ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی گالیكش

جاهای دیدنی گالیكش

گالیكش یكی از شهرهای استان گلستان می باشد كه محل تلاقی سه استان گلستان،خراسان شمالی و سمنان است.این شهر به دلیل آب و هوای عالی و شرایط مساعد جغرافیایی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است كه موجب شده است مسافران زیادی همه ساله به آن سفر نمایند .
  • 1402/10/19
  • استان : گلستان
  • شهر : گاليکش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گلستان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی گالیكش

گالیكش یكی از شهرهای استان گلستان می باشد كه محل تلاقی سه استان گلستان،خراسان شمالی و سمنان است.این شهر به دلیل آب و هوای عالی و شرایط مساعد جغرافیایی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است كه موجب شده است مسافران زیادی همه ساله به آن سفر نمایند در ادامه همراه با ایران توریسم شوید تا با جاهای دیدنی گالیكش آشنا شوید.

پارك ملی گلستان

پارك ملی گلستان قدیمی‌ترین پارك ملی ثبت شده در ایران و یكی از قدیمی‌ترین پارك‌های ملی جهان به‌شمار می‌رود. با حدود ۹۰۰ كیلومتر مربع مساحت، این پارك ۱۳۵۰ گونه‌ی گیاهی و ۳۰۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است. برخی از حیوانات و پرندگان ساكن در پارك ملی گلستان شامل پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مارال، شوكا، گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی، گراز، قوچ، میش اوریال، عقاب طلایی، جغد، داركوب و سینه سرخ می‌شود. به علاوه چندین رودخانه، جویبار و آبشار از این منطقه‌ی بسیار وسیع و ارزشمند مقصدی جذاب برای عاشقان طبیعت ساخته است.

جاهای دیدنی گالیكش-wwexYlUDmK

آبشار لوه

یكی از زیباترین مناطق استان گلستان، روستای لوه و آبشار دیدنی مجاورش است كه به صورت پلكانی و پنج طبقه در دل طبیعت خودنمایی می كند و از جاهای دیدنی گالیكش می باشد آبشار دیدنی و كم نظیر لوه ۷۵ متر ارتفاع دارد و همجواری آن با پارك ملی گلستان و بزرگراه ارتباطی مشهد، ارزش توریستی ویژه ای به آن بخشیده است. این آبشار در داخل دره ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسكا و در ۲۰ كیلومتری گالیكش قرار دارد. آبشار زیبای لوه در فصول بهار و تابستان، با داشتن محیطی مطبوع و دلپذیر برای استراحت مشتاقان طبیعت، پذیرای گردشگران بسیاری است.

جاهای دیدنی گالیكش-P3mfgKLDMy

چشمه ده چشمه از جاهای دیدنی گالیكش

این چشمه در منطقه‌ای كوهستانی و زیبا قرار گرفته است. چشمه ده چشمه از دل كوه می‌جوشد و همین خصوصیت بر زیبایی این فضا افزوده است. آب آن زلال، سرد و معدنی است كه پیرامون چشمه را مناظر روح بخشی احاطه كرده‌اند . این جاذبه در ۲۴ كیلو متری شهر گالیكش و ۲ كیلومتری روستای فارسیان قرار دارد.

جاهای دیدنی گالیكش-KBWlsxBcta

چشمه لاله گلستان، چشمه ای در دل كوه و جنگل

چشمه لاله در ۲۲ كیلومتری شهرستان گالیكش در روستای بش اویلی واقع شده است و یكی از مناطق زیبای گردشگری شهرستان گالیكش می باشد. چشمه لاله در دل جنگل و در ارتفاعات كوهستانی قرار دارد. آب این چشمه از دل جنگل داخل روستای بش اویلی سرازیر می شود. یكی از جذابیت های این چشمه این است كه در زمستان آب گرم و در تابستان آب آن سرد است.

جاهای دیدنی گالیكش-ajHZscVcxn

آبشار آق سو

آبشار آق سو به فاصله ۴۲ متری از شهر گالیكش و در انتهای شرق پارك ملی گلستان واقع است و از جاهای دیدنی گالیكش می باشد. حوضچه های طبیعی این آبشار بصورت ارگانیك و پله ای آب را از سرچشمه آبشار با ارتفاعی معادل ۳۰ متر به انتهای مسیر می رساند.

جاهای دیدنی گالیكش-Loftwp0JGW

منطقه ییلاقی پاكندس

منطقه ییلاقی پاكندس در گالیكش همان جایی است كه سالیانه گردشگر زیادی را از مناطق مختلف به سوی خود می خواند تا آنها را با زیبایی های كم نظیر آفریدگار هستی بیشتر و بهتر آشنا كند. یكی از ویژگیهای این منطقه آب و هوای بسیار عالی و مطبوع، وجود چشمه های خنك، مراتع سرسبز ضمن وجود گل ها و گیاهان دارویی است كه بر جذب گردشگران منطقه افزوده است.

جاهای دیدنی گالیكش-LmKdkj0kR7

بقعه متبركه بابا تكیه گالیكش

یكی دیگر از جاهای دیدنی گالیكش بقعه بابا تكیه گالیكش می‌باشد. در محوطه این بقعه، درختان كهنسال دیده می‌شوند كه فضای این مكان را قدیمی‌تر نشان می‌دهند. این بقعه شریف در دامنه شمالی نیلكوه و در حاشیه جنوب غربی روستای پاسنگ بالا از توابع شهرستان گالیكش واقع شده است. این بقعه با شهر گالیكش حدود ۱۲ كیلومتر فاصله دارد. برابر با شجره نامه موجود در این بقعه ، بابا تكیه همان آصف برخیا ، وزیر و جانشین حضرت سلیمان نبی (ع) است.

جاهای دیدنی گالیكش-iKn0dVKAzh

دشت شقایق با فرارسیدن اردیبهشت ماه دامان زمین را گل‌هایی معطر زیبایی فرا می‌گیرند. اگر در این فصل بهشتی خود را به گالیكش برسانید و یك‌راست به سوی روستای زیبای پادلدل حركت كنید منظره‌ای جذاب را شاهد خواهید بود كه هوش از سرتان می‌پراند. دشتی به غایت سبز كه با انبوه گل‌های شقایق مخملین آراسته شده و عطری مدهوش‌كننده را در سراسر دشت پراكنده است.

 جاهای دیدنی گالیكش-1xTCuzstbo

آبشار و چشمه پیرغار گالیكش

این جاذبه در ۱۸ كیلومتری شهر گالیكش و در ۴ كیلومتری روستای فارسیان قرار دارد و از جاهای دیدنی گالیكش می باشد و چشمه طبیعی در دل كوه با حدود ۶ اینچ آب دهی می باشد. آب آن سرد و معدنی است. آبشار زیبای آن ، ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر دارای چشم انداز زیبایی می باشد.

جاهای دیدنی گالیكش-dimSdZuDca

زیارتگاه بی بی حلیمه گالیكش

زیارتگاه بی بی حلیمه در حاشیه شرقی روستای ینقاق از توابع شهرستان گالیكش قرار گرفته است. و با شهر گالیكش ۱۵ كیلومتر فاصله دارد. اطراف زیارتگاه درختكاری شده است. ومزار مسلمین وشهیدان انقلاب درمحدوده آن قراردارد.اهالی منطقه به علت داشتن معجزات وكرامات ازراه دور ونزدیك به زیارت آن می روند. درمجاورت قبربی بی حلیمه چند درخت نظركرده و یك انجیر و توت جوانی كه در آغوش هم رشته اند،دیده می شود.

جاهای دیدنی گالیكش-mHfs8jA4qu