ریپورتاژ آگهی
پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد

پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد

این دو پارك به منزله توقفگاهی برای مسافرانی می‌باشند كه قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند.
  • 1400/11/14
  • استان : کردستان
  • شهر : بانه
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد در دامنه كوه‌های آربابا و جنیره قرار دارند. این دو پارك به شهر بانه مشرف می‌باشند
تلفن : 66059000-021

پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد در دامنه كوه‌های آربابا و جنیره قرار دارند. این دو پارك به شهر بانه مشرف می‌باشند و دارای چشم‌انداز زیبایی از شهر بانه هستند. این دو پارك به منزله توقفگاهی برای مسافرانی می‌باشند كه قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند.

در پارك دوكانان همه ساله نمایشگاه صنایع دستی توسط سازمان میراث فرهنگی برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای ارائه آثار خود و همچنین بازدید از نمایشگاه به شهر بانه مراجعه می‌نمایند. از دیگر امكانات این پارك احداث شهربازی و ایستگاه سلامت می‌باشد كه در آن ابزارهای ورزشی برای افراد وجود دارند و افراد می‌توانند در ساعات مختلف روز به تمرین بپردازند.

لازم به ذكر است كه پارك پیرمراد قبلاً به عنوان زیارتگاه شناخته می‌شده است اما امروزه به عنوان یك پارك در میان اهالی شهر و جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا كه بر طبق سنت دیرینه، مردم بانه چهارشنبه هر هفته به زیارت پیرمراد می‌رفته‌اند، اكنون نیز همان رسم پابرجاست و این پارك روزهای چهارشنبه و جمعه پرازدحام‌ترین روزها را تجربه می‌كند.

 

پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد-6vf1Y07qb3

پارك‌های كوهستانی دوكانان و پیرمراد-VYc2dMhaHt