ریپورتاژ آگهی
رویان

رویان

رویان نام قدیمی علمده یكی از شهرهای استان مازندران ایران است و در غرب این استان و در كنارهٔ دریای خزر واقع شده است و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد. شهر رویان از سمت شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان نوشهر، از شمال در مجاورت دریای خزر از جنوب به كوههای البرز منتهی می‌گردد.
  • 1400/11/13
  • استان : مازندران
  • شهر : رويان
  • دسته : شهر-استان
آدرس : رویان نام قدیمی علمده یكی از شهرهای استان مازندران ایران است و در غرب این استان و در كنارهٔ دریای خزر واقع شده است و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

رویان نام قدیمی علمده یكی از شهرهای استان مازندران ایران است و در غرب این استان و در كنارهٔ دریای خزر واقع شده است و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد. شهر رویان از سمت شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان نوشهر، از شمال در مجاورت دریای خزر از جنوب به كوههای البرز منتهی می‌گردد. فاصله با مركز استان مازندران با شهر ساری حدوداً ۱۱۸ كیلومتر است. رویان كه از نظر موقعیت ریاضی در ۳۶ درجه و ۳۴ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۵۷ دقیقه طول شرقی واقع شده است ودر سال ۱۳۹۰ دارای جمعیت ۷۲۰۰نفر جمعیت بوده است. رویان نام منطقه وسیعی از مركز مازندران بوده كه در سال‌های اخیر پس از تصویب تبدیل روستای علمده از توابع بخش مركزی شهرستان نور به شهر و نسبت تاریخی و تنگاتنگ روستای مذكور با منطقه رویان، شهر مذكور به شهر رویان تغییر نام یافت. ضمناً در سال ۱۳۳۳ دارای شهرداری شد.

رویان-U7VEArl4Mo