ریپورتاژ آگهی
منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه

منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه

این منطقه در حدّفاصل شهرستان‌های گیلان غرب و اسلام‌آباد غرب قرار دارد. مساحت این منطقه ۴۲۶۰۷ هكتار است و از سال ۱۳۷۸ خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد
  • 1400/11/13
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : گيلانغرب
  • دسته : مناطق حفاظت شده ایران
آدرس : در حدّفاصل شهرستان‌های گیلان غرب و اسلام‌آباد غرب
تلفن : 66059000-021

این منطقه در حدّفاصل شهرستان‌های گیلان غرب و اسلام‌آباد غرب قرار دارد. مساحت این منطقه ۴۲۶۰۷ هكتار است و از سال ۱۳۷۸ خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد. منطقه حفاظت شده قلاجه از نظر توپوگرافی وضعیت كوهستانی دارد. میانگین دمای سالانه آن ۱۳ درجه سانتی‌گراد و میانگین بارش سالانه این منطقه ۵۰۰ میلی‌متر است و از اقلیم‌های نیمه خشك و معتدل برخوردار است. وجود جنگل‌های وسیع و باارزش بلوط ایرانی، از ویژگی‌های بارز این منطقه محسوب می‌شود. از دیگر گونه‌های گیاهی این منطقه زبان گنجشك، گلابی وحشی، بادام كوهی، شیرین بیان، انواع گندمیان، زالزالك، بنه و كیكم است. جانورانی كه در این منطقه زندگی می‌كنند عبارتند از بز، پازن، پلنگ، تشی، گربه جنگلی، خرگوش، كفتار، شغال، گرگ، روباه، خرس قهوه‌ای، خوك، كبك، انواع عقاب، دلیجه، یله مار، گرزه مار و مار كوتوله پارسی.

در تابستان سال ۱۳۹۱ خورشیدی دو رأس گوزن زرد جهت احیای این گونه‌ جانوری در معرض انقراض، از منطقه حفاظت شده دنا در استان كهگیلویه و بویراحمد به منطقه حفاظت شده قلاجه انتقال یافتند.

منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه-0D5bNvkiY3

منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه-UNTHg6Q1jl
منبع : ویكی پی جی