ریپورتاژ آگهی

اهمیت یادگیری زبان در زمان سفر و گردشگری

یادگیری زبان قبل یا در حین سفر، حتی درصورتیكه مترجمی حرفه‌ای به یاری شما بیاید، شما را برای تجربه‌های متفاوت و منحصر به فردتری آماده می‌كند.

اهمیت یادگیری زبان در زمان سفر و گردشگری

ضرورت یادگیری زبان در زمان سفر

یادگیری زبان قبل یا در حین سفر، حتی درصورتیكه مترجمی حرفه‌ای به یاری شما بیاید، شما را برای تجربه‌های متفاوت و منحصر به فردتری آماده می‌كند.

علاوه بر مطالبی كه در بالا ذكر شد در اینجا ده موقعیت را كه دانستن زبان كشور مقصد به كمك شما می‌آید برایتان به طور كامل و همه جانبه شرح می‌دهیم:

10 بزنگاهی كه یادگیری زبان در سفر به كمك شما می‌آید

1) یادگیری زبان باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود

وقتی یك زبان جدید یاد می‌گیرید، می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی كنید به این صورت كه می‌توانید در مورد نرخ كالاها و خدمات دریافتی در كشور مقصد مذاكره كنید. می‌توانید هتل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری پیدا كنید و همچنین با توجه به بودجه‌تان، قیمت‌ را با آن‌ها مذاكره كنید. حتی اگر دانش زبانی قابل قبولی داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان در خانه‌ی یك میزبان محلی سكونت داشته باشید.

آشنایی با كوچ سرفینگ برای یادگیری زبان خارجی

اصطلاح "couchsurfing" یا كاناپه‌گردی به اقامت در كنار میزبان‌های بومی در حین سفر اشاره دارد. بیش از 4 میلیون مسافر در سال به سایت اینترنتی Couchsurfing.com مراجعه می كنند تا راهی امن برای یافتن میزبان‌های محلی‌ای كه اقامت رایگان ارائه می دهند، پیدا كنند. این مركز آنلاین و سایت اجتماعی برای كمك به مسافرانی كه می‌خواهند اقتصادی سفر كنند می‌آید و ملاقات و سكونت همراه با میزبانان محلی را در سراسر جهان امكان‌پذیر می‌كند. در این پلتفورم شما می‌توانید لیستی از میزبانان آماده‌ی پذیرایی را ببینید و مشاهده كنید كه هر میزبان چه چیزی برای ارائه به مهمان خود انتخاب كرده است. برای مثال میزبانی حاضر می‌شود شما را برای گردش به مكان‌های دیدنی ببرد اما میزبانی دیگر فقط جایی برای استراحت تحویلتان میدهد. برخی از میزبانان خود سابقا مسافرانی بودند كه تجربه‌ی كاناپه گردی داشتند یا مهاجرانی هستند كه به كشور دیگری نقل مكان كرده‌اند. آنها از برقراری ارتباط با مسافران و انسان‌های مختلف لذت می برند. در موارد دیگر، میزبانان محلی‌هایی هستند كه علاقه‌مند به ملاقات با دوستانی از كشورهای دیگر و تمرین و تبادل زبان‌هایشان هستند در نتیجه خانه های خود را به صورت رایگان به روی غریبه ها باز می‌كنند. این تعامل اغلب به دوستی های پایدار تبدیل می شود!

اما یافتن اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه تنها راهی نیست كه می‌توانید در هزینه خود صرفه جویی كنید. شما می‌توانید در هزینه های حمل و نقل محلی چه بلیت هواپیما، چه قطار یا تاكسی بهترین و ارزان‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید. می‌توانید به جای تردد در هایپرماركت‌های بین‌المللی و گران با رفتن به بازار محلی برای خرید مواد اولیه برای وعده های غذایی خود در هزینه خود صرفه جویی كنید و یا رستوران های محلی را پیدا كنید كه در آن می توانید غذاهای خوشمزه را با نرخ ارزان‌تری تهیه كنید.

2) به شما كمك می كند تا به راحتی شغلی در خارج از كشور پیدا كنید

فرصت های شغلی بسیار خوبی وجود دارد كه در خارج از كشور مبدأ شما به وفور یافت می شود، اكثر اوقات با حقوق و شرایط كاری بهتر و شما در حین سفر خود با آنها مواجه می‌شوید. یادگیری زبان یك كشور دیگر می تواند كار در خارج از كشور را آسان‌تر كند. اگر برای مصاحبه شغلی فراخوانده شوید، می توانید كارفرمایان بالقوه خود را با مهارت های مكالمه عالی در زبان آنها تحت تاثیر قرار دهید. از نظر كارشناسان داشتن دو یا چند زبان می تواند شانس افراد را برای كار در خارج از كشور 10٪ -15٪ افزایش می‌دهد. دانستن فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شما را به یك كاندیدای عالی تبدیل می‌كند، زیرا نشان می‌دهد كه به راحتی می‌توانید با همكاران بین‌المللی خود به خوبی همكاری و همدلی داشته باشید.

3) فرصت های زیادی را به منظور شناخت انسان‌های مختلف به روی شما باز می‌كند

وقتی یك زبان جدید یاد می گیرید، می‌توانید در زمان مناسب با فرد مناسب مصاحبت كنید. حتی می‌توانید چنین معاشرت‌هایی را قبل از سفر برنامه‌ریزی كنید. با این فرض این كه با فرد یا افراد مورد نظر خود به صورت آنلاین آشنا شده‌اید از آن‌ها بخواهید در سفر پیش رو شما را همراهی كنند و بتوانید دوستی‌های بین‌المللی و جدیدی بسازید. حتی پس از رسیدن به كشور مقصد می‌توانید از طریق اپلیكیشن‌های دوست‌یابی همراهان جدید سفر خود را انتخاب كنید.

4) دانش زبانی امنیت شما را افزایش می‌دهد

آیا به یاد دارید وقتی به تازگی شروع به رانندگی كردید چگونه آگاهی بسیاری نسبت به اطراف خود داشتید؟ این حفظ خودآگاهی همان روشی است كه وقتی به دو زبان صحبت می كنید و خود را در یك محیط جدید قرار می‌دهید باید از آن بهره ببرید. خودآگاهی به شما كمك می كند تا بدانید چه زمانی باید احوالپرسی كنید، بخندید، و در كل پیش‌فرض‌های رفتاری خود را متناسب با افرادی كه می‌بیند تغییر دهید. انجام این كار همچنین مزیت دیگری دارد و شما را ایمن‌تر می كند. به این ترتیب می توانید بدون ترس دزدی یا كلاهبرداری در یك بازار معروف و شلوغ قدم بزنید چرا كه می توانید تمام علائم و كلمات را به خوبی بخوانید و بشنوید و درك كنید.

5) رفت و آمد را آسان‌تر می كند

آیا برای شما اتفاق افتاده كه در مكانی به علت پیدا نكردن آدرس درست سردرگم و كلافه شوید؟

دانستن زبان مكانی كه بازدید می كنید، رفت و آمد را آسان‌تر می‌كند. چه بخواهید تابلوها را بخوانید یا از نقشه‌های فیزیكی یا آنلاین كمك بگیرید، یا از افراد بومی آدرس را جویا شوید دانستن زبان محلی كار را برای شما بسیار آسان می كند. شما می‌توانید به راحتی از یك رستوران محلی به محل سكونت خود غذا سفارش دهید. برای لذت بردن از یك مسابقه فوتبال می توانید مسیرهای منتهی به استادیوم را نقشه‌خوانی كنید یا در پیاده‌روی‌های دل‌انگیز بدون ترس از گم شدن مكان‌های هیجان‌انگیز و ناشناخته‌ای كشف كنید.

ضرورت یادگیری زبان در زمان سفر

6) درك فرهنگ متفاوت

مهم نیست كه چقدر خاطرات سفر می خوانید یا مستند درباره كشورها یا شهرها تماشا می‌كنید، هرگز دانش شما از فرهنگ آن كشور مانند حضور فیزیكی در آن كشور و تجربه بی‌واسطه آن نخواهد بود. بدیهی است كه تا چه اندازه دانستن زبان آن كشور شما را در درك بهتر فرهنگ كمك می‌كند.

7) به كمك شما می‌آید تا از گاف یا سوتی فرهنگی خودداری كنید

اگر گویشور بیش از یك زبان باشید حتما برای شما پیش آمده كه در ترجمه از زبانی به زبان دیگر با توجه به اصول زبان اول از عباراتی استفاده كنید كه در زبان مقصد كاربردی ندارد.

این تبدیل فقط به سوتی‌های گفتاری محدود نمی‌شود. گاهی اوقات به مكانی سفر كرده و از روش احوالپرسی خود برای گفتن «سلام» به كسی استفاده می‌كنید و او پاسخ نمی‌دهد. شاید بالا بردن یك دست كه در زبان و فرهنگ ما به نشانه سلام است، در فرهنگ دیگر تعبیر متفاوت و یا حتی برعكس دارد. یادگیری فرهنگ زبان بدن مردم از طریق یادگیری خود زبان آنها میسر می‌شود. هنگامی كه فرهنگ آنها را درك كردید، می‌توانید از تمام اصطلاحات مناسب و مورد نیاز در هر سناریویی كه در آن قرار گرفتید استفاده كنید. یادگیری فرهنگ یك مكان جدید نشان می دهد كه شما به آداب و رسوم آن مردم اهمیت می‌دهید و این امر شما را تبدیل به یك گردشگر محبوب می‌كند!

8) ارتباطات جدید ایجاد می‌كند

بیشتر تجربیات لذت‌بخشی كه از سفر به دست می‌آورید بسته به تنوع افرادی است كه ملاقات می‌كنید. دانستن زبان آنها به شما كمك می‌كند تا این تجربیات خوشایند را به حداكثر برسانید و ارتباطات عمیق‌تر و پایدارتری با دیگران ایجاد كنید. دوستی با افرادی از فرهنگ‌های مختلف كار هر كسی نیست و یادگیری زبان آنها این دوستی و ارتباط را به طور قابل توجهی آسان می‌كند. شما می توانید با شركای تجاری جدید، سرمایه‌گذاران، دانشجویان، مشتریان و شاید حتی یك شریك زندگی در این بستر آشنا شوید. با زبان جدید، به طرقی و با كسانی ارتباط برقرار خواهید كرد كه هرگز فكرش را نمی كردید!

9) نقاط محلی را در یك شهر جدید كاوش كنید

زمانی كه بتوانید به زبان محلی منطقه‌ای كه در حال بازدید آن هستید صحبت كنید، مكان‌های هیجان‌انگیز شهری یا خارج شهری، جاذبه‌های پنهان، مناسك مذهبی یا تاریخی و در كل هیجان‌انگیزترین جاهایی را كه باید قبل از ترك آن كشور بازدید كنید، پیدا خواهید كرد. به این ترتیب خاطرات بسیار خوبی از آن دیدار خواهید داشت و از سفر خود نهایت لذت را خواهید برد. حتی می‌توانید با جستجوی اینترنتی در وبلاگ‌های افراد بومی به این مكان‌های ناشناخته دسترسی پیدا كنید.

10) مغز خود را تربیت دهید

یادگیری یك زبان جدید شما را قادر می سازد تا تفكر، ذهن و حافظه خود را تقویت كنید. مطالعه‌ای كه توسط آنتونیو مارك در نشریه Annual Review of Linguistics انجام شد، نشان داد كه یادگیری زبان‌ها كودكان را باهوش‌تر می‌كند و به بزرگسالان كمك می‌كند تا از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری كنند. او می‌گوید یادگیری حداقل دو زبان شروع بیماری را به تاخیر می اندازد و با افزایش سن عملكرد مغز و حافظه شما را بهبود می بخشد. چه كسی فكرش را می‌كند كه سفر می تواند علاوه بر چالش‌های فیزیكی و آرامش و هیجان كسب شده، سلامت ذهنی را هم بهبود ببخشد؟

یادگیری زبان انگلیسی با كمك معلم خصوصی

یادگیری زبان انگلیسی با كمك معلم خصوصی

اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود به منظور ارتقای مهارت‌های كلی زبان‌آموزی هستید تا بتوانید تجربیات منحصر به فردی در سفرهای خود داشته باشید و یا با داشتن مهارت حداقلی در زبان انگلیسی می‌خواهید مهارت های گوناگون كسب كنید می‌توانید از معلم خصوصی زبان كمك بگیرید. معلم یا استاد خصوصی با در نظر گرفتن یك هدف و برنامه مشخص به شما كمك می كند تا زبان انگلیسی را در بهترین حالت ممكن بیاموزید.

یك عبارت انگلیسی وجود دارد كه می‌گویدهر زبان جدید، نوعی متفاوت زندگی كردن است»

شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی یك زبان جدید یاد می‌گیرید شخصیت شما با تمام ویژگی‌های فكری ورفتاری‌تان با زمانی كه به زبان مادری‌ صحبت می‌كنید در نظرتان متفاوت باشد! فكر كردن و تصمیم گرفتن در یك زبان جدید و ارتباط گرفتن با انسان‌های مختلف از سرزمین‌های دور و نزدیك به شخصیت ما ویژگی‌ و‌ درواقع رنگ و لعاب تازه‌ای می‌بخشد و طرز زندگی یا لایف‌استایل ما را نیز تا جایی تغییر می‌دهد. گاهی در برابر معاشرت با انسان‌های خارجی یا پیاده‌ كردن خرده عادت‌هایی‌ كه از فرهنگ آن‌ها برای زندگی خود وام گرفتید به خودتان فرصت دوباره زندگی كردن می‌دهید! یك بار زندگی همیشگی و روتین خودتان و بار دیگر طرز جدیدی از زندگی. حال كه فردی تصمیم به سفر كردن می‌گیرد آیا بهتر نیست برای كسب این تجربه‌ی بی‌نظیر به طور تمام و كمال با زبان شهر یا كشور مقصد خود آشنا باشد؟

چند زبانگی برای حرفه‌ ای‌ تر شدن در صنعت گردشگری

چندزبانگی به استفاده از دو یا چند زبان توسط یك سخنران یا جامعه‌ای از سخنرانان گفته می‌شود. 

چندزبانگی از دیرباز به عنوان ویژگی اصلی هویت اروپایی در دنیا شناخته می‌شد زیرا همانطور كه گفته شد از طریق سیاست‌گزاری زبانی، شهروندان اروپایی می‌بایست علاوه بر زبان مادری خود حداقل در دو زبان دیگر مهارت كسب كنند اما این روزه با رونق گرفتن صنعت گردشگری چندزبانگی در تمام دنیا پرطرفدار شده!

با توجه به تحقیقات بیشتری كه در این حوزه انجام شده ما امروز می‌دانیم دوزبانه‌ها برای مثال كسانی كه به زبان فارسی یا زبان مادری خود مسلط‌اند و زبان‌ انگلیسی را نیز آموخته‌اند نسبت به زبان‌آموزهای تك‌زبانه در یادگیری زبان سوم موفق‌ترند. همچنین دوزبانه‌ها دستور زبان را راحت‌تر فراگرفته و انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری در مواجهه با زبان سوم دارند.

مراحل مطالعه زبان گردشگری

مراحل مطالعه زبان گردشگری

اگر شخصی علاقه‌مند به تحصیل در حوزه گردشگری باشد میداند كه مطالعه زبان گردشگری حداقل در دو حوزه تحقیقاتی دیده می‌شود:

 1- از یك سو ضرورت آن از رشد صنعت گردشگری و توسعه آموزش گردشگری ناشی شده

 2- و از سوی دیگر تكامل آن نتیجه‌ی تمركز روی زبان گردشگری به عنوان یك نوع زبان تخصصی آكادمیك محسوب می‌شود مثل زبان تخصصی سایر رشته‌های دانشگاهی

درواقع علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی و مهارت بالا در آن یا زبان تخصصی كشوری كه در آن قصد كار كردن به عنوان راهنمای گردشگران را دارند باید با اصطلاحات تخصصی این حوزه بزرگ آشنا شوند.

از یك شروع پیوسته در دهه‌های 1950 و 1960، آموزش گردشگری روز به روز تمركز بیشتری پیدا كرده است و در دهه‌های آخر قرن بیستم با رشد ثابتی مواجه شده است

به طور كلی، قرن بیست و یكم منجر به دو دیدگاه محكم و قابل تشخیص در مورد زبان تخصصی گردشگری و مطالعه آن شده است. از یك سو، زبان گردشگری حالت كاربردی‌تر و عینی‌تری پیدا كرده است كه هم‌جهت با مطالعات كاربردی زبان است. از سوی دیگر مطالعات بین رشته ای دیگری نیز به سمت گردشگری آمده‌اند، حوزه‌هایی مانند: بازاریابی مقصد، مدیریت مقصد، برندسازی، هتلداری، تبلیغات و بازرگانی و غیره. برای این حوزه‌های مرتبط با گردشگری، مطالعه زبان گردشگری به یك امر ضروری بدل شده.