ریپورتاژ آگهی
سلمان‌شهر

سلمان‌شهر

سلمان‌شهر یكی از شهرهای استان مازندران در ایران است.
  • 1400/11/13
  • استان : مازندران
  • شهر : سلمانشهر
  • دسته : شهر-استان
آدرس : سلمانشهر با جمعیت ۱۳۵۰۰ نفر در ۲۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده است و از نظر آخرین تقسیمات كشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد و بخش سلمان‌شهر می‌باشد
تلفن : 66059000-021

سلمان‌شهر یكی از شهرهای استان مازندران در ایران است.

سلمانشهر با جمعیت ۱۳۵۰۰ نفر در ۲۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده است و از نظر آخرین تقسیمات كشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد و بخش سلمان‌شهر می‌باشد. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر واز جنوب به رشته كوه البرز از شرق به شهر كلارآباد واز غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هكتار است و در فاصله ۱۹۴ كیلومتری غرب ساری مركز استان و ۲۱۶ كیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.
تاریخچه

سلمان‌شهر نام جدیدی است كه بعد از انقلاب اسلامی برای این شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر ساقی كلایه گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی به نام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند. سلمان‌شهر شهر جدیدی است كه با شروع شهرك سازی در اوایل سال ۱۳۴۰ توسط جمشید جوانشیر تاسیس شد و در سال ۱۳۴۱ دارای شهرداری شد و نخستین شهردار این شهر خانم فیروزگر همسر آقای جمشید جوانشیر بود. اولین شهرك در این منطقه دریاگوشه نام داشت.
جاذبه‌های گردشگری

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه كوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندك بین ساحل دریا و دامنه كوه، و نزدیكی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان كرده است. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

سلمان‌شهر-ah2yApFSZH