ریپورتاژ آگهی
گلدشت

گلدشت

شهر گلدشت از توابع استان اصفهان و شهرستان نجف آباد می باشد كه یكی از محورهای مهم استان و كشور محسوب می شود و محور اصلی ارتباطی جاده ترانزیت اصفهان – نجف آباد است
  • 1400/11/10
  • استان : اصفهان
  • شهر : گلدشت
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : در فاصله ۱۵ كیلومتری از مركز استان و شش كیلومتری شهرستان نجف آباد
تلفن : 66059000-021

شهر گلدشت از توابع استان اصفهان و شهرستان نجف آباد می باشد كه یكی از محورهای مهم استان و كشور محسوب می شود و محور اصلی ارتباطی جاده ترانزیت اصفهان – نجف آباد است كه بخش مهمی از سفرهای مركز كشور با استان خوزستان از طریق همین جاده ترانزیتی انجام می پذیرد . گلدشت در فاصله ۱۵ كیلومتری از مركز استان و شش كیلومتری شهرستان نجف آباد قرار دارد.

نام گلدشت قبل از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران قلعه شاه بوده كه بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران (شهرك امام) و در آبانماه سال ۱۳۷۱ با الحاق روستای قلعه سفید و تاسیس شهرداری نام آن به گلدشت تغییر پیدا كرد. شهر گلدشت نظر به استعداد مهاجرپذیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد جمعیت قابل ملاحظه ای نمود و طبق آخرین آمار جمعیتی نفوس و مسكن بالغ بر ۲۸ هزار نفر برآورد گردیده ، مذهب مردم این شهر مسلمان و شیعه می باشد ، زبان آنها فارسی است.

شهر گلدشت از سه محله تشكیل شد كه محله اول محله مركزی كه اكثر ساكنین این محله بومی شهر میباشند و محله دوم بلوار ابوذر كه بیشترین ساكنین انی محل را مهاجرین لر و ترك و محله سوم بومیان روستای قلعه سفید میباشند.

شغل اكثر ساكنین شهر و بومیان كشاورزی و دامداری است و شغل اكثر مهاجرین و بومیان كارگری و كارمندی در كارگاهها و كارخانجات شهر گلدشت می باشد، نظر به اینكه یكی از علتهای مهاجر پذیری شهر گلدشت وسعت آن و همچنین داشتن كارگاه و كارخانه های كوچك و بزرگ می باشد از جمله كارخانه های موجود و مشغول بكار در شهر۱-كارخانه كاشی اصفهان ۲-كارخانه كاشی نیلو ۳-كارخانه میهن باف ۴-كارخانه نشاسته سازی آردینه و…

ضمنا شهر گلدشت از دیر باز دارای باغات و باغچه های زیبا و سرسبز بوده اند و از طرفی به منطقه ویلایی هم تبدیل شده ، چنانچه اكثر سرمایه داران شهرستانهای اطراف و بازاریان مركز استان قطعه ای باغ خریداری و بعنوان ویلا جهت گذراندن تعطیلات آخر هفته به اتفاق خانواده، اقوام و دوستان … مورد استفاده قرار میدهند.

باغات گلدشت دارای میوه های فصلی از قبیل ، آلبالو، گیلاس ، زردآلو، به، توت و هلو سبز و قرمز می باشد كه هلوی آن در كشور حرف اول را می زند و در تمام نقاط ایران به هلوی قلعه شاهی مشهور است .

گلدشت-VdqeLqsyd7

گلدشت-Lwds4tMEc4