ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز بسیار تماشایی است. اصفهان شهر بزرگ جاذبه های گردشگری , فرهنگی , تاریخی و طبیعی است . ما در مطالب جاهای دیدنی اصفهان در بهار و ۱۰ جای دیدنی اصفهان در تابستان به برخی از زیباییهای اصفهان اشاره نمودیم
  • 1401/01/08
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : جاهای دیدنی اصفهان در پاییز
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز بسیار تماشایی است. اصفهان شهر بزرگ جاذبه های گردشگری , فرهنگی , تاریخی و طبیعی است . ما در مطالب جاهای دیدنی اصفهان در بهار و ۱۰ جای دیدنی اصفهان در تابستان به برخی از زیباییهای اصفهان اشاره نمودیم در این مطلب جاذبه های گردشگری كه معرفی نكرده بودیم را به شما معرفی می كنیم با امید به این كه از آن در سفر خود به اصفهان در پاییز استفاده كنید . با آرزوی سفری خوش برای شما

كاخ چهلستون
عمارت چهلستون در اوایل قرن ۱۱ هـ .ق در میان باغ و مجموعه بناها و كاخهای محوطه دولتخانه صفوی ساخته شده است . این عمارت كه یكی از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز است عمدتاً به منظور پذیرائی رسمی از میهمانان و سفرای خارجی ، طی سه مرحله و طبق یك طرح واحد ساخته شده است . مرحله اول ـ تالار اصلی و بزرگ . مرحله دوم ـ ایوان آئینه و اطاقهای طرفین آن . مرحله سوم ـ ایوان ستون دار كه از هجده عدد ستون و سقف چوبی تشكیل شده است . نام چهلستون به نشانه كثرت ستونها و انعكاس تصویر بیست ستون در آب استخر است .

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-G054f7poCU

بازار قیصریه

سردرب قیصریه در شمال میدان امام (نقش جهان) ساخته شده است . این سردرب ، یكی از زیباترین نقاشی های مربوط به دوران صفویه را نشان می دهد . از این سردرب ، وارد یكی از زیباترین بازارهای جهان می شویم . این بازار در دوران صفویه مركز فروش كالاهای گران قیمت بوده است و نمایندگان شركتهای خارجی در این مكان دارای حجره هائی بوده اند . بازار اصفهان یكی از بزرگترین بازارهای ایران است كه دارای قسمتهای مختلف می باشد و در هرقسمت كالاهای خاصی را به فروش می رسانند . برای مثال قسمت صنایع دستی ، طلا و نقره ، قالی ، كفش و غیره . بازدید از همه قسمتهای بازار ساعتها به طول می انجامد .

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-yZjvz30lNf

مسجد امام اصفهان

در جبهه جنوبی میدان نقش جهان ـ (میدان امام) ـ یكی از زیباترین مساجد جهان اسلام قراردارد كه به دستور شاه عباس اول ، توسط استاد علی اكبر اصفهانی احداث گردیده است . در مرحله اول سردرب اصلی و جلوخان ورودی با دو مناره خارجی مسجد ساخته می شود . درب مسجد با ورقهای نقره و طلا تزئین گردیده و مربوط به دوره شاه صفی ، جانشین شاه عباس اول است . در داخل مسجد یك حیاط اصلی و مركزی ، با چهار ایوان و دو حیاط فرعی جانبی قراردارد . گنبد خانه جنوبی به صورت دو پوش اجرا گردیده و فضای بین این دوگنبد حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد . ارتفاع گنبد خارجی از كف مسجد ۵۰ متر می باشد . كتیبه های مسجد، توسط خطاطان و خوشنویسان معروف دوران صفویه مانند : علیرضا عباسی ، عبدالباقی تبریزی ، محمدصالح اصفهانی و محمدرضا امامی مزین شده است

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-m2Dpqt20JZ

مسجد شیخ لطف اله اصفهان

در ضلع شرقی میدان امام (نقش جهان) مسجدی قراردارد كه در زمان شاه عباس اول صفوی ، هنگام احداث میدان و همراه با بناهای اطراف آن به منظور محل عبادت و حوزه تدریس مرحوم شیخ لطف اله ، كه از علما و روحانیون بزرگ جبل عامل در لبنان بوده ، ساخته شده است . ساختمان مسجد در سال ۱۰۱۱ هـ .ق آغاز و در سال ۱۰۲۸ به پایان رسیده است .

منار جنبان اصفهان

منارجنبان یكی از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز و از آثار تاریخی مشهور ایران است كه در ۵ كیلومتری غرب اصفهان در جاده اصفهان به نجف آباد قراردارد . ساختمان دارای یك ایوان و دو مناره است . قبر عبداله این محمد ابن محمود یكی ازچهره های شاخص قرن ۸ هجری در این بنا قراردارد . احداث این بنا همزمان با دوران حكومت ایلخانیان مغول می باشد . این بنا از نقطه نظر معماری ، دارای ارزش فراوانی است . یكی از ویژگیهای این بنا این است كه اگر یكی از مناره ها تكان داده شود ، مناره دوم و تمام ساختمان تكان و حركت بسیار محسوس دارد . ارتفاع ایوان از سطح زمین ۱۰ متر و ارتفاع مناره ها ۵/۱۷ متر می باشد . مسئله بسیار مهم این است كه این بنا را برای تكان دادن نساخته اند وتكان دادن زیاد آن موجب ویرانی بنا می گردد .

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-2LxqnmhJ9x

مسجد حكیم اصفهان

مسجد حكیم اصفهان یكی از مساجد بسیار نفیس چهار ایوانه است كه در فاصله سالهای ۱۰۵۱ تا۱۰۷۳ هـ .ق مقارن با سلطنت شاه صفی و شاه عباس دوم به همت طبیب حكیم محمد داوودخان ملقب به تقرب خان بر روی ویرانه های مسجد جامع جور جیراز بناهای قرن چهارم هجری ساخته شده است . براساس كتیبه های موجود ، معمار این بنا محمدعلی بن ستاد علی بیك اصفهانی است . آنچه مسجد حكیم را در عداد مساجد بسیار نفیس دوران صفویه قرار می دهد ، ارزشهای خاص معماری ، كتیبه های متعدد آن است كه به دست استاد محمدرضا امامی ، خوشنویس نامدار عصر صفویه تحریر شده است . از دیگر قسمتهای دیدنی این بنا می توان به محراب بسیار زیبایی كه با مقرنسها و كتیبه ها كه به خط ثلث بر زمینه لاجوردی تزئین یافته است اشاره كرد .

 

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-laMzFJCNzf

قلعه سارویه

قلعه سارویه یكی از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز است كه به نام های كهن دژ یا تپه اشرف در اصل یه قلعه با قدمت هفت هزار ساله ، در كناره شمالی زاینده رود واقع شده است كه بیش از هزار و چهارصد سال قبل كتابخانه بزرگی بوده و كتاب های علمی زیادی اونجا نگهداری می شده. با حمله اعراب به ایران این كتابخانه هم ویران می شه و باقی مونده هاش به شكل یه تپه بنام تپه اشرف دیده می شه. این قلعه در كنار پل شهرستان و ضلع شمالی زاینده‌رود قرار دارد.

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-sbjBuKkOse

آتشكده آتشگاه

آتشكده آتشگاه یكی از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز و در غرب شهر اصفهان و در مسیر اصفهان – نجف آباد در نزدیكی منارجنبان بر فراز تپه‌ای سنگی و كم ارتفاع قرار دارد.

آتشگاه اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان و از یادگارهای ایران باستان است. این بنا نزدیك رودخانه زاینده رود است و ساخت آن را به دوران ساسانی یا پیش از آن نسبت داده‌اند.

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز-OinrdMOcsE