ریپورتاژ آگهی
كامْفیروز

كامْفیروز

كامْفیروز شهری است كه در بخش كامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد. شهر كامفیروز ۲۷۲۹ نقر جمعیت داردو مركز بخش كامفیروز است بخش كامفیروز ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد.
  • 1400/11/13
  • استان : فارس
  • شهر : مرودشت
  • دسته : شهر-استان
آدرس : كامْفیروز شهری است كه در بخش كامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

كامْفیروز شهری است كه در بخش كامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد. شهر كامفیروز ۲۷۲۹ نقر جمعیت داردو مركز بخش كامفیروز است بخش كامفیروز ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. كامفیروز در ۸۰ كیلومتری شهر شیرازواقع است. محصول اصلی آن برنج است و در كنار آن محصولاتی از جمله گندم و جو و سایر غلات كشت می‌شود. در سال۸۹ بخش كر معروف به بخش كامفیروز شمالی از بخش كامفیروز انتزاع گردید.این بخش به بخش كامفیروز شمالی نیز معروف است.

پیشینه

آنندراج در توصیف این شهر می‌نویسد: نام شهری بوده به فارس از ابنیهٔ فیروز جد انوشیروان چون سال‌ها باران نمی‌آمد و او به دعای باران رفته در آن سرزمین باران ببارید و كام او برآمد آنجا شهری ساخته و كام‌فیروز نام نهاد. كام فیروز ناحیتی است بر كنار بیشهٔ عظیم كه درختان بلوط و بید و زعرور بسیار دارد و آن بیشه معدن شیران شرزه‌است و هوای آن سردسیر نزدیك به اعتدال است و آب آن خوشگوار و از رود است.

دیدنی‌ها

بهشت گمشده كه از مناظر طبیعی و بی نظیر استان فارس می‌باشد در این منطقه و در حوالی روستای منگان و مهجن آباد قرار دارد، كناره‌های سد درودزن كه در اراضی این منطقه قرار گرفته و نیز آبشار «آب روا» كه در ورودی كامفیروز از سمت شیراز قرار دارد از دیدنی‌های منطقه هستند. علاوه بر این كامفیروز در یك جلگه وسیع واقع شده‌است كه اطراف آن را رشته كوه‌ها و دامنه‌های پوشیده از درختان بلوط فراگرفته و دارای چشمه‌های جوشان فراوان است.

كامْفیروز-T00NAKlM6S

كامْفیروز-0pbEpgcW1t

كامْفیروز-6OH9o006U7

كامْفیروز-BnwaschBzb