ریپورتاژ آگهی
معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان

معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان از شهرهای ساحلی شمال ایران نیست و با دریا حدود 45 دقیقه فاصله دارد. اما طبیعت بسیار زیبای این شهر، به‌تنهایی یك مقصد مهم برای سفر به این شهر است.
  • 1402/09/15
  • استان : گيلان
  • شهر : لاهيجان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گیلان
تلفن : 66059000-021

معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان از شهرهای ساحلی شمال ایران نیست و با دریا حدود 45 دقیقه فاصله دارد. اما طبیعت بسیار زیبای این شهر، به‌تنهایی یك مقصد مهم برای سفر به این شهر است.

از جنگل تاریك گیلان گرفته تا شیطان كوه و دیلمان همه‌وهمه می‌توانند تجربه منحصربه‌فردی از طبیعت و جنگل و كمپ كردن را برای شما به ارمغان بیاورند.

در ادامه تلاش می‌كنیم تا دیدنی های لاهیجان را به‌صورت كامل به شما معرفی كنیم تا در هنگام سفر به لاهیجان زیبا، هیچ‌كدام از این جاهای دیدنی جذاب را از دست ندهید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-azH2aAd5OI

شیطان كوه

كوهی را تصور كنید كه در واقع محل قرارگیری یك گنج بزرگ است كه این گنج توسط یك مار غول‌پیكر محافظت می‌شود؛ یا یك غار مخوف و اسرارآمیز كه صداهای عجیب‌وغریب و ترسناكی از آن خارج می‌شود.

همه این داستان‌ها دلیل بسیار موجهی هستند تا نام بخشی از امتداد رشته‌كوه البرز كه در شهر لاهیجان قرار دارد، به شیطان كوه تغییر پیدا كند.

افسانه‌های محلی حاكی از وجود گنجی در شیطان كوه است.

شیطان كوه تقریباً از تمامی قسمت‌های شهر لاهیجان مشخص است. ارتفاعات شیطان كوه گزینه بسیار مناسبی است تا ساعاتی را از شلوغی شهر فاصله بگیرید و در منظره بسیار زیبای شهر لاهیجان، یك فنجان چای خوش‌عطر و خوش طعم لاهیجان میل كنید و تمام شهر و مناظر اطراف آن را از نظر بگذرانید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-nRmr4eplgY

بام سبز لاهیجان

كمی كه از شیطان كوه فاصله بگیرید و از پله‌های جذاب روی كوه عبور كنید، به یكی از زیباترین مناظر شهر لاهیجان می‌رسید. بام سبز یكی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است كه مجموعه‌ای از زیبایی طبیعت و تفریحات مختلف را در خود جای داده است.

منطقه تفریحی بام سبز لاهیجان، دارای چندین آلاچیق و امكانات رفاهی است و شما می‌توانید به همراه خانواده، یكی از جذاب‌ترین وعده‌های غذایی را در یكی از سبزترین مناظر ایران، بر بام شهر لاهیجان میل كنید.

بام سبز لاهیجان از معروف ترین جاذبه های اینجا است

اما به جز طبیعت زیبا، بام سبز لاهیجان یك شهربازی جذاب هم دارد كه چرخ‌وفلك آن در ارتفاع بالا می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند.

در كنار شهربازی، رستوران، كافی‌شاپ و مراكز تفریحی هم وجود دارد. اما جذاب‌ترین دیدنی بام سبز لاهیجان، تله‌كابین احرار است.

تله‌كابین احرار كه یكی از معروف‌ترین و زیباترین تله‌كابین‌های ایران است، بام سبز لاهیجان را در یك مسیر 1500 متری، به قله تاج خروس متصل می‌كند. مسیر این تله‌كابین از بالای مزارع چای عبور می‌كند.

همچنین مناظر اطراف تله‌كابین، به سمت شیطان كوه و شهر زیبای لاهیجان قرار دارد. مسیر حركت این تله‌كابین در حدود 15 تا 20 دقیقه طول می‌كشد و می‌توانید در این مسیر عكس‌ها و تصاویر بسیار جذابی را ثبت كنید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-KQIIP2BxXp

استخر لاهیجان

اما در بین تمامی جاهای دیدنی لاهیجان، استخر لاهیجان معروف‌ترین و مشهورترین تفریحگاه این شهر است. در سال‌های دور كه سیستم لوله‌كشی در شهرها وجود نداشته، مردم هر شهری تلاش می‌كردند تا از آب‌های جاری و آب‌های فصلی كوه‌ها نهایت استفاده را ببرند و به نحوی این آب‌ها را برای كشاورزی ذخیره كنند. استخر لاهیجان هم در واقع منبع ذخیره آب كشاورزی بوده كه از آب‌های جاری شیطان كوه تأمین می‌شده است.

این روزها در دامنه شیطان كوه، استخر لاهیجان به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه دیدنی لاهیجان هرسال پذیرای هزاران گردشگر از سراسر نقاط ایران است

استخر لاهیجان تفریحات جذابی دارد این استخر 17 هكتاری، در عمیق‌ترین بخش‌ها حدود 4 متر عمق دارد. در قسمت مركزی این دریاچه، یك جزیره قرار دارد كه به‌وسیله یك مسیر سیمانی به اطراف دریاچه متصل شده است. این جزیره در دهه 70 ساخته شد اما به دلیل مشكلات فراوان، سال‌ها به روی گردشگران بسته شده بود تا این كه در سال 1398 امكان دسترسی به جزیره مركزی استخر لاهیجان فراهم شده است. استخر لاهیجان در بخش شرقی این شهر قرار دارد.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-7bh7K9teQb

ارك جنگلی میرصفا

عمده شهر لاهیجان توسط جنگل و درختان سر به فلك كشیده احاطه شده است. در مسیر توسعه لاهیجان، بخشی از این جنگل رفته‌رفته وارد ناحیه شهری شد. پارك جنگلی میرصفا در واقع بخشی از جنگل بود كه رفته‌رفته جزوی از شهر شده بود و در سال 1395 به‌عنوان پارك جنگلی میرصفا برای استفاده شهروندان و گردشگران مناسب‌سازی شد. ویژگی اصلی پارك جنگلی میرصفا درختان قدیمی و سر به فلك كشیده آن است كه حس قدم‌زدن در یك جنگل باستانی را به شما القا می‌كند.

پارك جنگلی میرصفا این روزها دارای آلاچیق، میز و نیمكت، امكانات رفاهی، سرویس بهداشتی و وسایل بازی برای كودكان است و به دلیل قرارگیری در دل شهر، می‌توانید به‌راحتی حس قدم‌زدن در جنگل را در یك محیط امن حفاظت شده به همراه خانواده تجربه كنید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-NrAZrqypO2

تالاب سوستان

یكی دیگر از مكان های دیدنی لاهیجان در روستای سوستان در نزدیكی این شهر قرار دارد. تالاب سوستان به‌جرئت زیباترین جای لاهیجان است كه زیستگاه اصلی گیاهان مردابی مانند نیلوفر و لاله است.

این تالاب به دلیل موقعیت خود همچنان تا حد زیادی بكر و دست‌نخورده باقی‌مانده و می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی را در آن ثبت كنید.

نكته جالب درباره تالاب سوستان این است كه این تالاب مانند استخر لاهیجان به‌صورت طبیعی ایجاد نشده است. این تالاب در حدود یك قرن پیش توسط مردم و كشاورزان برای ذخیره‌سازی آب حفر ده شده است.

آب این تالاب از طریق بارش باران و رود كته شال تأمین می‌شود. لذت شنیدن صدای پرندگان و آرامش و زیبایی گل‌های نیلوفر آبی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی است كه در سفر به لاهیجان و تالاب سوستان تجربه خواهید كرد.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-VZ2lJeTW6k

تالاب بین‌المللی امیر كلایه یا شاله كل

یكی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان، تالاب امیر كلایه است كه در گذشته به آن شاله كل هم گفته می‌شد. این تالاب به دلیل ماهیت آب شیرین خود، یكی از خاص‌ترین تالاب‌ها در نوع خود است.

تالاب امیر كلایه لاهیجان در ایام مختلف سال، میزبان پرنده‌های مهاجر مختلف مانند پلیكان، قو، غاز وحشی، فلامینگو، خوتكا و چندین گونه مختلف پرنده مهاجر دیگر است.

همچنین پسته دریایی به همراه نیلوفر و لاله، مهم‌ترین پوشش گیاهی تالاب زیبای امیر كلایه را تشكیل می‌دهند.

بهترین زمان برای سفر به لاهیجان و تالاب امیر كلایه در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور است كه آب‌وهوای بسیار مطبوع و دل‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود. حضور گونه‌های مختلف پرنده‌های مهاجر زیباترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی تالاب امیر كلایه یا شاله كل در شهر لاهیجان است.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-gbm4AhOYMY

آرامگاه كاشف السلطنه (موزه تاریخ چای)

لاهیجان شهر چای ایران است و بدون شك بخش زیادی از تاریخ آن با چای و موضوعات مرتبط با آن گره خورده است؛ بنابراین عجیب نیست اگر به شما بگوییم كه یكی از جاهای دیدنی لاهیجان موزه چای در آرامگاه كاشف السلطنه است. حدود 80 درصد چای ایرانی كشور در شهر لاهیجان تولید می‌شود و بخش عمده‌ای از مردم این شهر به كشت چای مشغول هستند.

موزه تاریخ چای یكی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی لاهیجان است؛ خصوصاً برای افرادی كه عاشق چای هستند!

در این موزه به‌صورت كلی با تاریخچه ورود چای به ایران و روندی كه طی شد تا چای به‌عنوان نوشیدنی اصلی ایرانیان شناخته شود، به‌صورت كامل شرح داده می‌شود. كاشف السلطنه در طی سفری كه به هندوستان داشت، با طعم چای آشنا شد و پس از بازگشت به ایران، به مظفرالدین شاه پیشنهاد داد كه چای در ایران هم كشت شود.

در موزه چای لاهیجان مجموعه‌ای از اسناد و نامه‌های كاشف السلطنه به همراه ابزار و تجهیزات كشت، خشك‌كردن و دم كردن چای در طی زمان‌های مختلف در معرض عموم قرار گرفته است.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-M5l21KHf9e

مسجد چهار پادشاهان

جاهای دیدنی لاهیجان به جاذبه‌های طبیعی محدود نمی‌شود. تاریخ لاهیجان آن‌قدر گسترده و وسیع است كه جاذبه‌های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. مسجد چهار پادشاهان یكی از مكان های دیدنی لاهیجان است كه در واقع مدفن چهار تن از پادشاهان خاندان كیاییان است.

خاندان كیاییان حدفاصل سال‌های 770 تا 1000 هجری قمری در منطقه گیلان حكمرانی می‌كردند.

معماری مسجد چهار پادشاهان برگرفته از معماری بومی منطقه گیلان است و با مساجدی كه پیش‌ازاین دیده‌اید، تفاوت‌های بسیاری دارد.

گچ‌بری‌ها و تزیینات این مسجد باشكوه با تركیبی از اشعار محتشم كاشانی آراسته شده است. سقف این مسجد برای مقاومت در شرایط آب‌وهوایی از جنس سفال ساخته شده است.

قبور پادشاهان مدفون در این مسجد با استفاده از صندوق‌های چوبی پوشیده شده است. اگر به لاهیجان سفر كردید و جاذبه‌های طبیعی این شهر زیبا را دیدید، حتماً سری به مسجد چهار پادشاهان هم بزنید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-9NtGIAWEgq

پل خشتی پاشاكی

یكی از بكرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های اطراف لاهیجان، پل خشتی پاشاكی است. این پل كه در دوران قاجار ساخته شده است، بر روی رودخانه كیاجوی ساخته شده است.

این پل تاریخی زیبا توسط درختان و گیاهان سربه‌فلك‌كشیده محصور شده و منظره بسیار زیبایی را ایجاد كرده است.

پل خشتی پاشاكی كه در زبان بومیان منطقه به نام پل گامی شناخته می‌شود، به دلیل محصور شدن در دل درختان، یكی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان در پاییز است. پل خشتی پاشاكی در سال 1386 به‌عنوان یكی از میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-cMeLKkMVa6

جنگل تاریك لاهیجان

همه جاهای دیدنی لاهیجان كه تا به الان راجع به آن صحبت كردیم به یك طرف، جنگل تاریك لاهیجان هم یك طرف. این جنگل جذاب همان‌طور كه از نامش مشخص است، یك جنگل معمولی نیست و دنیای اسرارآمیز و هیجان‌انگیزی دارد.

درختان سر به فلك كشیده این جنگل، از ورود نور خورشید به داخل جنگل جلوگیری می‌كنند و تنها در بخش‌هایی از جنگل، شیارهایی از نور خوشید وارد جنگل می‌شود و فضای اعجاب‌انگیزی را ایجاد می‌كند برای رسیدن به جنگل تاریك لاهیجان در جاده لاهیجان لنگرود پس از 5 كیلومتر، باید وارد جنگل شوید و بعد از طی‌كردن یك مسیر 2 ساعته، به جنگل تاریك می‌رسید.

برای بازدید از این جنگل، حتماً وسایل كمپینگ و سایر وسایل موردنیاز در جنگل را با خود همراه داشته باشید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-EgEXZ8Zlvi

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی كه یكی از عرفای خطه گیلان در دوران صفویه بود، در روستای شیخانه ور یكی از جاذبه‌های اطراف لاهیجان است. این بنا كه به‌صورت یك گنبد هشت ضلعی ساخته شده، در دل جنگل زیبای مسیر لاهیجان به لنگرود قرار گرفته و می‌تواند به‌عنوان یك توقف برای استراحت و بازدید، گزینه بسیار مناسبی باشد.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-c9mrgVqp8R

بازار سنتی لاهیجان

كی از زیباترین بخش‌های هر شهر كه حتماً در سفرها باید سری به آن زد، بازار تاریخی و اصلی شهر است. بازار سنتی لاهیجان به‌عنوان مركز اصلی تبادلات در این منطقه و همچنین خریدوفروش چای شناخته می‌شود. علاوه بر چای به‌عنوان محصول اصلی منطقه، در بازار سنتی لاهیجان شما می‌توانید انواع محصولات منطقه مانند مواد غذایی، سبزی‌های محلی، صنایع‌دستی و غذاهای مختلف را تهیه كنید و به‌عنوان سوغات همراه خود داشته باشید.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-NyoQqfMnVB

تله‌كابین احرار لاهیجان

همان‌طور كه پیش‌تر گفتیم، تله‌كابین احرار واقع در بام سبز لاهیجان، یك تفریح هیجان‌انگیز و جذاب است كه در یك مسیر 1500 متری از بالای مزارع چای عبور كرده و فرصت بسیار مناسبی برای عكس‌برداری و ثبت خاطرات زیبا از طبیعت و سفر به لاهیجان را برای شما فراهم می‌كند.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-vLD4MsxUqg

منطقه شیخانبر

شیخانبر یكی از جاهای دیدنی در دامنه كوه اطراف لاهیجان است كه در گذشته‌های دور و در دوران صفویه به‌عنوان مكان مقدس و مقبره بزرگان شناخته می‌شد اما امروزه تنها خرابه‌هایی از آن بناها به یادگار مانده است.

درعین‌حال منطقه شیخانبر به دلیل پوشش گیاهی وسیع و انبوه درختان، این روزها به‌عنوان یكی از جاهای دیدنی لاهیجان مناسب تفریح با خانواده شناخته می‌شود.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-Yo6KHIHWbP

آرامگاه قادر نبی

در 67 كیلومتری لاهیجان و در مسیر دیلمان، روستای بابا ولی قرار گرفته كه آرامگاه قادر نبی در این روستا به‌عنوان یكی از مكان های دیدنی لاهیجان شناخته می‌شود.

درباره شخصی كه در این آرامگاه به خاك سپرده شده اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما بر اساس اطلاعات افراد ساكن در این منطقه، این آرامگاه متعلق به یك شخصیت مذهبی در این منطقه است.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-46rJoxIP9p

زیپ لاین لاهیجان

كی دیگر از مكان های دیدنی لاهیجان كه می‌تواند لحظات شاد و مفرحی را برای شما رقم بزند، زیپ لاین لاهیجان است. زیپ لاین لاهیجان كه در میدان كاشف، جاده طلای سبز، بام سبز لاهیجان قرار دارد، یكی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز در شهر زیبای لاهیجان است.

این زیپ لاین با طول 1000 متر از بام سبز واقع در شیطان كوه لاهیجان آغاز می‌شود و به هتل جهانگردی در كنار استخر لاهیجان ختم می‌شود.

 معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان-di2TY6d1HP