ریپورتاژ آگهی
۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید

در این مقاله ۲۰ نمونه از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویر احمد را معرفی نموده ایم، كه هدف از این بیان و معرفی؛ آشنایی بیشتر شما با چشم اندازهای بینظیر این منطقه می باشد.
  • 1402/08/15
  • استان : کهگيلويه و بويراحمد
  • شهر : كهگیلویه
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : كهگیلویه و بویر احمد
تلفن : 66059000-021

كهگیلویه و بویر احمد یكی از استان های ایران است كه در جنوب غربی كشور ایران واقع شده است، مركز این استان یاسوج می باشد. كهكیلویه و بویراحمد استانی پر از جاذبه های گردشگری و دیدنی است كه به سرزمین چهار فصل معروف می باشد.

استان كهگیلویه و بویر احمد در جنوب غربی ایران قرار گرفته كه دارای ۸ شهرستان به نام های باشت، كهگیلویه، دنا، گچساران، چرام، لنده، بهمئی، بویراحمد است. باید افزود كه این سرزمین چهار فصل در بین كوه های مرتفع زاگرس در جنوب غربی كشور ایران واقع شده است كه دارای آب و هوایی متنوع بوده جاذبه های دیدنی نظیر چشمه، آبشار، دشت، كوه، رود، جنگل های زیبا و دیدنی دار

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-8ClpAGPd4I

آب و هوای كهگیلویه و بویر احمد

این استان دارای ۲ گونه آب و هوا می باشد به طوری كه در مكان های گرمسیر مانند شهرستان های گچساران، چرام، لنده، بهمئی، باشت، كهگیلویه گل های زیبای بهاری چشم نوازی می كنند، اما در مكان های سردسیر دنا و بویر احمد برف دشت ها و كوهها را پوشانده است كه در فاصله ای كم این همه تفاوت و تضاد دلنشین را ایجاد نموده اند.

این استان از جمله استان هایی است كه عشایر به آن مهاجرت نموده و زندگی می نمایند، كه در صورت سفر به این مكان قطعا شاهد انس و دوستی این عشایر با طبیعت زیبا و بكر منطقه خواهید بود، این خود نیز یكی از چشم اندازهای توریستی این منطقه محسوب می شود. در ادامه به معرفی ۲۰ مورد از دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد پرداخته ایم.

غار ده شیخ

این غار كه به غار علی صدر ۲ مشهور است، غاری زیبا است كه در ۳۵ كیلومتری شهر سی سخت و در ۵۱ كیلومتری شهر یاسوج واقع در استان كهگیلویه و بویراحمد واقع شده ، یكی از دیدنی های كهگیلویه و بویر احمد به حساب می آید. این غار یكی از پدیده های زیبای طبیعت است كه نشانی از عظمت خدا و هنر و زیبایی طبیعت دارد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-x9vruMKDHy

مكان تفریحی شلال دون

تفریحگاه شلال دون از توابع شهرستان باشت دارای آب و هوایی دلچسب، جنگلی پر از درختان بلوط است كه در مسیر ارتباطی استان های بوشهر، خوزستان به استان فارس واقع شده است و در ماه های فروردین و اسفند بسیار پر بازدید می شود.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-Ge85uhKmW7

آبشار یاسوج

در شهر یاسوج و در شمال شرق آن، تعدادی باغ سرسبز و زیبا قرار دارد، كه در صورت عبور از میان این باغ ها به تنگه یاسوج می رسید كه دارای درختان كهنسال چنار بوده و در امتداد آن آبشاری واقع شده كه از آب شدن برف كوههای مرتفع جاری شده و در كل سال روان است. پارك جنگلی این آبشار دارای آب و هوایی خنك و دل انگیز می باشد كه این جذابیت آب و هوایی به دلیل قرارگیری در مكانی مرتفع و خرم است.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-TnCwCEvZfG

آبشار دره تامرادی

در نیمه مسیر یاسوج به سپیدار كمی پایین تر تنگه تامرادی قرار دارد، كه برخلاف قدیم در حال حاضر دارای جاده هایی مناسب می باشد كه رفت و آمد را به این منطقه آسان تر نموده است، این آبشار با طبیعتی زیبا و دست نخورده در فاصله ۴۵ كیلومتری شهر یاسوج واقع شده است كه دارای ۱۵ متر بلندی است. و از جمله بهترین دیدنی های یاسوج به شمار می رود.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-SOT0tQc9us

آبشار كمردوغ

این آبشار كه یكی از دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد است، برخلاف آبشارهای دیگر مهربانی خاصی است، آب این آبشار به آرامی به زمین سرازیر می گردند كه همین موضوع موجب می شود كه حس آرامش نیز به تماشاگر این صحنه انتقال یافته و در او ایجاد شود.

برای دسترسی به این آبشار باید از پله ای در بین تنگه ای با صخره های مرتفع گذر كنید، آدرس آبشار آب دوغ در فاصله ۳۰۰ كیلومتری شهر یاسوج، و در ۸۰ كیلومتری شهر دهشت و در روستای كمردوغ واقع شده است. اگر علاقه مند به ورزش صخره نوردی هستید انتخابی عالی است.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-3ganGGoEOo

دریاچه برم الوان

در فاصله ۴۰ كیلومتری شهر لیكك دریاچه ای زیبا به نام برم الوان قرار گرفته است كه گستردگی آن بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع، و ژرفای آن ۳۰ متر و بلندی آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر مربع می باشد، این دریاچه كه یكی از دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد است و طبیعتی جذاب و فوق العاده شامل درختان فوق العاده ی كنار دریا، آب زیبا و همچنین آب و هوایی دلچسب دارد هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و توریست می باشد. این دریاچه در ۳۱۵ كیلومتری یاسوج قرار گرفته است.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-3KJOGhPSeX

پارك جنگلی

بلوط درختی است كه جنگل های فراوانی از این نوع درخت در قسمت های مختلف استان دیده می گردد، این جنگل ها در فصل های بهار و تابستان دارای عطر و زیبایی منحصر به فردی هستند كه این منطقه را به بهترین شكل دیزاین كرده و همراه با این همه جذابیت با سایه های پهن شده ی خودشان مهمانی بینظیری را برای بازدیدكنندگان فراهم آورده اند.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-mkVzv6tnNQ

پارك ملی دنا

پارك ملی دنا دارای ۹۳ هزار و ۶۶۰ هكتار مساحت می باشد كه زیستگاه بالغ بر ۷۷ نوع پرنده، ۲۰ نوع آبزی، ۳۹ نوع خزنده، ۲۴ نوع پستاندار مانند سیاه گوش، پلنگ، قوچ، میش، خرس قهوه ای، سنجاب، كفتار، گوركن، موش كور، سگ آبی، روباه، گرگ، شغال و غیره است، همچنین این پارك رتبه ۱۰ ذخیره گاه زیست كره كشور و رتبه ۵۵۰ ذخیره گاه زیست كره جهان را به خود اختصاص داده است.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-EPB8C4QzWX

گردنه ی بابا حسن

در ۱۸ كیلومتری یاسوج و در نیمه های مسیر یاسوج به اقلید در مكان كاكان، گردنه ای به اسم بابا حسن قرار دارد كه از زیبایی خاصی برخوردار بوده و پیست اسكی دنا با كلی امكانات و زیبایی ها درون خود جای داده است.

این پیست دارای درازایی به اندازه ۶۰۰ متر و پهنای ۱۵۰۰ متر می باشد كه همراه با داشتن تجهیزات رفاهی و تفریحاتی مانند خوابگاه، كافی شاپ، رستوران، و وجود مكانی برای اجاره لوازم اسكی این منطقه را بینظیر نموده است. این منطقه در فصل بهار زیبایی با رویش گلهای بهاری زیبایی دو چندانی به دست می آورد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-gDepXJ2O0q

دره گنجه ای

این ناحیه توریستی در همسایگی یاسوج در نیمه های جاده ی یاسوج به سی سخت واقع شده است، در آن چشمه های جوشان و پرآب سردی وجود دارد كه از میان درخت ها عبور می نماید، تنگ گنجه ای در ۱۳ كیلومتری یاسوج قرار گرفته است كه در فصل های گرم سال میزبان توریست های علاقه مند به طبیعت می باشد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-NaKz23k1Ax

دره مهریان

یكی دیگر از دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد دره زیبای مهریان است كه دارای طبیعتی جذاب و منحصر به فرد می باشد، در همسایگی روستای مهریان این تنگ با بلندی ۱۸۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است، در داخل این دره یك رودخانه ی زیبا روان است كه دورتادور آن را درخت های چنار قد برافراشته احاطه نموده اند.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-jWUsKDQKfF

باغ چشمه بلقیس چرام

این باغ تاریخی كه دارای انواع دسته های درختی و استخر، چشمه های كه فوق العاده است، یكی از چشم اندازهای زیبا و چشم نواز كهگیلویه و بویر احمد محسوب می گردد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-8gFVLKMPL5

رود رونه

مكان توریستی و تفریحی رود رونه با شهرت یافتن به بهشت گمشده توریستی جنوب ایران ، از جمله دیدنی های كهگیلویه و بویر احمد است كه با درازای ۳ كیلومتر از چشم اندازهای بینظیر طبیعت این منطقه به شمار می رود.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-6HTJ88AWa5

سواحل سد كوثر

سد كوثر در ابتدا برای فراهم ساختن نیاز آب آشامیدنی دو میلیون نفر از اهالی استان های جنوبی احداث گردید امروزه به خاطر داشتن هوای مطبوع و دلچسب و همچنین طبیعتی دوست داشتنی میزبان تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه شده است، این منطقه با داشتن شرایط لازم برای ماهیگیری، قایق سواری یكی از جاذبه های دیدنی استان  كهگیلویه و بویر احمد محسوب می شود.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-a7F7vcGnpP

روستای مارین

این روستا كه در جنوب استان كهگیلویه و بویر احمد و در فاصله ۳۰ كیلومتری شهر دوگنبدان مركز گچساران قرار گرفته به ماسوله جنوب شهرت دارد كه مجموعه ای از چشم اندازهای مذهبی، تاریخی و طبیعی از جمله مرقد مطهر بی بی حمیده، باغ های زیبا و پر از میوه و همچنین آب و هوایی دلچسب را دارا می باشد كه در صورت تمایل بازدید كنندگان می توانند به ماهیگیری و قایق سواری نیز مشغول شده و از این منطقه نهایت استفاده و لذت را ببرند.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-1s11wpPP7I

چشمه تاگی

چشمه تاگی كه از جمله منبع های ارزشمند برای آبدهی باغ های محصولات گردو، و انگور در ناحیه كلنجه به شمار می رود، این منطقه علاوه بر تامین كننده نیاز آب باغها، به دلیل دارا بودن آب و هوایی خوب و خنك مكانی مناسب برای استراحت و اتراق كوهنوردان محسوب می گردد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-SyrfEoQN4g

چشمه ریزك

این چشمه با طبیعت دست نخورده و زیبایی كه دارد موجب می شود كه این ناحیه از جمله مكان های گردشگری كهگیلویه و بویر احمد به حساب آید.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-z5qm9nqdac

چشمه توف

این چشمه در راه رسیدن به دنا، و در ناحیه ای به اسم توف قرار دارد، این چشمه به خاطر این كه در تمام فصل های سال آبی خنك و زلال دارد، به عنوان یكی از مكان های مناسب برای استراحت كوهنوردان در راه صعود دنا می باشد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-8vG7mN79uO

روستای لما

این روستای تاریخی كه از این حیث ارزشمند می باشد، قبرستان های در این منطقه و در مجاورت رودخانه بشار پیدا شده كه تاریخچه آنها به ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این روستا به دللی تاریخی بودن میزبان گردشگران زیادی می باشد.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-fXHDbZfMG1

آبشار ماراگون

این آبشار بزرگ در مرز مشترك استان فارس و كهگیلویه و بویر احمد واقع شده است كه در درون دره ی ماراگون و همچنین در جوار روستای ماراگون قرار گرفته است. آب و هوای آبشار مارگون به خاطر واقع شدن در این دره خوب و دلچسب می باشد، این آبشار یكی از آبشارهای مشهور ایران و از مكان های دیدنی استان كهگیلویه و بویر احمد محسوب می شود، علاوه بر آب و هوای مطبوع آن تماشای گل های وحشی و لاله های زیبای پیرامون آن نیز از جذابیت زیادی برخوردار هستند.

۲۰ تا از بهترین دیدنی های كهگیلویه و بویراحمد كه قبل از مرگ باید دید-HHtxPBXwMb
در این مطلب شما عزیزان را با یكی از چشم اندازهای دیدنی استان كهگیلویه و بویراحمد آشنا ساخته ایم، چنانچه قصد سفر به جنوب كشور و بازدید از منطقه ای توریستی و زیبا را دارید، حتما به این گزینه نیز توجه داشته باشید.