ریپورتاژ آگهی
عواید گردشگری سلامت در جهان

عواید گردشگری سلامت در جهان

بازار گردشگری سلامت در سطح جهانی۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می‌كند و برآورد شده است كه سالانه بیش از ۷ میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎كنند
  • 1400/11/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

بازار گردشگری سلامت در سطح جهانی۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می‌كند و برآورد شده است كه سالانه بیش از ۷ میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎كنند.

با توجه به بروز مشكلات اقتصاد جهانی توریسم سلامت درنهایت نوعی توریسم یا كالای تجملی محسوب می‎شود كه تحت تاثیر مشكلات اقتصادی تنزل می‎كند. به گفته تحلیل‎گران این تنزل بازار جای تعجب ندارد زیرا در شرایط مشكلات اقتصادی افراد معالجات غیر اورژانسی خود را موقتا به تعویق می‌اندازند. این موضوع در همه كشورها كه بازار گردشگری قدرتمندی دارند همانند مالزی و تایلند نیز مشاهده شده است.

كشور تایلند در سال ۲۰۰۸ و آغاز بروز بحران مالی در اقتصاد جهانی شاهد تنزل شدید درآمد دراین بخش از صنعت گردشگری بود.

با این حال كشوری چون مالزی هرچند كه در شرایط دشوار اقتصادی با تنزل این بخش مواجه شد اما اكنون دولت با اعمال سیاست‎های حمایتی این بخش را مبدل به یك نیروی محركه برای تولید درآمد در اقتصادی ملی مبدل كرده است. كشور مالزی شاهد رشد سریعی در صنعت گردشگری درمانی خود طی سال‌های اخیر بوده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی اتحادیه بیمارستان‌های خصوصی مالزی روشن می‌كند كه تعداد گردشگران درمانی در این كشور با رشد محسوسی از ۷۵.۲۱۰ بیمار در سال ۲۰۰۱، به بیش از ۲۹۶.۶۸۷ بیمار در سال ۲۰۰۶ افزایش یافته است. این حجم بالای تقاضا درهمان سال نزدیك به ۵۹ میلیون دلار درآمد نصیب اقتصاد ملی این كشور كرده‎است.

هند كشور شاخص دیگر در حوزه گردشگری درمانی، گزارش داده است كه تنها در سال ۲۰۰۵ حدود ۵۰۰ هزار بیمار خارجی برای دریافت خدمات درمانی به این كشور سفر كرده بودند درحالی كه این تعداد در سال ۲۰۰۲ تنها ۱۵۰ هزار نفر بوده است. همچنین برآورد شده است كه این صنعت با رشد سریعی كه دراین كشور داشته، تنها در سال ۲۰۱۲ درآمدی بیش از ۲.۲ میلیارد دلار عاید اقتصاد ملی هند كرده است.

طبق بررسی‌های آماری ارائه شده از سوی “اتحادیه توریسم درمانی هند” و” كمپانی مك كینزی” هر سال كشورهای بیشتری به شمار مقصدهای توریسم درمانی می‌پیوندند. طبق همین بررسی‌ها روشن شده‌است كه رشد این صنعت از حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد درسال ۲۰۰۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد درسال ۲۰۱۲ افزایش یافته است

عواید گردشگری سلامت در جهان-nMn1ghk73m