ریپورتاژ آگهی
فرودگاه بین‌ المللی مشهد

فرودگاه بین‌ المللی مشهد

فرودگاه بین‌المللی مشهد كه با نام “فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد” نیز شناخته می‌شود، پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پر رفت و آمد كشور محسوب می‌شود و از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، رتبه نخست را در سطح كشور دارا می‌باشد. این فرودگاه در سال ۱۳۳۰ خورشیدی و در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی در زمینی به مساحت ۵۴۰ هكتار در جنوب شرقی شهر مشهد ساخته شد.
  • 1400/11/17
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : این فرودگاه در سال ۱۳۳۰ خورشیدی و در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی در زمینی به مساحت ۵۴۰ هكتار در جنوب شرقی شهر مشهد ساخته شد.
تلفن : 66059000-021

فرودگاه بین‌المللی مشهد كه با نام “فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد” نیز شناخته می‌شود، پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پر رفت و آمد كشور محسوب می‌شود و از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، رتبه نخست را در سطح كشور دارا می‌باشد.

این فرودگاه در سال ۱۳۳۰ خورشیدی و در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی در زمینی به مساحت ۵۴۰ هكتار در جنوب شرقی شهر مشهد ساخته شد.

فرودگاه مشهد در حال حاضر دارای دو باند موازی می‌باشد كه ظرفیت پذیرش كلیه هواپیماها تا رده بوئینگ ۷۴۷ را دارد.

تعداد ۱۷ شركت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شركت خارجی، به فرودگاه بین‌المللی مشهد پرواز دارند و این فرودگاه روزانه به ۱۷۰ تا ۲۴۰ پرواز، سرویس‌های هوانوردی ارائه می‌نماید. به طور متوسط روزانه ۲۲ هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه و خدمات آن استفاده می‌نمایند كه در این میان بیش از ۲۰ درصد مسافرین آن غیرایرانی می‌باشند.

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دارای ۳ ترمینال (پایانه) مسافربری اعم از داخلی (به مساحت ۳۶ هزار مترمربع)، خارجی (به وسعت بیش از ۲۱ هزار متربع) و حج (با مساحت ۱۰ هزار مترمربع) می‌باشد.
فرودگاه بین‌المللی مشهد از امكانات رفاهی همچون پاركینگ خودرو، رستوران، فروشگاه، نمازخانه و … بهره‌مند می‌باشد.

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-KPSHUfSYrH

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-7pwlw3b9wh

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-TNStRgG5ge

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-5mnhTgxJw6

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-d8LbPFCrxq

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-mKy3wLnRQd

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-AopPSmfhgM

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-BKBxUeko3a

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-pEkmAynunt

فرودگاه بین‌ المللی مشهد-4b72L55mmd