگهی
آشنایی با كشور كویت

آشنایی با كشور كویت

در این مقاله میخواهیم شما را با كشور كویت آشنا می‌شویم. كشوری كوچك كـه صاحب با ارزش ترین پول جهان اسـت.
  • 1401/03/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : كویت-كویت
تلفن : 66059000-021

در این مقاله میخواهیم شما را با كشور كویت آشنا می‌شویم. كشوری كوچك كـه صاحب با ارزش ترین پول جهان اسـت. مردم این كشور همه ی در رفاه كامل بـه سر میبرند و البته قشر بیشتر شهروندان كویتی مهاجرانی هستند كـه تسلیم قوانین كویت شده اند و بعنوان یك كویتی زندگی می‌كنند.  در ادامه بیشتر با كشور كویت آشنا میشویم.

درباره كشور كویت:

این كشور كـه با عربستان و عراق همسایه اسـت، از لحاظ وسعت از همه ی همسایگانش كوچك تر و گاهی از یك استان آنها هم كم وسعت تر اسـت اما آوازه اش در دنیا پیچیده. واقعا كویت چـه ویژگی هایی دارد كـه اینقدر گاه و بی گاه نامش را می‌شنویم؟ شاید ساكنان شهر هـای جنوبی كشورمان بیشتر كویت را بشناسند.
كویت كشوری در غرب آسیا است. كویت با كشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاكی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر كویت می‌باشد. زبان رسمی این كشور عربی و واحد پول آن دینار كویت است.  از میان همه ساكنان كویت ۶۰ درصد عرب هستند  و نزدیك به ۳۸ درصد از ساكنان كویت نیز از تبار آسیایی هستند.  مردم كویت از نژاد سپید و از تیره سامی بوده و در میان آن‌ها دیگر نژادهای عرب مانند عدنانی‌ها (نخستین گروه كوچ‌نشین از نجد به این سرزمین در جمع قبیله عنزه بوده‌اند) و قحطانی‌ها نیز یافت می‌شود.
نوشتار و زبان رسمی در كویت عربی است. افزون بر این زبان انگلیسی به دلیل پیشینه حضور انگلیسی‌ها در این كشور و همچنین حضور آمریكا هم‌اینك به عنوان زبان دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد

آشنایی با كشور كویت-omm4SYSGCq

تاریخچه كشور كویت:
تاریخ پایه‌گذاری كویت به شیخ برّاك بن غریر آل‌حمید، شیخ قبیلهٔ بنی خالد و فرمانروای امارت احساء می‌رسد كه در پایان سال ۱۱۱۰ هجری دژی را با نام كوت برای انباشت آذوقه و همچنین انبار كردن جنگ‌افزار ساخت كه پس از آن نام كویت از آن گرفته شد و سپس این شهر در زمان شیخ سعدون بن محمد آل‌حمید به خاندان آل صباح بخشیده می‌شود.بازرگانی كویت در قدیم بیشتر بدست ایرانیان به ویژه مردم بوشهر و خوزستان انجام می‌شد. در آغاز رشد شهر، چند صد خانوار بهبهانی نیز از هر صنف در این بندر ساكن شدند.
كویت از لحاظ تقسیم‌بندی اداری دارای ۵ استان است كه هریك از آن‌ها توسط استانداری كه از سوی امیر منصوب می‌شود، اداره می‌گردد. این پنج استان عبارتند از: استان مركزی (العاصمه)، استان الحولی، استان الاحمدی، استان الجهراء و استان الفروانیه.
دین و مذهب مردم كویت:
این بیشتر شهروندان كویت اسلام است. در مورد پیروان مذاهب اسلامی در كویت آماری رسمی وجود ندارد اما برآورد می‌شود كه ۷۰ درصد از شهروندان كویتی سنی و ۳۰ درصد شیعه هستند.

نوع لباس مردم كویت:
اگر توجه كرده باشید اعراب ترجیح می دهند لباس هایی بپوشند كه دست و پاهایشان را كاملا بپوشاند و زنانشان هم اغلب صورت هایشان را با رو بند می پوشانند اما در كویت به دلیل این كه تعداد مهاجران بسیار زیاد است سبكی خاص را در پوشاك مردمان این كشور مشاهده نمی كنیم.
كویت برای محققان مردم شناس و علاقمند به آشنایی با فرهنگ ملل بسیار مناسب است، اگر از این دسته افراد هستید سفر به كویت را از دست ندهید.

پرچم كشور كویت:

پرچم كویت برای اولین بار در ۱۹۶۱ به رسمیت شناخته شد. به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم استان و نشان ملی شناخته می‌شود و همچنین دارای تناسب ۱:۲ می‌باشد.این پرچم از چهار رنگ قرمز، سفید ، سبز و مشكی تشكیل شده است.

 

آشنایی با كشور كویت-HDropCZtDo