ریپورتاژ آگهی
بلوار معلم رشت

بلوار معلم رشت

شهر رشت شهری تاریخی كه در طول تاریخ به القاب دروازه اروپا ، عروس شهرهای ایران و شهر همیشه بارانی و دل انگیز مشهور بوده است . یكی از خیابانهای این شهر كه محله ای زیبا و دیدنی است
  • 1401/01/08
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : بلوار معلم و محله معلم یك سمت به خیابان طالقانی متصل می‌شود و از سمت خیابان سعدی و استادسرا هم به معلم راه دارد
تلفن : 66059000-021

شهر رشت شهری تاریخی كه در طول تاریخ به القاب دروازه اروپا ، عروس شهرهای ایران و شهر همیشه بارانی و دل انگیز مشهور بوده است . یكی از خیابانهای این شهر كه محله ای زیبا و دیدنی است و كافه و پاساژهای زیادی در آن هست بلوار معلم رشت است .بلوار معلم و محله معلم از محله های خوب رشت است كه ساختمانهای مدرن جای خود را به ساختمانهای قدیمی داده و اثری از گذشته در آن پیدا نمی شود . بلوار معلم رشت از دو فاز و دو میدان اصلی تشكیل شده است. میدان سرگل در فاز دوم و میدان مادر و میدان كوچك‌تر با نام معلم جزو فاز اول هستند. یك سمت به خیابان طالقانی متصل می‌شود و از سمت خیابان سعدی و استادسرا هم به معلم راه دارد. از طریق میدان سرگل نیز به میدان قلی‌پور راه پیدا می‌كند.

 

بلوار معلم رشت-GNs7WoLs6K

خوشمزه‌های بلوار معلم

در طول بلوار معلم رشت چند شیرینی فروشی مشهور و با سابقه شعبه دارند. شیرینی سهیل، با بیش از ۴۰سال سابقه و پنج شعبه در رشت و انزلی و ماسال از آن شیرینی فروشی‌ها است كه همه اهالی رشت می‌شناسند و قبولش دارند.شیرینی اشهدی كه در سال۱۳۳۰ آغاز به‌كار نمود و برای اولین‌بار در استان گیلان سه گواهینامه بین‌المللی را دریافت كرد، در این رقابت عقب نمانده است.

شیرینی فروشی ویلانج با باقلوا‌ها و كیك‌های خوش رنگ‌وبو و شعار كیفیت راه صحیح زندگی است، با انواع شیرینی تر و خشك انتظار شما را می‌كشد. در كنار آن‌ها خانه كیك هم قرار دارد. هر كدام از آن‌ها در اماكن و شهر‌های دیگر استان گیلان شعبه‌ای دارند و در كار‌شان با تجربه‌اند.

خانه بازی كودكان
همچنین دو خانه بازی برای كودكان نیز در بلوار معلم رشت با فاصله‌ای از هم قرار دارند. اولی خانه بازی، خانه كودكی و دیگری رنگین كمون كه برنامه‌ها و اسباب‌بازی‌های مناسبی برای هر سنی از كودكان در آن‌ها وجود دارد.برای هر مناسبت خاصی برنامه‌ای دارند و برای پرورش فكری و اجتماعی بچه‌ها تلاش می‌كنند. اهداف خود را این‌گونه بیان كرده‌اند كه آموزش غیر مستقیم به وسیله بازی و تجربه، شیوه‌های آموزشی بر اساس كنش‌ورزی نه كنش‌پذیری و كلی كارگاه‌های مادر و فرزندی برای جایگزینی مهد در اینجا وجود دارد.

اماكن مذهبی بلوار معلم

مسجد ثامن الائمه و مسجد النبی هم در بلوار معلم رشت قرار گرفته‌اند. اولی در كنار خیابان است و دومی در كوچه‌ای زیبا كه روبه‌روی آن بقعه سیده رقیه قرار دارد.این بقعه كوچك در خیابان صفاری، تقریبا وسط خیابان و دو طرفش راه ماشین رو است. می‌گویند از نوادگان امام هفتم هستند و قبلا اینجا درخت كهنسالی بوده كه شب‌ها مردم دور آن شمع روشن می‌كردند. امروزه درخت را قطع كرده‌اند و مقبره كوچكی و مسجد النبی را در مقابلش ساخته‌اند. در سال ۱۳۵۷توسط ایت الله احسان بخش كلنگ ساخت آن زده شده است و بانی اصلی حجت الاسلام باقری است.

روبه‌روی بقعه هم پارك كوچك نیك‌مرام قرار دارد. پاركی سر سبز با وسائل ورزشی و البته برای بچه‌ها هم اسباب‌بازی‌های معمول در همه پارك‌ها اینجا هم وجود دارد.

البته مراكز تجاری و فروشگاه‌هایی پر از لباس‌ها و مارك‌های مختلف هم در بین بقیه دیده می‌شوند. گالری بهارستان در اول میدان مادر با پنج طبقه پر از گل و ساعت، تابلو و آباژور، مبل و میز، گلدان و ویترین و خیلی چیز‌های كوچك و بزرگ خانه در كنار هم خودنمایی می‌كند. دراین گالری می‌توانید در یك جا همه چیز را تهیه كنید. طبقه اول پر از گرامافون و تلفن‌های مدل قدیمی و جدید است.

مركز تجاری پالادیوم، مركز خرید تیپ وان و مغازه‌هایی با ویترین‌ها و اجناس زیبا پر از لباس‌های فصل در انتظار شما هستند. لباس‌های مردانه، كت و شلوار‌های شیك و كاپشن‌های زنانه در كنار هم در هر كدام از این فروشگاه‌ها برای هر سلیقه‌ای دیده می‌شوند.

كافه‌های بلوار معلم رشت

كافه بام هرمس از آن كافه‌های دلنشینی است كه در طبقه پنجم با بالكنی زیبا محیط مناسبی برای دورهمی‌ها ساخته است. معماری مدرن در كنار گل و گیاه و هوای رشت همه دست در دست هم داده‌اند تا در كافه هرمس كمی وقت بگذارید و از سكوتش لذت ببرید. منو صبحانه ایرانی و فرنگی و غذا‌های معمول هر كافه‌ای را در اینجا می‌توانید سفارش دهید. كافه موزه رشت و كافی شاپ سیب هم در دو فاز بلوار معلم رشت هستند.

كافه موزه با معماری و پنجره‌های چوبی قشنگش در این خیابان روبه‌روی باغ وطن آبادی جای دارد. تخته سیاه گچی جلوی كافه و نمای زیبایش آن‌را از بقیه جدا كرده است. باری پر از خرد و ریز‌های زیبا كه از بیرون دیده می‌شود و خودنمایی می‌كند و داخل كافه هم با وسایل‌ خاص خاطرات گذشته‌ها را در خود جای داده است. فضای دلنشین و آرامی برای وقت گذرانی و نوشیدن فنجانی قهوه یا دمنوش در اینجا مهیا است. كافه سیب با آبمیوه‌های خوش طعم و كافه دنیز با انواع قهوه‌های خوش‌عطرش هر كدام به نحوی مشتری خود را دارند.

نفسی تازه در نمایشگاه گل و گیاه

نمایشگاه گل و گیاه الله وردی وطن آبادی با بیش از ۸۰سال عمر پر رنگ و عطر‌، با شمعدانی‌های رنگارنگ و ویترین تر و تازه‌اش در بلوار معلم رشت خوش می‌درخشد. می‌گویند از اوایل دوران پهلوی اینجا بوده است. در سال ۱۲۹۴ توسط پدر باغبانی گیلان، ابراهیم وطن آبادی احداث شده و امروزه نوه و همسر وی در قسمتی از باغ به تولید گل و گیاه مشغول هستند.پروفسور شفیع جوادی درباره باغ الله وردی چنین نوشته است، در رشت باغبانی به نام الله وردی یك باغ بزرگ در اختیار داشت و بدون اینكه مهندس كشاورزی باشد، عالی‌ترین میوه‌ها و صیفی‌جات را پرورش داد. میچورین از شوروی و عده‌ای از فرانسه و كشور‌های دیگر برای دیدن و آشنا شدن با كار‌های علمی‌اش از باغ وی در رشت دیدن می‌كردند.

بلوار معلم رشت-4xXZE6T3qh