ریپورتاژ آگهی
روستای كمر پشت

روستای كمر پشت

كمر پشت با آب و هوای كوهستانی و ییلاقی در منطقه سواد كوه استان مازندران واقع شده است . طبیعت بكر، جنگل سرسبز و انبوه و خانه های روستایی چوبی از شاخصه های اصلی این روستای زیباست
  • 1401/01/10
  • استان : مازندران
  • شهر : سوادكوه
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : هفتاد كیلومتری قائم شهر
تلفن : 66059000-021

كمر پشت با آب و هوای كوهستانی و ییلاقی در منطقه سواد كوه استان مازندران واقع شده است . طبیعت بكر، جنگل سرسبز و انبوه و خانه های روستایی چوبی از شاخصه های اصلی این روستای زیباست. روستای كمرپشت حدود ۲۰۰ خانوار جمعیت دارد كه اغلب خویشاوند هستند. كوه لاكمر و امامزاده عباسعلی بر روی قله ، معدن فلورین و غار اسپهبد خورشید شاه ( لاب كمر) در نزدیكی این روستا قرار گرفته‌اند كه همواره كوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می كند .

بعد از ورود به روستا و با رعایت سكوت و آرامش ساكنین منطقه می توانید با پارك كردن ماشین ها و گذر از روستا وارد محدوده ی جنگلی خواهید شد. با ورود به جنگل كمرپشت بافت گیاهی رشته كوه های البرز شرقی شما را مسحور خواهد كرد اما هنوز به جادوی اصلی پیش روی مسیر شماست .  بعد از حدود سی یا چهل دقیقه پیاده روی و كوهنوردی سبك ، دشتی فراخ و سرسبز نمایان می شود كه گویی تكه ای از بهشت است . دشت زیبای كمر پشت با كوه های در هم تنیده و شروع دوباره درختان جنگل  احاطه شده. رودخانه ای كه همواره پر آب است و بركه ی فرودست دشت بر لطافت این منطفه افزوده است .

 

روستای كمر پشت-hO7qkDk9jJ
در حالی كه از خستگی راه به آسودگی دشت رسیده اید ، چشمانتان چندین كلبه چوبی زیبا را در اعماق این منظره خواهد دید . این كلبه ها استراحتگاه چوپان هایی است كه از این مسیر گذر می كنند. در زبان مازندرانی به این كلبه ها “تلار” گفته می شود . درون كلبه ها بخاری هیزمی وجود دارد. این منطقه برای كمپ گروه های طبیعت گردی جای بكر و فوق العاده ای است و حتی می توان در سرمای شب  و در صورت خالی بودن كلبه ها به داخل آن پناه برد و در صورت آشنایی و رعایت اصول از بخاری هیزمی بهره مند شد . در صورت ابری نبودن هوا ،  آسمان شب در دشت كمرپشت روشن از ستارگان بیشماری است كه چشمانتان را پر از زیبایی خواهد كرد. دور بودن از فضای روستا باعث شده آلودگی نوری در این مكان وجود نداشته باشد و فرصت مناسبی برای رصد آسمان شب فراهم شود.

روستای كمر پشت-rETBsNO9eO

فراخی دشت ، رودخانه پر آب ، بركه در فرودست دشت ، طراوت هوا،  آسمان شب ، جنگل انبوه و تنهایی و خلوت منحصر به فردی كه این محدوده بكر  به شما هدیه می كند، یكی از زیباترین خاطرات شما را رقم خواهد زد.

بهار و پاییز بهترین فصول برای سفر و كمپ در روستای كمرپشت است. اگر اواخر زمستان كه هوا گرم تر شده هم به كمرپشت سفر كنید دشت زیبایش را سفیدپوش از برف خواهید یافت.

نكته جالب درباره روستای كمرپشت جایگاه ویژه موسیقی در بین ساكنین این روستاست تا جایی كه در هر خانواده ای یك نوازنده (معمولاً ساز نی) را می توان یافت.  از معروفترین نوازنده های این روستا میتوان از حسین رضا احمدی، كیوان قربانی، بابایی ،عادل احمدی، هوشنگ احمدی ، موسی و بهزاد احمدی نام برد .

برای رسیدن به روستای زیبای كمر پشت مسیر دسترسی از تهران به این صورت است : در جاده فیروز كوه و منطقه سوادكوه بعد از ورسك ، سمت راست قبل از خطیر كوه خروجی ارژنك رودبار را می بینید و با توجه به تابلوهای راهنما به سمت روستای كمر پشت حركت می كنید. جاده نزدیك به روستا پر پیچ و خم و خاكی است ولی مسیر هموار است و سخت نیست .

روستای كمر پشت-4FG1G91X2u

روستای كمر پشت-rqigcXzSrM

روستای كمر پشت-UD2s34ow5L

روستای كمر پشت-hOyLnCfBYN

روستای كمر پشت-gYpQr2hvNO

روستای كمر پشت-zDTbXixNA7

روستای كمر پشت-tt34TRJy89

روستای كمر پشت-dV11C1oHpG

روستای كمر پشت-HWxnWd8Dc5

روستای كمر پشت-frXR5dn1li

روستای كمر پشت-5C6onk1HHW

روستای كمر پشت-TtWiDmqvMw

روستای كمر پشت-GeHu5UfzMQ

روستای كمر پشت-eSLbBkeytS

روستای كمر پشت-vcUd1ELJIN

روستای كمر پشت-qR7nNSEI7R

روستای كمر پشت-YLQW3tSOUi

روستای كمر پشت-T1Mpb3ukyM

روستای كمر پشت-7dm7vQpPWx

روستای كمر پشت-SlUkVpIGMj

روستای كمر پشت-b2rNxIvt4B

روستای كمر پشت-wcP6NRDWmv

روستای كمر پشت-TA5hwKuPwn

روستای كمر پشت-7BR0CFGcw2

روستای كمر پشت-BTpLp0vx3U

روستای كمر پشت-KcSlPjGagX

روستای كمر پشت-Po3QhuXxaE

روستای كمر پشت-LG1lksLyoW

روستای كمر پشت-69wWIKYI0s