ریپورتاژ آگهی
فرودگاه بین المللی اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز

زمان مطالعه : 2 دقیقه - تاریخ بروزرسانی : ۱ بهمن ۱۳۹۳ فرودگاه بین‌المللی اهواز یكی از فرودگاه‌های معتبر كشور است كه در ۵ كیلومتری شمال شرقی شهر اهواز در بلوار پاسداران قرار دارد. تا قبل از سال ۱۳۳۹ خورشیدی، فرودگاه اهواز در منطقه باغات شاه شهر اهواز استقرار داشت و مسئولیت اداره و نگهداری آن به عهده شركت ملی نفت ایران بود.
  • 1400/11/17
  • استان : خوزستان
  • شهر : اهواز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فرودگاه بین‌المللی اهواز یكی از فرودگاه‌های معتبر كشور است كه در ۵ كیلومتری شمال شرقی شهر اهواز در بلوار پاسداران قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

فرودگاه بین‌المللی اهواز یكی از فرودگاه‌های معتبر كشور است كه در ۵ كیلومتری شمال شرقی شهر اهواز در بلوار پاسداران قرار دارد.

تا قبل از سال ۱۳۳۹ خورشیدی، فرودگاه اهواز در منطقه باغات شاه شهر اهواز استقرار داشت و مسئولیت اداره و نگهداری آن به عهده شركت ملی نفت ایران بود. در سال ۱۳۴۲ شركت ملی نفت به دلیل نیاز و تردد كارشناسان خود، مبادرت به ساخت باندی به طول ۱۳۷۰ متر و عرض ۳۰ متر نمود و فرودگاه را به سازمان هواپیمایی كشوری واگذار كرد و به این ترتیب فرودگاه تبدیل به فرودگاه عملیاتی گردید.

در حال حاضر طول باند این فرودگاه ۳۴۰۰ متر و عرض آن ۴۵ متر می‌باشد و به طور میانگین روزانه ۸۵ پرواز داخلی و خارجی به مقصد تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، بندرعباس، تبریز، رشت، ساری، كیش، دبی، دمشق و كویت در این فرودگاه انجام می‌شود از این رو فرودگاه اهواز به لحاظ تعداد پروازها و حجم جابه‌جایی مسافر، پس از فرودگاه‌های مهرآباد تهران، شهید هاشمی‌نژاد مشهد و شهید بهشتی اصفهان، در رتبه چهارم كشوری قرار دارد.

از جمله شركت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه اهواز می‌توان به آتا ایر، هواپیمایی كاسپین، ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، كیش ایر، قشم ایر، ماهان ایر، نفت ایر، اترك، تابان و زاگرس اشاره نمود.

فرودگاه شهر اهواز كه به لحاظ سوق الجیشی و استراتژیكی، از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، در فضایی به وسعت ۱۴۵۰۰ مترمربع شامل ۸۰۰۰ مترمربع فضای ترمینال پروازهای داخلی و ۶۵۰۰ مترمربع فضای ترمینال پروازهای خارجی گسترده شده است.

فرودگاه بین‌المللی اهواز مجهز به سیستم ILS است. این سیستم كه به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌باشد، در مواقع دید كم، وقوع طوفان و مواقع نامساعد جوی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت رفاه حال مسافران، این فرودگاه مجهز به امكاناتی همچون پاركینگ، اینترنت پرسرعت، رستوران، دستگاه‌های خودپرداز، مراكز خرید، مركز فوریت‌های پزشكی و … می‌باشد.

دسترسی به فرودگاه اهواز از طریق تاكسی (چهارراه نادری و میدان چهارشیر) و اتوبوس (خیابان سلمان فارسی (نادری)، ترمینال اتوبوس‌های كوی ملت) امكان‌پذیر می‌باشد.

تلفن: ۵-۴۴۳۴۶۰۱ (۰۶۱۱)

در ابتدای تابستان سال ۱۳۹۳ خورشیدی، سامانه پیامكی فرودگاه نیز به شماره ۳۰۰۰۷۵۱۱۱۷ راه‌اندازی شده است و شهروندان استان می‌توانند از آخرین اطلاعات پروازهای هواپیماهای مسافری كه از فرودگاه بین‌المللی اهواز عازم دیگر نقاط ایران و جهان هستند، آگاهی یابند. علاوه بر این، شماره‌های ۱۹۹ و ۴۴۳۴۶۰۰، در این زمینه پاسخگو می‌باشند.

فرودگاه بین المللی اهواز-aWhTnkKixB

فرودگاه بین المللی اهواز-zfxdUd6hVJ