ریپورتاژ آگهی
مكان های دیدنی كبودرآهنگ

مكان های دیدنی كبودرآهنگ

كبودرآهنگ یكی از شهرستان‌های استان همدان است كه دربرگیرنده‌ یكی از آثار طبیعی و با اهمیت ایرانیان یعنی غار علیصدر است. گفته می‌شود در این منطقه چون در گذشته رودهای متعدد و بركه‌هایی وجود داشته كه كبوتران از هر سو به آن می شتافتند از این رو آنرا كبوتر آهنگ نامیدند.
  • 1402/12/20
  • استان : همدان
  • شهر : کبودرآهنگ
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان همدان
تلفن : 66059000-021

مكان های دیدنی كبودرآهنگ

در این مطلب از وب سایت گردشگری ایران توریسم شما را با مكان های دیدنی كبودرآهنگ آشنا خواهیم كرد. در ادامه همراه ما باشید.

كبودرآهنگ یكی از شهرستان‌های استان همدان است كه دربرگیرنده‌ یكی از آثار طبیعی و با اهمیت ایرانیان یعنی غار علیصدر است. گفته می‌شود در این منطقه چون در گذشته رودهای متعدد و بركه‌هایی وجود داشته كه كبوتران از هر سو به آن می شتافتند از این رو آنرا كبوتر آهنگ نامیدند. این شهرستان در 62 كیلومتری شمال غربی همدان قرار داشته دارای آب و هوایی سرد و خشك بوده و در شمال شرقی استان همدان قرار دارد.

غار علیصدر

غار علیصدر یكی از بی نظیر ترین و خوش منظره ترین غارهای طبیعی قابل قایقرانی جهان است كه در روستای علیصدر از توابع بخش گل تپه در شهرستان كبودرآهنگ و ۷۵ كیلومتری شمال غربی شهر همدان قرار دارد. این غار در ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. سقف غار كه در برخی قسمت ها تا ۱۰ متر از سطح آب ارتفاع دارد، پوشیده از رسوبات كربنات كلسیم خالص و مخلوط با عناصر شیمیایی دیگر است. این رسوبات استلاگمیت هایی با فرم های جذاب ایجاد كرده اند و در كف غار و جاهایی كه آب وجود ندارد، نیز استلاگمیت ها منظره زیبایی بوجود آورده اند.

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-JRLNHcVZm2

پل كوریجان كبودرآهنگ

پل كوریجان در شهرستان كبودرآهنگ، بخش مركزی، روستای كوریجان واقع شده است.پل آجری كوریجان با 5دهانه بزرگ و 4دهانه كوچك مزین به قوسهای جناغی، از بناهای به جای مانده از دوران صفویه میباشد.این پل فاقد تزئینات خاص بوده ودر دوره قاجار مرمت گردیده است. همچنین قسمتهایی از این پل تاریخی در دوران حاضر تقریبا تخریب شده بود كه چندی پیش به همت میراث فرهنگی استان همدان مرمت شده است.این اثر مربوط به دوران صفوی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۲۴۸ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-lapgk6uBAv

قلعه باشقورتاران

روستای باشقورتاران در بخش شیرین‌سو از توابع شهرستان كبودراهنگ و در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد. روستای باشقورتاران، شمالی‌ترین روستای استان بوده و دارای پتانسیل‌های بسیاری در زمینه گردشگری از جمله قلعه باستانی بر فراز كوهی مشرف به منطقه است كه با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده است.حصار دیواره‌ای سنگی قطور و برجك‌های دیده‌بانی حاكی از كاربری نظامی و دفاعی قلعه دارد.  مصالح به كار رفته در این بنا، سنگ لاشه و ملات ساروج است .

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-3bsMHWDvHA

حمام سنگی باشقورتاران در كبودرآهنگ

حمام سنگی باشقورتاران از دیگر جاذبه های این روستا به شمار می‌آید كه در اواخر دوران قاجار ساخته شده است. این حمام مساحتی در حدود 400 متر مربع را به خود اختصاص می‌دهد كه با مصالح سنگ، آجر و ملات ساروج ساخته‌اند. در پشت بام این بنا 3 گنبد مشاهده می‌شود. از دیگر قسمت‌های حمام سنگی باشقورتاران می‌توان به حمام سرد و گرم، خزانه و سردینه اشاره كرد.

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-ZDRG181Nwr

پارك لاله كبودرآهنگ

پارك لاله مكانی زیبا با فضای سبزی مناسب است كه گردشگران و مسافران برای استراحت و گذراندن اوقاتی خوش به آنجا می‌روند. این پارك كه در شهر كبودرآهنگ قرار گرفته با توجه به فضایی كه برای برپایی چادر مسافرتی دارد برای اسكان مسافرهای نوروزی مناسب است. داخل پارك حوض دایره‌ای بزرگی وجود دارد كه جلوه‌ای زیبا به محیط بخشیده‌ است. امكانات رفاهی مانند بوفه، سرویس بهداشتی، جای مناسب برای استراحت و نشستن در پارك لاله فراهم شده است.

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-Z6Cz5ooF0h

موزه فسیل‌های دریایی

این موزه جذاب داخل شهرداری شهر شیرین‌سو قرار دارد، كه با مركز شهرستان كبودرآهنگ ۴۰ كیلومتر فاصله دارد. فسیل فیل دریایی كه در منطقه شیرین‌سو كشف شده است و به دوره میوسین مربوط می‌شود در این موزه نگهداری می‌شود. پیشینه این فسیل به ۱۵/۹۷ تا ۲۰/۴۳ میلیون سال پیش بر می‌گردد.

مكان های دیدنی كبودرآهنگ-6wDXwHjLIj