ریپورتاژ آگهی
آبشار خفر

آبشار خفر

آبشار خفر سمیرم-دنا در موقعیت جغرافیایی E512632 N305944 در استان اصفهان واقع است. روستای خفر در قسمت جنوبی شهرستان سمیرم ودر دل كوه دنا قرار گرفته است وبابهره گیری از آب و هوای معتدل، آبشار بسیار دیدنی ، وجود باغهای متنوع میوه یكی از مناطق ییلاقی استان اصفهان است
  • 1400/11/14
  • استان : اصفهان
  • شهر : سميرم
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان اصفهان, سمیرم- روستای خفر در قسمت جنوبی شهرستان سمیرم ودر دل كوه دنا قرار گرفته است
تلفن : 66059000-021

آبشار خفر سمیرم-دنا در موقعیت جغرافیایی E512632 N305944 در استان اصفهان واقع است. روستای خفر در قسمت جنوبی شهرستان سمیرم ودر دل كوه دنا قرار گرفته است وبابهره گیری از آب و هوای معتدل، آبشار بسیار دیدنی ، وجود باغهای متنوع میوه یكی از مناطق ییلاقی استان اصفهان است كه دارای پتانسیل بالایی برای توسعه از طریق گردشگری بویژه اكوتوریسم است. ه دلیل واقع شدن این روستا در دامنه طبیعت زیبای رشته كوه دنا و آب و هوای كوهستانی منطقه، انواع گونه های گیاهی و جانوری در آن دیده می شود. وجود ۱۴ قله بالای ۴۰۰۰ متر (قاشمستان بلندترین قله رشته كوه دنا با ارتفاع ۴۴۳۵ متر در نزدیكی این روستا قرار دارد.)، همچنین انواع یخچال های طبیعی، آبشارهای متعدد و رودخانه های جاری شده از یخچال ها چشم اندازهایی زیبا بوجود آورده است. جاذبه ها و مكان های دیدنی: اكثر مردم روستا در فصول بهار و تابستان به زنبورداری و باغداری می پردازند، باغ های سیب د ر این روستا از جاذبه های منطقه محسوب می شوند. محصولات محلی و صنایع دستی نیز جذابیت های خاص خود را دارند.

منطقه خفر با توجه به موقعیت مكانی خود در كوهپایه «قلل دنا» مكانی جذاب برای تیم های كوهنوردی و طبیعتگردی می باشد. از مكان های دیدنی منطقه می توان به آبشار خفر، تنگه دناآسا، غار یخی، غار كیخسرو، چشمه سید محمد، رودخانه های پرآب كه از دو سمت روستا عبور كرده و به رودخانه ماربُر می ریزند، اشاره كرد.

مسیر دسترسی به روستا: برای دسترسی به این روستای دیدنی از مسیر اصفهان به سمت شهررضا، سپس سمیرم و پس از عبور از حنا به روستای خفر خواهید رسید. طول مسیر حدود ۷۰۰ كیلومتر می باشد. محل اقامت و امكانات رفاهی: هتل یا مهمانسرا جهت اقامت بازدیدكنندگان درروستا موجود نبوده و افراد می توانند از منازل محلی كه جهت اقامت آماده هستند، استفاده كنند.
در روستای خفر مغازه هایی مانند: همه چیز فروشی (لباس، كفش، ابزار آلات، مواد غذایی)، سبزی فروشی، بقالی، كفاشی، آش فروشی و….. جهت تامین نیازهای اولیه و احتمالی بازدیدكنندگان وجود دارند.
فصل مناسب جهت بازدید از منطقه: وضعیت این روستا در زمستان با سایر فصول متفاوت است و حجم زیاد برف و سرمای هوا، دسترسی به روستا را بسیار سخت می كند و بازدیدكنندگان نمی توانند با ماشین به روستا وارد شوند.

آبشار خفر در ۵ كیلومتری روستای خفر و بر روی دامنه های پر شیب دنا در محدوده ای تحت عنوان دره قاش مستان واقع گردیده است. این منظره زیبا و دلنشین در ۸۰ كیلومتری جنوب غرب سمیرم و در روستای خفر است. ارتفاع این آبشار در حدود ۳۰متر، واقع در دامنه شرقی دنا است. نسیم مرطوب همراه با وزش باد، كه با قطرات آب تركیب شده، مانع از نزدیك شدن به آبشار می شود و نمای آبشار را حتی از دور، دوچندان زیبا می كند.



آبشار خفر-GJN6y3DTIR



آبشار خفر-bUcvdxG8kA

آبشار خفر-iOhJskvTYI

آبشار خفر-OL66rwc84L

آبشار خفر-w0KBf976qE

آبشار خفر-tGNdaQk1je

آبشار خفر-ZolPNlZIMo

آبشار خفر-ABEMQFkbFq

آبشار خفر-X7s66rGrEZ

آبشار خفر-VSxIxUJgbE

آبشار خفر-Asy0s5QtcR