ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی داران

جاهای دیدنی داران

داران (Daran) یكی از شهرهای استان اصفهان است. داران خوش‌ آب‌ و‌ هواترین نقطه ی استان اصفهان، شهری در دل رشته كوه‌های زاگرس و مركز شهرستان فریدن است.
  • 1402/12/07
  • استان : اصفهان
  • شهر : داران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان اصفهان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی داران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری ایران توریسم جاهای دیدنی داران را به شما معرفی خواهیم كرد. برای آشنایی با مكان های دیدنی این شهر در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان استانی در مركز ایران است. مركز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یكی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یكی از مهم‌ترین استان های تاریخی كشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می كنند.

داران (Daran) یكی از شهرهای استان اصفهان است. داران خوش‌ آب‌ و‌ هواترین نقطه ی استان اصفهان، شهری در دل رشته كوه‌های زاگرس و مركز شهرستان فریدن است. منطقه ی فریدن شامل چهار شهرستان داران، فریدون شهر، چادگان و بویین و میاندشت است. مردمان این سرزمین به زبان‌های فارسی، لری، تركی، گرجی و ارمنی سخن می‌گویند. در ادامه با بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری داران بیشتر آشنا می شویم

دیدنی های داران

دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون در منطقه ای واقع در 20 كیلومتری شمال غربی مركز شهر داران در دامنه كوههای مرتفع روستای دره بید بالا واقع گردیده كه مملو از پوشش لاله های سرنگون و انواع گیاهان مرتعی می باشد كه در نوع خود كم نظیر و مختص به این منطقه می باشد. در اوایل اردیبهشت این منطقه غرق در گلهای لاله واژگون است.این گل ها از گونه های بسیار آسیب پذیر طبیعتند و كندن حتی یك شاخه از آنها به محیط زیست آسیب می رساند.

جاهای دیدنی داران-aZvHHtAU7e

منطقه حفاظت شده دالانكوه

منطقه حفاظت شده دالانكوه با مساحت حدود ۳۴ هزار هكتار در غرب پناهگاه حیات وحش قمیشلو و جنوب شرقی شهر داران واقع شده است. این منطقه دارای سیمای كوهستانی بوده كه از سال ۱۳۸۸ خورشیدی به عنوان «منطقه شكار ممنوع» و از سال ۱۳۸۹ خورشیدی به عنوان «منطقه حفاظت شده» مطرح می‌باشد. گونه های شاخص گیاهی این منطقه عبارتند از كما، جاشیر، بادام وحشی، انواع گون، گزانگبین، موسیر، آنقوره و ریواس. گونه‌های شاخص جانوری این منطقه نیز شامل مواردی همچون قوچ و میش، كل و بز، گوركن، كبك، تیهو، گرگ، كاكایی ارمنی، پرستوی دریایی، كشیم بزرگ، كشیم كوچك، باكلان، اردك سیاه كاكل می‌شود.

جاهای دیدنی داران-0QwrTYQ0ij

بیشه زارهای سرسبز فریدن

از دیگر مناطق مستعد گردشگری رودخانه پلاسجان میباشد كه از سمت شهرستان فریدونشهر از غرب به شرق و به سوی سد زاینده رود در جریان میباشد كه با توجه به انتقال آب چشمه لنگان و همچنین در آینده انتقال آب خندگستان از این مسیر در تمامی فصول آب بسیار خوبی در آن جریان خواهد داشت. این رودخانه به لحاظ عبور از فی مابین روستاهای مختلف با پیچ و خم های زیاد و بیشه زارها و چمن زارهای فراوان طبیعی، زمینه مستعدی برای پذیرائی گردشگران را داراست. وجود بیشه های پراكنده و كوهستانهای سر به فلك كشیده، بیشه ها و مرغزارهای بسیار زیبا، انواع گلهای وحشی و… از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

جاهای دیدنی داران-nS9uvm3UbI

كلیسای گئورگ فریدن

كلیسای حضرت گئورگ مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مركزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای سواران، ۱۵ كیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۵۷ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی داران-bG9i7pJLhe

كلیسای سنت نشان فریدن

كلیسای سنت نشان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مركزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای غرغن، ۱۲ كیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۶۲ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی داران-dDgx5MGO8x

روستای گردشگری موغان

روستای موغان با آب و هوای خنك، پاك و مطبوع با بافتی قدیمی و روستایی، طبیعتی سرسبز در كنار رودخانه پلاسجان، مكانهای دیدنی و تاریخی و اقامتگاهی زیبا و سنتی مانند بومگردی پلاسجان یك مقصد ایده آل برای یك سفر كوتاه مدت است.

جاهای دیدنی داران-yFnbmsAYQY

روستای دره بید فریدن

از دیگر تفرج گاههای استان اصفهان منطقه “دره بید بالا” است كه پیشتر اشاره كردیم دشت لاله های واژگون در این منطقه واقع شده است. این ناحیه مراتع نزدیك به روستایی ست به همین نام از توابع فریدن. از سه راهی دامنه كه به سمت خوانسار حركت كنید قبل از منطقه معروف گلستان كوه جاده فرعی این روستاست. از روستا تا آلاچیق های تعبیه شده یك راه خاكی و سنگلاخی پر شیب است كه می تواند به خودرو شما (اگر مناسب نباشد) آسیب وارد كند.

جاهای دیدنی داران-Y1f5NapAdK

امامزاده عبدالله و ابراهیم فریدن

امامزاده عبدالله و ابراهیم (ع) از فرزندان موسی بن جعفر (ع) در روستای دامنه شهرستان فریدن در 12 كیلومتری شرق شهر داران واقع است. روستای دامنه در سال 1376 به جرگه شهرهای كشور پیوست. بقعه امامزاده عبدالله و ابراهیم (ع) در شرق شهر در میان مزارع كشاورزی دشت دامنه واقع گردیده است. بنا بر اعتقادات مردمی امامزاده ابراهیم (ع) درون چاهی است كه بر روی آن ضریح نصب و امامزاده عبدالله (ع) نیز دارای قبر و بر روی قبر ایشان ضریحی چوبی نصب گردیده است

جاهای دیدنی داران-TDE09l4FJt

امامزاده سلطان سید محمد فریدن

امامزاده سلطان سید محمد در روستای ننادگان در 25 كیلومتری شهر داران در جنوب غربی شهرستان فریدن واقع گردیده است ، امامزاده سلطان سید محمد (ع) با توجه به اعتقادات مردمی و اهالی محل نسبت شریفش با واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می رسد. ساختمان بقعه قدیمی امامزاده در سال 1368 تخریب و اقدام به نوسازی بقعه گردیده است.

جاهای دیدنی داران-YeKMWEsNzl