ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كردكوی

جاهای دیدنی كردكوی

كردكوی از شهرهای استان گلستان و در فاصله حدود ۳۰ كیلومتری از مركز استان یعنی گرگان قرار دارد.كردكوی در ارتقاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از این رو دارای آب و هوای فوق العاده عالی،طبیعت بكر و منحصر به فرد و جنگلهای انبوه می باشد.
  • 1402/10/21
  • استان : گلستان
  • شهر : کرد کوي
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گلستان
تلفن : 66059000-021

كردكوی از شهرهای استان گلستان و در فاصله حدود ۳۰ كیلومتری از مركز استان یعنی گرگان قرار دارد.كردكوی در ارتقاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از این رو دارای آب و هوای فوق العاده عالی،طبیعت بكر و منحصر به فرد و جنگلهای انبوه می باشد به همین دلیل این منطقه جز یكی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران می باشد در ادامه همراه ایران توریسم شوید تا با جاهای دیدنی كردكوی آشنا شوید.

آبشار شادان

نزدیكیترین جایی كه در كردكوی می‌شود رفت آبشار شادان یا هفت طبقه است و برای این به هفت طبقه شهره است كه سنگ‌هایش در هفت طبقه دچار شكستگی‌اند. شادان آبشاری ۴۰ متری است كه تا همین چند سال پیش كمتر كسی آن را می‌شناخت تا اینكه توسط گروهی از طبیعت گردان كشف شد. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) كه محل تلاقی دو رودخانه است حركت می‌كنند. مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می‌شود و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه. بعد از ۲ ساعت پیاده روی در شیبی ملایم به پای آبشار می‌رسید. در اینجا ۲ آبشار وجود دارد كه آبشار جنوبی كوچكتر و خروشانتر است. برای رسیدن به آبشار حدود ۱ ساعت پیاده روی لازم است.

جاهای دیدنی كردكوی-idexU89wtN

میل رادكان (گنبد رادكان):

شاید بتوان مهم ترین و معروف ترین جاهای دیدنی كردكوی را میل رادكان نامید. میل رادكان یا كنبد رادكان در ۴ كیلومتری جنوب شرقی روستای رادكان و در ۴۲ كیلومتری جنوب كردكوی و ۵۴ كیلومتری جنوب غربی گرگان و ۱۱۷ كیلومتری برج گنبد قابوس در یك منطقه كوهستانی-جنگلی و بر فراز تپه بسیار زیبایی كه دارای موفقعیت خاص طبیعی و سوق الجیشی است قرار دارد.

این گنبد به دلیل موقعیت بسیار خاصی كه دارد از دوردست ها قابل دیدن است و به دلیل ساخته شدنش هم راهنمایی مسافران و رهگذران بوده است. در زیر گنبد كتیبه ای وجود دارد كه تاریخ ساخت آن را سال ۴۰۷ قمری بیان می كند. جالب است بدانید كه این گنبد مدفن ابوجعفر محمدبن وندربن باوندی یكی از اسپهبدان آل باوند طبرستان است.

جاهای دیدنی كردكوی-A5GvIGUvtt

پارك جنگلی امام رضا از جاهای دیدنی كردكوی

پارك جنگلی كردكوی در ۴ كیلومتری جنوب شهر كردكوی در منطقه جنگلی پلنگ پا و در میان درختان انبوه پهن برگ خزری، با مساحتی در حدود ۵۴ هكتار قرار دارد.هوای بسیار معتدل و خنك، درختان سر به فلك كشیده این پارك را به یكی از زیباترین پارك‌های طبیعی كرده است.

از ویژگی های این پارك وجود رودخانه دایمی به نام پلنگ پا می باشد. در این پارك امكانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله كشی، برق، محل نصب چادر، سرویس بهداشتی و وسایل بازی كودكان، سویئت ، آلاچیق و مهمانسرای اقامتی ــ پذیرایی جهان نما موجود می باشد. این پارك جنگلی در جنوب شهر كردكوی این روزها استقبال ‌كننده ازگردشگران بسیاری است كه برای یافتن لحظاتی همراه باآرامش و استفاده از آب و هوای مطلوب گلستان به این استان سفر میكنند.

جاهای دیدنی كردكوی-bq30tMSRYd

منطقه توریستی جهان نما كردكوی

دهكده توریستی جهان نما در شهرستان كردكوی، با چشم اندازهای زیبا و آبشارها، رودخانه ها، دره ها، جنگل های پهن برگ، گونه های جانوری و همچنین وجود قبرستان های كهن تاریخی و قلعه ها، می تواند در همه فصول پذیرای ایرانگردان و گردشگران باشد، اما به دلیل ناشناخته بودن این منطقه، خیلی از گردشگران از وجود آن بی اطلاع هستند این منطقه از جاهای دیدنی كردكوی می باشد

جهان نما از دیرباز محل گذران اوقات فراغت مردم كردكوی بوده و از سكونت اهالی در محل كنونی جهان نما بیش از ۱۰۰ سال می گذرد تا جایی كه رابینو در سفرنامه خود نیز به آن اشاره كرده است.

جاهای دیدنی كردكوی-p1r5VIrqqL

آبشار دو آب

راه رسیدن به آبشار شادان سخت است و همه نمی‌توانند به آن بروند مگر اینكه خیلی حرفه‌ای باشند. اما انتخاب دیگری برای همه هست: آبشار دو آب. این آبشار در ۵ كیلومتری جنوب این شهرستان قرار گرفته. چرا اسمش دو آب است؟ چون در این منطقه دو رودخانه جریان دارد كه از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند و در منطقه ” د او” به هم می‌رسند و آبشار دو آب را به وجود میآورند و از جاهای دیدنی كردكوی می باشد

جاهای دیدنی كردكوی-laXKiuHuAU

روستای درازنو

در ۳۵ كیلومتری جنوب شرقی شهرستان، روستای ییلاقی درازنو قرار گرفته كه به دلیل درخت‌های پهن برگ و سوزنی برگ، هوای معتدل و مه‌ای كه بیشتر اوقات ارتفاعاتش را پوشانده، در سال‌های گذشته طبیعتگردان زیادی را به خود دیده. هزار منزل كه مدفن دو تا از امامزاده‌هاست، دو غار گنج خانه و انبار حسن خان و چشمه رزو كه می‌گویند آبش خاصیت درمانی برای درد مفاصل و كلیه دارد، از جاهای دیدنی ییلاق درازنوست.

جاهای دیدنی كردكوی-Y9doFNdjvd

جاده شاه عباسی

در دوره صفوی به دستور شاه عباس و جهت دسترسی سریع و راحت كاروانیان جاده‌های ارتباطی در سراسر ممالك تحت امر احیا و احداث شده است. جاده سنگفرش معروف به جاده شاه عباسی كه استان‌های گیلان و مازندران را به مركز شاهی یعنی اصفهان متصل می‌كرد. در اثر گذشت زمان بخش اعظم این جاده از بین رفته است.

در استان گلستان در جنوب شهرستان كردكوی بقایای جاده شاه عباسی حد فاصل روستاهای سركلاته، سالیكنده، كردمحله و بالاجاده دیده می‌شود. جاده را با قلوه سنگ، گل و آهك بازسازی كرده‌اند و در بین راه چند دهنه پل با مصالح سنگ و آجر (سیكاپل، بز پل) جهت تردد كاروانیان بر روی رودخانه‌های دائمی و فصلی نیز احداث نموده‌اند.

سطح جاده را نسبت به اراضی حاشیه مقداری بالا آورده‌اند و دو طرف آن را كنده‌اند تا آب بر جاده نیفتد. در دوره صفوی به دستور شاه عباس و جهت دسترسی سریع و راحت كاروانیان جاده‌های ارتباطی در سراسر ممالك تحت امر احیا و احداث شده است.این جاده از جاهای دیدنی كردكوی می باشد

 جاهای دیدنی كردكوی-00928x09tx