ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی گرگان (قسمت اول)

جاهای دیدنی گرگان (قسمت اول)

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مركز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتاً گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است.
  • 1402/10/09
  • استان : گلستان
  • شهر : گرگان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گلستان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی گرگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری ایران توریسم شما را با جاهای دیدنی گرگان آشنا خواهیم كرد. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی گرگان در ادامه با ما همراه باشید.

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مركز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتاً گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یكی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد كه بدون شك باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن كنید. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی گرگان در ادامه با ما باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری گرگان ( قسمت 2)

پارك جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران معروف ترین جاذبه گردشگری گرگان است. جنگل ناهارخوران با شهر گرگان ۴ كیلومتر فاصله دارد و به دلیل معروفیت زیادش، امكانات تفریحی، گردشگری و طبیعش در همه فصل‌های سال هواداران زیادی دارد. بیشتر غذاخوری های معروف گرگان هم در جاده ناهارخوران واقع شده‌اند و برای صرف غذا هم می‌توان به این منطقه خوش آب‌وهوا رفت.

جاهای دیدنی گرگان-ObvSlnfRDF

پارك جنگلی النگدره

پارك جنگلی النگدره كه به عنوان یكی از هفت منطقه نمونه گردشگری كشور و همچنین پارك جنگلی شاخص شمال كشور انتخاب شده، در بلوار ناهارخوران گرگان قرار دارد. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارك تا شمال امتداد دارد و تقریبا از وسط آن می‌گذرد. در نزدیكی این رودخانه، سه چشمه وجود دارد كه چشم‌انداز طبیعی منحصربه‌فردی ایجاد كرده است. پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسكا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشكیل می‌دهد. امكانات موجود در پارك النگدره شامل برق‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی، جاده آسفالته، نمازخانه، پارك كودك، زمین ورزش، ساختمان‌های نگهبانی و منطقه كمپینگ است.

جاهای دیدنی گرگان-HNffqrLgP3

جنگل توسكستان

جنگل توسكستان در جنوب شرقی گرگان و در ۴۰ كیلومتری این شهرستان واقع شده است. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان‌نما می‌نامند كه با عبور از جاده‌های پرپیچ‌وخم به آن می‌رسند. در زمستان این منطقه پوشیده از برف و یخ است و هوای بسیار سرد آن اجازه اقامت طولانی را در آن نمی‌دهد و در تابستان هوای خنك و دلنشین و حتی كمی سرد آن موجب توجه بسیاری از گردشگران به جنگل توسكستان شده است.

جاهای دیدنی گرگان-3Lfll7pWVg

پارك ملی گلستان

پارك ملی گلستان، اولین پارك ملی و بزرگ ترین پارك طبیعی ایران است كه بیشترین قسمت آن در استان گلستان قرار دارد. در این پارك گیاهان، حیوانات و پرندگان متنوعی می بینید و ساعت ها محو تماشای چشم اندازهایی تماشایی می شوید.

جاهای دیدنی گرگان-tM8ogD7WXV

دهكده جهان نما

دهكده جهان نما در گلستان مقصد معركه‌ای است برای تجربه‌ی زندگی در روزگاری كه خبری المان‌های شهری نبوده و زندگی روستایی هنوز خلوص اولیه را داشته است. این دهكده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تكنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهكده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی كردكوی قرار دارد و بكری و لطافت آن شبیه هیچ كدام از روستاهای ایران نیست.

جاهای دیدنی گرگان-FB7gkAnX3w

دریاچه توشن

دریاچه سد توشن با تصویر زیبایی كه از طبیعت بكر پیش رویتان می‌گذارد، شما را غرق فضای خلسه‌آور خود می‌كند. در بین جاهای دیدنی گرگان، روستای توشن در النگدره كه در ۵ كیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است را نباید فراموش كنید. خاصیت روستای توشن، سادگی دلفریبی است كه در گوشه‌به‌گوشه‌ی آن مشهود است و دریاچه‌ی آن یكی از بهترین جاهایی است كه می‌شود برای گشت‌وگذار به سراغش رفت. آببندانی كه در این روستا وجود دارد با همدستی سرسبزی جنگل اطرافش، دریاچه‌ای خواستنی در دل طبیعت به‌وجود آورده كه بهانه‌ای شیرین برای اتراق و وقت‌گذارانی است.

جاهای دیدنی گرگان-mtlTxdd5gf

خلیج گرگان

خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است كه بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیره میانكاله در جنوب شرقی دریای خزر شكل گرفته است. خلیج گرگان نه تنها ماهیان باارزش غضروفی، ماهی سفید، ماهی كفال و .. دارد، سهم قابل توجهی از خاویار كشور را هم تامین می‌كند، اما همه اینها مربوط به چند سال گذشته بوده و حالا خطر آلودگی، صید بی‌رویه، دامداری و كشاورزی و افزایش وادرات فضولات صنعتی بر روی خلیج گرگان سایه انداخته و تصویر مرغان دریایی این منطقه كم كم به تصویری دور و دورتر تبدیل می‌شود.

جاهای دیدنی گرگان-gh4GHTRLm0

جنگل شصت كلا

جنگل شصت كلا در ۶ كیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بكر و دور از دسترس آن، جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. در كف تاریك جنگل و در كنار درختان می‌توان انواع قارچ‌های رنگارنگ و بعضا سمی را یافت كه بسیاری از آن‌ها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند.

جاهای دیدنی گرگان-sHfeN9YPj7

آبشار شصت كلاته

آبشار شصت كلاته (فیروزمحل) گرگان در استان گلستان واقع است. آبشار شصت كلانه در انتهای جنگل شصت كلاته در ۲۲ كیلومتری جنوب غرب گرگان واقع شده و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا می‌گذرد. رودخانه شصت كلاته به طول تقریبی ۴۳ كیلومتر از دامنه‌های شمالی كوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و در مسیر خود آبشارهایی چون باران كوه و شصت كلاته را آفریده است.

جاهای دیدنی گرگان-FiyZyWDH0H

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۶ كیلومتری جنوب غربی گرگان، با ۷ متر ارتفاع با بستری نیم دایره قرار دارد كه دیدن از آن روی دیگری از مناظر رویایی شمال ایران را برایتان به نمایش در می آورد. در كنار این آبشار درختان سربفلك كشیده می بینید و از هوای خنك و طراوت بخش اطراف لذت می برید. نزدیك آبشار كمپی قرار دارد كه طبیعت گردان و كوهنوردان می توانند در آنجا بمانند.

جاهای دیدنی گرگان-lXdCocO3hg

آبشار لوه

شهر گالیكش در استان گلستان آبشارهای زیادی دارد كه یكی از دیدنی ترین آن ها آبشار لوه است كه ۷۵ متر ارتفاع دارد و در كنار پارك ملی گلستان قرار گرفته است. آبشار در احاطه جنگلی انبوه است و از جاهای دیدنی گرگان به شمار می رود.

جاهای دیدنی گرگان-BFyQn1UHl8

آبشار و سد نومل

این مجموعه شامل ۶ آبشار بزرگ است كه مسیر دسترسی بسیار دشواری دارند. به دلیل سختی مسیر منطقه بسیار بكر و دست ‌خورده باقی مانده است. بلندترین آبشار منطقه به آبشار نومل شهرت دارد كه بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد. این مجموعه آبشار در فاصله چهار كیلومتر در شمال روستای نومل در دل جنگل‌های منطقه چهل گیسو (چلگیسو) واقع شده‌اند. دسترسی به این آبشارها نیاز به راهنمای محلی دارد.

 جاهای دیدنی گرگان-lTdHCtjv8F