ریپورتاژ آگهی
لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان

غذاهای محلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و مهمتر از همه طعم و مزه بسیار متمایز و منحصر به فردی دارند و این باعث می شود كه سفر هر گردشگری لذت دو چندان به خود بگیرد.
  • 1401/06/17
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : غذاهای محلی ایران

غذاهای محلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و مهمتر از همه طعم و مزه بسیار متمایز و منحصر به فردی دارند و این باعث می شود كه سفر هر گردشگری لذت دو چندان به خود بگیرد.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-hXFsdpKN79

به گزارش سلام نو، شناسنامه هر شهر با نشانه هایی كه از خود دارد معرف همگان می باشد؛ هنر، صنایع دستی، اماكن گردشگری و غذاهای محلی همه و همه نماد بسیار مهمی از یك شهر است.

زمانی كه بحث از غذاهای محلی به میان می آید بالاخص زمانیكه در مسافرت تشریف دارید لیست بلند بالایی از انواع اقسام غذاهایی كه در آشپزخانه نمناك به طور كامل معرفی شدند در اختیار شما قرار می گیرد كه بدون شك انتخاب را برایتان سخت می كند غذاهایی كه هر كدام به نوبه خود دارای پیشینه ای هستند و برای یك بار تجربه كردن می ارزند.

غذاهای محلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و مهمتر از همه طعم و مزه بسیار متمایز و منحصر به فردی دارند و این باعث می شود كه سفر هر گردشگری لذت دو چندان به خود بگیرد.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-ixlKpLRubJ

مطمئنا شما هم جزو همان افرادی هستید كه از بین تمام غذاهای اصفهان نام بریانی، بیشتر از همه به گوشتان خورده است اما باید بدانید كه غذاهای محلی اصفهان تنها بریانی ختم نمی شود و تنوع غذایی به قدری در این شهر تاریخی بالا است كه انتخاب را برای هر گردشگری دشوار می كند پس اگر علاقه مند به شناخت این غذا های سنتی خوشمزه هستید با ما همراه باشید.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-qUz6I2tOc2

دسرهای معروف و سنتی شهر اصفهان

 قصد داریم به معرفی دسر های خوشمزه شهر اصفهان بپردازیم این دسرها شامل گوشفیل یا باقلوا با دوغ، شله بریان زیره، كاچی هفت دخترون یا همان بی بی حور و خورش ماست می باشد كه هر كدام به نوبه خود بسیار لذیذ و دلچسب هستند.

دسر گوش فیل یا باقلوا با دوغ

گوشفیل از آن دسته شیرینی جات مخصوص اصفهانی ها می باشد كه بسیار پرطرفدار است و همیشه در ماه رمضان نیز در كنار زولبیا و بامیه به فروش میرسد، در تهیه شیرینی دسر خوشمزه تخم مرغ، ماست، آرد، زعفران دیده شده به كار می رود. زمانی كه گوشفیل ها داخل روغن داغ سرخ شدند بلافاصله آنها را داخل شربت مخصوص غلیظی می ریزند تا شربت حسابی به خورد گوشفیل ها برود.

نكته جالب و عجیبی كه وجود دارد این است كه این شیرینی خوشمزه به همراه دوغ خورده می شود چرا كه مردم اصفهان بر این باورند كه این دو كه طبع سرد و گرمی دارند مكمل هم می باشند.

آنها به همین ترتیب باقلوا را نیز با دوغ میل می كنند اگر شما نیز مایل به تجربه كردن این طعم متفاوت هستید حتماً در سفری كه به اصفهان دارید برای یكبار هم كه شده خوردن آن را امتحان كنید.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-ZTmu3oXiKo

شله بریان زیره

همانطور كه میدانید زیره از محبوب ترین ادویه های بیشتر نقاط ایران می باشد كه در اصفهان نیز در حوزه طبخ غذا قدمت بسیار زیادی دارد. شله بریان زیره كه اصلی ترین جزء آن زیره میباشد غذایی حلیم مانند می باشد كه طعمی شبیه به كاچی دارد و به عنوان دسر در سفره خانه ها به فروش میرسد اما باید بدانید كه به خاطر قدیمی بودن به راحتی در تمام رستورانها در دسترس نمی باشد. در پخت این دسر و غذای خوشمزه از گوشت گوسفندی، زیره، برنج نیم دانه، نمك، پیاز و سایر ادویه ها به كار برده می شود.

دسر خورش ماست

از پرطرفدارترین دسر های اصفهان، خورش ماست می باشد كه به دسر سنتی و اشرافی معروف است. ظاهر این خورش بسیار متفاوت با خورش های دیگر است.

در این دسر از تخم مرغ، ماست چكیده، خلال پوست پرتقال، مرغ، زعفران، زرشك، زردچوبه و شكر به كار برده می شود و طعمی با تركیب ترشی و شیرینی داشته و رنگ آن زرد می باشد كه در مطلب " طرز تهیه خورش ماست اصفهانی اصیل و خوشمزه " دستور پخت صحیح آن را گفته ایم.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-aX9BgDacqZ

كاچی دختران یا بی بی حور

این دسر خوشمزه از پسته، آرد گندم، گلاب و مغز بادام تهیه شده و بافت بسیار نرم و لطیفی همچون فرنی دارد. این دسر لذیذ در اكثر شهرهای كشور بالاخص اصفهان طبخ می شود. شاید برایتان جالب باشد كه دلیل نامگذاری این دسر را بدانید در واقع نام این كاچی از یك مراسم برداشته شده است مراسمی كه در آن كاچی با حضور هفت دختر طبخ می شده و تاریخچه افسانه ای دارد.

در زمان های قدیم دختری بسیار فقیر كه هر روز به خاطر ترس از نامادری برای ریسیدن پنبه و چرای گاوها می رفت پسر پادشاه را درگیر عشق خود می كند اما از بخت بد خانواده این پسر با این وصلت به شدت مخالفت می كنند و به همین دلیل این دختر برای حل مشكلش نذر می كند كاچی بپزد و از آنجایی كه اصفهانی ها معتقدند كه نباید چشم آسمان به این كاچی بخورد بنابراین دور از چشم مردان پخته شده و خارج از خانه و بین افراد غریبه پخش نمی شود.

لیست كاملی از انواع دسرهای اصفهان-7ccn3WUbyk