ریپورتاژ آگهی
دیدنی های بندر جاسك

دیدنی های بندر جاسك

بندر جاسك واقع در یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران هست .جاسك در گذشته از جمله بنادر مهم تاریخی تجاری و استراتژیك و دارای تمدنی 3 هزار ساله بوده است.
  • 1402/11/15
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر جاسک
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان هرمزگان
تلفن : 66059000-021

دیدنی های بندر جاسك 

بندر جاسك واقع در یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران هست .جاسك در گذشته از جمله بنادر مهم تاریخی تجاری و استراتژیك و دارای تمدنی 3 هزار ساله بوده است.بندر جاسك با تاریخی كهن و جلوه های طبیعت زیبا قدمتی درخشان در گردشگری دارد.جاسك دارای طبیعی و تاریخی ناب و مردمانی میهمان نواز هرساله درایام نوروز مشغول پذیرایی ازمسافران و گردشگران به این شهرستان است.در ادامه مطلب همراه ایران توریسم باشید تا درباره دیدنی های بندر جاسك بیشتر بدانید.

تلگراف خانه

تلگراف خانه انگلیسی ها كه یكی از قدیمی ترین تلگراف خانه های ایران است به عنوان اولین مركز تجاری كمپانی هند شرقی در بندر جاسك ساخته شد و بعدها به تلگراف خانه تبدیل شد و هم اكنون به همین نام نیز مشهور است. براساس منابع تاریخی، اداره تلگرافخانه در سال 1286 در جاسك تأسیس شد و در سال 1295 دولت انگلیس گارد نظامی كوچكی برای مراقبت از تأسیسات فرستنده تلگراف در جاسك تشكیل داد.سال بعد فرماندهی نظامی انگلیس از باسَعیدو، شهری در جزیره قشم به جاسك منتقل و در سال 1309اداره خطوط تلگراف انگلیس به دولت ایران تحویل داده شد.

دیدنی های بندر جاسك-6NHjzEJywj

ساحل دریای عمان

سواحل زیبای دریای عمان مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهرستان جاسك در استان هرمزگان به شمار می‌رود. پهنه آبی دریای عمان یا به معنای صحیح‌تر؛ خلیج عمان، پیشروی آب اقیانوس هند به داخل خشكی در جنوب غربی آسیا است كه در شمال غربی دریای عرب و اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز و خلیج فارس و میان كشورهای ایران، عمان و پاكستان قرار دارد. این خلیج در حقیقت، از سه سمت به خشكی و از یك سو به دریای آزاد (اقیانوس هند) مرتبط است.

دیدنی های بندر جاسك-UjfVBZjXHM

جنگل حرا

یكی از جاذبه های زیبا و طبیعی بندر جاسك وجود جنگل های حرا می باشد كه گردشگران زیادی را مجذوب خود كرده است.این جنگل به طور دائم در معرض جزر و مد منظم آب دریا قرار دارد به طوری كه در زمان جزر، درختان بسترلجنی آن از آب بیرون می آیند.درختان لجنی به صورت جزایری پراكنده نمایان می شوند و در موقع مد تمام جنگل زیر آب رفته و ناپدید می شود.پرندگان زیبا و نادر از قبیل گیلان شاه، اگرت بزرگ در كنار پلیكان ها و فلامینگوها مناظر جالبی را پدید می آورند.در منطقه جاسك به درختان حرا ‘ تمر’ می گویند و این جنگل ها بیشتر در حومه شهر جاسك (خلیج لوران) و در شرق آن به صورت پراكنده دیده می شوند.

دیدنی های بندر جاسك-EK0UWx1bYS

دخمه و گورستان تاریخی جاسك

دخمه و گورستان جاسك واقع در بخش مركزی شهرستان بندر جاسك استان هرمزگان، یكی از نقاط دیدنی این استان در جنوب ایران است. در ۱۵ كیلومتری شمال خاوری شهر جاسك در محلی به نام سعادتمند، در بالای كوهی، دخمه و گورستان افسانه ای وجود دارد كه دیرینگی آن ها به پیش از اسلام تخمین زده شده است.

فانوس چشمك زن

فانوس چشمك زن و برج هشدار دهنده از جنوب كه به بندر جاسك نزدیك می شوید ستونی بلند با دورنگ سیاه و سفید نظرها را بخود جلب می كند كه نزدیك به 200 سال سر بر آسمان این بندر دارد تا راهنمائی باشد برای ناخدایان و دریانوردانی كه در گذشته دور برعرشه شناورهای خود، بادلهره این گذرگاه را می پییمودند. این برج هشدار دهنده به منظوراعلان خطر به شناورهایی ساخته شد كه در هنگام روز ازكنار این بندرمی گذشته اند

دیدنی های بندر جاسك-qOlMZ6zoKw

صخره های شنی

یكی از ویژگی های شهرستان جاسك، وجود مناطق صخره ای و شنی است كه تپه ماهورها و احجام بسیار زیبای طبیعی ایجاد كرده اند و چشم هر بیننده را به خود جلب می كنند. بیشتر این تپه ماهورها در مسیر میناب به جاسك قرار دارند و از چشم انداز طبیعی زیبایی برخوردارند و پس از جاسك به سمت چابهار ادامه پیدا می كنند.

دیدنی های بندر جاسك-e4tLFcywKM

غار سادرمن

یكی دیگر از آثار تاریخی شهرستان جاسك غارهای سادرمن است .غار سادرمن در 30 كیلومتری شهرستان جاسك در ارتفاع تقریبی 2000 متری و 20 كیلومتری دریا در رشته كوه های كوتاه و بلند سادرمن واقع شده است كه متاسفانه مورد غفلت و فراموشی مسوولین امر قرار گرفته است. آثار تاریخی شهرستان جاسك كه روزی یكی از آبادترین بنادر سرزمین پهناور ایران بود و قدمت برخی از این آثار به پیش از دوران اسلامی می‌رسد امروزه بر اثر بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی در حال تخریب است چنانچه امروزه غارهای سادرمن در جاسك در حال تخریب است.

دیدنی های بندر جاسك-zb1aM1f0jA

چشمه های آبگرم پوراف

چشمه های ساحلی و آب معدنی بسیاری در این منطقه بویژه جاسك وجود دارد كه برای مردم بسیار قابل احترام و مقدس بوده و خواص درمانی دارند؛ یكی از شناخته شده ترین و حیرت انگیزترین آنها به نام پوراف در ۲۰ كیلومتری شرق جاسك و در ساحل دریا قرار دارد.این منطقه دارای جنگل حرای وسیعی است كه مانند جزیره زیبایی در مقابل خورپوراف، سر از آب بیرون كشیده و چشم اندازی دلپذیر خلق نموده است. چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی ویژه مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند كه مسافران زیادی را به سوی خود جلب می كنند.

دیدنی های بندر جاسك-IwRCJktMfu