ریپورتاژ آگهی
آبشار سیسنگان

آبشار سیسنگان

این آبشار در تنگه معروف نهر رودبار واقع است.
  • 1400/11/28
  • استان : مازندران
  • شهر : نور
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آبشار سیسنگان در استان مازندران واقع است. منطقه كجور تا سی سنگان یكی از مناطق تاریخی است كه بوسیله یك راه مالرو ارتباطی در گذشته جهت رفت و آمد بین كجور و سی سنگان مورد استفاده قرار می گرفته است
تلفن : 66059000-021

آبشار سیسنگان در تنگه معروف نهر رودبار، در پارك جنگلی سی سنگان قرار دارد. این پارك از قدیمی‌ترین و زیباترین پارك‌های شمالی كشور به‌ شمار می‌رود و تنها ذخیره‌گاه بزرگ و منحصربه‌فرد شمشاد كشور و خاورمیانه است. با احداث در سال ۱۳۴۴، این پارك از جاهای دیدنی نور است و از ساحل دریای خزر تا ارتفاع ۵۰ متری از سطح دریا امتداد می‌یابد. وجود آبشار زیبای سی سنگان در منطقه كجور، بر جذابیت این پارك جنگلی افزوده است. 

آبشار سیسنگان در استان مازندران واقع است. منطقه كجور تا سی سنگان یكی از مناطق تاریخی است كه بوسیله یك راه مالرو ارتباطی در گذشته جهت رفت و آمد بین كجور و سی سنگان مورد استفاده قرار می گرفته است . این آبشار در تنگه معروف نهر رودبار واقع است.

برای حركت در این مسیر لازم است ابتدا از شهر كجور وارد جاده معدن زغال سنگ شوید كه معدن فعالی است. بعد از عبور از معدن به یك مسیر مالرو میرسید كه مشخص است. این مسیر بیشتر در امتداد رودخانه است و از این رو مشكلی برای تهیه آب نخواهید داشت. ادامه این مسیر به آبشار معروف سیسنگان و در نهایت پارك جنگلی سیسنگان منتهی میگردد. كجور شهر كوچكی است كه برای دسترسی به آن ابتدا باید به مرزن آباد رفت. پس از ۵ كیلومتر به سمت چالوس، به دوراهی كجور می رسید،بعد از عبور از پل ۵۰ كیلومتر تا كجور فاصله است.

 

آبشار سیسنگان-9d770G3nHa

آبشار سیسنگان-NB09nhXvg4

آبشار سیسنگان-ANikdgnzPi

آبشار سیسنگان-ayWMdq5Zaz

آبشار سیسنگان-ungJvrg7YB

آبشار سیسنگان-Ikbiv5IBzJ