ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت

چقدر جاهای دیدنی كرمانشاه را می‌شناسید؟ خبر دارید كه این شهر پر از دیدنی‌های متنوع است؟ كرمانشاه از آن دست جاهایی است در سال‌های اخیر با اتفاقات ناخوشایند اسم خودش را در ذهن افراد به جای گذاشته است، امروز برای بسیاری از ما، كرمانشاه یادآور زلزله‌ای مهیب است؛ اما قرار نیست همیشه در روی یك پاشنه بچرخد، كافی است سری به جاهای دیدنی كرمانشاه بزنیم تا ببینیم در طول قرن‌ها اتفاقات خوشایند و ناخوشایند چطور در این سرزمین اثر گذاشته‌اند.
  • 1402/08/13
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : کرمانشاه
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : كرمانشاه
تلفن : 66059000-021

چقدر جاهای دیدنی كرمانشاه را می‌شناسید؟ خبر دارید كه این شهر پر از دیدنی‌های متنوع است؟ كرمانشاه از آن دست جاهایی است در سال‌های اخیر با اتفاقات ناخوشایند اسم خودش را در ذهن افراد به جای گذاشته است، امروز برای بسیاری از ما، كرمانشاه یادآور زلزله‌ای مهیب است؛ اما قرار نیست همیشه در روی یك پاشنه بچرخد، كافی است سری به جاهای دیدنی كرمانشاه بزنیم تا ببینیم در طول قرن‌ها اتفاقات خوشایند و ناخوشایند چطور در این سرزمین اثر گذاشته‌اند.

بهترین جاهای دیدنی كرمانشاه كجاست؟ 

برای انتخاب جاهای دیدنی كرمانشاه نباید چندان عجول بود. این منطقه به آثار باستانی خاصش شهرت دارد مانند طاق بستان و مجموعه بیستون و مجسمه هركول یا حتی كاروان‌سراهایی كه در مجموعه بیستون قرار گرفته‌اند؛ اما به همین‌ها نباید اكتفا كرد از زمان صفویه به بعد هم عمارت‌ها، مساجد و بناهای دیدنی زیادی در سطح شهر ساخته شد. از طرف دیگر جاذبه‌های طبیعی زاگرس تمامی ندارد و فرصت خوبی را به شما می‌دهد تا با طبیعت زیبای منطقه كرمانشاه از غارهایی مانند پراو گرفته تا سراب نیلوفر آشنا شوید.

جاهای دیدنی شهر كرمانشاه

گردش در شهر كرمانشاه لذت خودش را دارد، آب و هوای  مطبوع، دیدنی‌های فراوان از مساجد تاریخی گرفته تا عمارت‌هایی با گچ‌بری‌ها و آیینه‌كاری‌های خاص. البته كه كرمانشاه پر از جاذبه‌هایی از جنس و رنگ میراث ناملموس است، مثلا خوراكی‌های خوشمزه‌ای كه به بخش لذیذ خاطراتتان اضافه خواهد شد و صد البته فرهنگی خاص و دلنشین. در این بخش اما، ما بیشتر به سراغ مكان های دیدنی كرمانشاه رفته‌ایم كه اهمیت تاریخی و فرهنگی دارند، پس از آن هم از برخی از جاذبه‌های طبیعی شهر برایتان می‌گوییم تا بیشتر با مناطق گردشگری كرمانشاه آشنا شوید. 

طاق بستان

حتی اگر هیچ شناختی از كرمانشاه نداشته باشید احتمالاً برای یكبار هم كه شده نام طاق بستان را شنیده‌اید. این جای دیدنی كرمانشاه به غیر از داستان‌هایی كه چند صد سال در ادبیات ما جا خوش كرده، دیدنی‌های بسیاری هم دارد. به نظر می‌رسد در عهد ساسانی این محل به عنوان شكارگاه پادشاهان ساسانی استفاده می‌شده؛ اما چرا طاق بستان؟ همان‌طور كه از تصاویر آن مشخص است. در این مكان شما شاهد دو طاق به هم پیوسته و یك كتیبه هستید. هر دو این طاق‌ها از جنس سنگ هستند؛ اما طاق بزرگ كه به ایوان بزرگ هم مشهور است در دوران پادشاهی خسرو پرویز و دو طاق كوچك كه به آن ایوان كوچك هم می‌گویند قدیمی‌تر و مربوط به شاپور سوم است. علاوه بر این دو طاق كتیبه بزرگی هم به چشم می‌خورد كه تصویری از تاج‌گذاری اردشیر دوم را دارد.

البته در این مجموعه شما نقوش حكاكی شده بسیاری را بر سنگ‌ها می‌توانید پیدا كنید و حتی می‌توانید از موزه سنگ كه در حاشیه محوطه طاق بستان ساخته شده است دیدن كنید در این موزه 45 اثر سنگی كه به دوران ساسانیان و دوره‌های اسلامی بازمی‌گردد نگهداری می‌شود البته 14 سرستونی كه قرار بوده است برای ساخت كاخ استفاده شود هم در اینجا دیده می‌شود كه هیچ گاه كاخ آن به مرحله ساخت نرسید! 

  • آدرس طاق بستان: شمال شرقی كوه طاق بستان 
  • ساعت بازدید از طاق بستان: 8 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط طاق بستان: 5 هزار تومان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-zEkDLkq5Ei

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-Fiqrq93frz

مسجد جامع شافعی كرمانشاه 

یكی از دیدنی‌ترین مساجد اهل سنت كشور را می‌توانید در كرمانشاه پیدا كنید.  این مسجد و جای دیدی كرمانشاه به لحاظ معماری ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارد و ممكن است حتی وقتی پا به درون آن می‌گذارید شما را به یاد مساجد استانبول بیندازد، چرا كه از دوران عثمانی الهام زیادی گرفته است. در مورد بازدید از مسجد شافعی كرمانشاه این مسئله را فراموش كنید كه در این مسجد در حال حاضر نمازهای یومیه برپا می‌شود؛ بنابراین هنگام بازدید مراقب باشید تا آرامش نمازگزاران را بر هم نزنید. 

  • آدرس مسجد شافعی كرمانشاه: میدان طالقانی، بلوار جوانشیر، راسته بازار
  • ساعت بازدید از مسجد شافعی كرمانشاه: 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط مسجد شافعی كرمانشاه: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-yw3ylYbUfd

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-fFg4OP6p5h

مسجد عماد الدوله

مسجد عمادالدوله یك مسجد تاریخی در شهر كرمانشاه و مربوط به دوران قاجار است. در مورد این مسجد كه یكی از خاص ‌ترین جاذبه های گردشگری كرمانشاه محسوب می‌شود. نكته جالبی وجود دارد؛ مثلاً اینكه پس از ساخت مسجد یكی از درهای حرم امام علی در نجف را به ایران آوردند و در مسجد نصب كردند. مسجد عمادالدوله از بخش‌های مختلفی تشكیل شده است از جمله برج ساعت، حوزه علمیه، شبستان.

  • آدرس مسجد عمادالدوله: محله فیض آباد ضلع غربی خیابان مدرس
  • ساعت كار مسجد عمادالدوله: امكان بازدید از مسجد در طول روز وجود دارد اما ساعت رسمی برای آن تعریف نشده است.
  • قیمت بلیط مسجد عمادالدوله: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-9bbrvnQSCW

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-Nsbcvn3sSP

تكیه معاون الملك 

یكی دیگر بناهای مجلل و باشكوه قاجاریه كه می‌توانید در شهر كرمانشاه پیدا كنید، تكیه معاون الملك است. این تكیه در بافت تاریخی كرمانشاه یكی از دیدنی‌ترین جاذبه های تاریخ كرمانشاه در ایران است و سه بخش دارد، حسینیه، زینبیه و عباسیه. شاید بتوان گفت كه ساخت این تكیه قدم مهمی در برقراری وحدت میان شیعیان و سنتی مذهبان منطقه بوده است چرا كه مراسمات مذهبی مختلفی از مذاهب گوناگون در آن برگزار می شده است.

البته یك‌بار در زمان مبارزات مشروطه این بنا تخریب شد؛ اما پس از آن دوباره بازسازی شد و مورداستفاده قرار گرفت. جالب است بدانید كه در بخش عباسیه این تكیه شما می‌توانید از موزه مردم‌شناسی كرمانشاه و همین‌طور موزه پوشاك و زیورآلات هم دیدن كنید.

  • آدرس تكیه معاون الملك: خیابان حداد عادل
  • ساعت كار تكیه معاون الملك: 9 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط تكیه معاون الملك: 5هزار تومان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-SnR2dDvGwb

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-fJhRyPROUc

تكیه بیگلربیگی

تكیه بیگلربیگی یكی از جاهای دیدنی كرمانشاه است كه معماری زندیه و قاجاریه را برای شما به نمایش می‌گذار و یكی از زیباترین بناهای كرمانشاه به واسطه آیینه‌كاری‌های خاصی است كه در تكیه تعبیه شده است. این بنا تنها كاربری‌اش برگزاری مراسم مذهبی نبوده است و  به عنوان دارالحكومه هم استفاده می‌شده است. در حال حاضر شما علاوه بر بنای دیدنی ساختمان می‌توانید سری به موزه پارینه سنگی زاگرس هم بزنید كه در یكی از بخش‌های تكیه برپا شده است.

  • آدرس تكیه بیگلربیگی: خیابان حداد عادل
  • ساعت كار تكیه بیگلربیگی: 9 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط تكیه بیگلربیگی: 5هزار تومان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-UNnERTchVZ

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-OsIeoI9Oyb

بازار سنتی كرمانشاه

 این بازار هرچند كه امروز ظاهر مدرن‌تری به خودش گرفته است. اما در گذشته  جزو طولانی‌ترین بازارهای سرپوشیده خاورمیانه بوده است. قدمت آن بازار به دوران زندیه می‌رسد بازار سنتی كرمانشاه 18 راسته مختلف دارد كه به صورت پیوسته به هم متصل هستند. هنوز هم اگر وقت كافی داشته باشید و در این بازار قدم بزنید، می‌توانید لذت كافی از چنین جاذبه خوبی ببرید و علاوه بر خرید را هم به لذت‌های سفرتان اضافه كنید. 

  • آدرس بازار سنتی كرمانشاه: محله فیض‌آباد، خیابان مدرس 
  • ساعت كار بازار سنتی كرمانشاه: 8 صبح تا 9:30 شب
  • قیمت بلیط بازار سنتی كرمانشاه: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-VwNHscCcF8

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-pwKiDgMojB

كلیسای قلب مقدس

كلیسای قلب مقدس كرمانشاه یكی از مهم‌ترین كلیساهای ارامنه برای كسانی است كه در غرب كشور زندگی می‌كنند. قدمت این مورد از جاهای دیدنی كرمانشاه به دوران قاجار می‌رسد و دارای معماری جالبی است؛ اما اگر قصد بازدید از این كلیسا را دارید فراموش نكنید كه این یكی از دیدنی های كرمانشاه مانند هر كدام دیگر از مكان‌های مذهبی نیاز به فضایی آرام دارد و بهتر است و هنگام بازدید از آن آرامش كسانی كه برای انجام مناسك مذهبی به كلیسا آمده را برهم نزنید. 

  • آدرس كلیسای قلب مقدس: خیابان مدرس، كوچه امیرمحترم
  • ساعت كار كلیسای قلب مقدس: در حال حاضر تعطیل است
  • قیمت بلیط كلیسای قلب مقدس: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-usnZFHjYjC

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-xPBVieTOVq

خانه خواجه باروخ

یكی دیگر از خانه‌های تاریخی و جاهای دیدنی كرمانشاه خانه باروخ است كه قدمتی نزدیك به 100 سال دارد و از معدود خانه‌هایی است كه در خود حمام هم دارد محل قرار گیری خانه خواجه باروخ هم جالب است این خانه در محله‌ای كه سابق بر این به عنوان محل یهودی نشین شناخته می‌شد واقع شده و مردم به نام رنده كش هم می‌شناسندش، امروز این مورد از جاذبه های گردشگری كرمانشاه به عنوان خانه هنرمندان در كرمانشاه فعالیت می‌كند.

  • آدرس خانه خواجه باروخ: محله فیض آباد كرمانشاه
  • ساعت كار خانه خواجه باروخ: مشخص نیست
  • قیمت بلیط خانه خواجه باروخ: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-TuyR1OWUc6

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-AwUlMhifPF

خانه معین الكتاب

برخلاف آثار باستانی اطراف كرمانشاه كه به دوران ساسانی و اشكانی می‌رسد، اغلب بناها یا جاهای دیدنی كرمانشاه در شهر مربوط به دوران قاجار هستند. خانه معین الكتاب هم یكی از همین خانه‌های قاجاری است كه به میرزا حسن خان دبیر الاعظم تعلق داشت. او یكی از كسانی بود كه در زمان جنبش مشروطه در ایران به طور جدی فعالیت می‌كرد و نقش بسزایی در مبارزات مشروطه در كرمانشاه بازی می‌كند. متاسفانه نقشه دقیق این بنای تاریخی مشخص نیست.

  • آدرس خانه معین الكتاب: میدان وزیری، كوچه توكل
  • ساعت كار خانه معین الكتاب: مشخص نیست
  • قیمت بلیط خانه معین الكتاب: رایگان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-hfuGNbdQOS

 جاهای دیدنی نزدیك شهر كرمانشاه

 حتی اگر تنها به قصد دیدن شهر به این منطقه سفر كرده باشید، برخی از جاهای دیدنی كرمانشاه به‌ اندازه‌ای از ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی برخوردارند كه ارزش آن را دارد تا حتی كمی از شهر دور شویم و از آن‌ها بازدید كنیم. برای همین هم در ادامه از برخی از جاهای دیدنی كرمانشاه می‌گوییم كه با حداكثر یك ساعت رانندگی می‌توانید به آن برسید از دیدن این جاذبه های كرمانشاه لذت ببرید.

مجموعه تاریخی بیستون 

بیستون یا اگر درست‌تر بگوییم، مجموعه تاریخی و فرهنگی بیستون، چیزی بسیار بیشتر از كوهی است كه فرهاد آن را كنده است! در این مجموعه 28 اثر تاریخی ثبت ملی و سنگ نبشته ای كه حتی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است را می توانید ببینید. این مجموعه 1650 هكتار وسعت دارد. در بیستون شما آثار مختلفی را می توانید مشاهده كنید از غارها و سنگ نوشته‌ها گرفته تا كاروانسرای صفوی. بیاید نگاهی دقیق تر به تعدادی از آثار جذاب سایت بیستون بیندازیم: 

  • كتبیه بیستوناین كتیبه بزرگترین سنگ نبشته جهان و اولین متن شناخته شده ایرانی است كه قدمت آن به دوران هخامنشیان می رسد. محتوای سنگ نوشته مربوط به پیروزی داریوش بر گئومات مغ و بند كشیدن یاغیان است. شاید جالب باشد كه بدانید این سنگ نبشته به دلیل آن كه به در سه نسخه با سه زبان باستانی متفاوت تهیه شده بود، كلید مهمی در رمز گشایی نه فقط زبان فارسی باستانی بلكه خط هیروگلیف مصری داشته است! 
  • كاخ بیستونكاخ بیستون یك كاخ ویران شده از دوران ساسانی است كه امروز جزوی از میراث جهانی یونسكو در ایران شناخته می‌شود و در ادبیات و داستان‌های كهن ما به نظر می‌رسد این كاخ محل اقامت شیرین و خسرو پرویز بوده است. 
  • مجسمه هركولمجسمه یا سنگ تراش هركول، نمایی از فردی نیم خیز با پیاله‌ای در دست است. این مجسمه در دوران اشكانی - سلوكی ساخته شده است. 
  • سنگ بلاشسنگ بلاش در دامنه كوه بیستون قرار دارد و سنگی بزرگ و چند وجهی است كه روی آن نقوشی طراحی شده‌اند یكی از این نقوش كه شهرت بیشتری دارد مربوط به بلاش شاه اشكانی است. 
  • نقش مهرداد اشكانی: این مورد از جاهای دیدنی كرمانشاه هم به دوره اشكانیان باز می‌گردد. این نقش درست مقابل سنگ‌نوشته داریوش هخامنشی است و نمایی از مهرداد دوم اشكالی 5 تن از بزرگان این سلسله را به نمایش می‌گذارد.
  • كتیبه شیخ علی خان زنگنهاین كتیبه برخلاف دیگر كتیبه‌هایی كه تا اینجا درموردشان گفتیم به صفویان می‌رسد و توسط شیخ علی خان وزیر شاه سلیمان ساخته شده است و در اصل نقش وقف نامه شیخ علی خان است كه در آن زمان آسیب‌های جدی به نقش مهرداد دوم وارد كرده است.
  • دژ مادیدژ مادی محوطه‌ای تاریخی است كه در شمال غرب مجموعه بیستون قرار دارد و آن‌طور كه از بقای كشف در محوطه بر می‌آید در این منطقه دژ مستحكمی كه قدمت آن به دوران مادها می‌رسد برپا بوده است. از طرفی بسیاری می‌گویند كه گئومات مغ در این مكان از داریوش شكست خورده است. 
  • فرهاد تراشفرهاد تراش هم اثر نیمه كاره دیگری است كه از دوران ساسانی به‌جامانده است. این اثر دیواره‌ای بزرگ به عرض 200 متر و ارتفاع 45 متر است. اما بسیاری از داستان‌های كهن ما این تراش را فرهاد و عشقش به شیرین و كندن كوه بیستون نسبت می‌دهند. 
  • كاروان‌سرای شاه عباسییكی دیگر از دیدنی های كرمانشاه كه در مجموعه بیستون و مسیر كرمانشاه همدان قرار دارد كاروان‌سرای شاه عباسی است. این كاروان‌سرا به سبك و سیاق دیگر كاروان‌سراهای شاه عباسی ساخته شده و به نظر می‌رسد به سلطنت عباس اول می‌رسد. 
  • بقایای شهر پارتیمحوطه شهرپارتی در شمال شرقی سراب بیستون قرار دارد و به نظر می‌رسد كه دوران اشكانیان می‌رسد و هم‌زمان با آن ساخته شده است. 
  • پل بیستونپل بیستون در اواخر دوره ساسانی ساخته شده است و مانند بسیاری از سازه‌های ساسانی نیمه تمام می‌ماند؛ اما در دوره ایلخانی و و صفوی و حتی پهلوی این پل بازسازی و مرمت می‌شود.
  • كاروان‌سرای ایلخانیمجموعه بیستون كاروان‌سرای دیگری هم به غیر از كاروان‌سرای صفوی دارد. كه روی دیوارهای كاخ نیمه تمام ساسانی ساخته شده بود این كاروان‌سرا را به نام كاروان‌سرای ایلخانی می‌شناسند كه بعد از زمان كوتاهی متروك و تخریب شد.

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-KaPRNYiF5i

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-OJbc7ZGqeh

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-Q28VEt3fTm

 تالاب هشیلان

درست است كه درمورد كرمانشاه اطرافش كه حرف می‌زنیم به دلیل اهمیت جاذبه‌های كرمانشاه در حوزه‌های تاریخی اطراف آن بیشتر نگاه‌ها به سمت جاذبه‌های تاریخی می‌رود؛ اما نمی‌توان جاهای دیدنی طبیعی را هم نادیده گرفت تالاب هشیلان جایی دیدنی در فاصله یك ساعت از كرمانشاه است كه شما با رانندگی كوتاه می‌توانید به آن برسید و از دیدنش لذت ببرید.

این تالاب در 6 كیلومتری شمال غربی استان كرمانشاه در دهستان الهیار خانی قرار دارد و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در محیط  اطراف آن ساكن هستند كه باعث باارزش‌تر شدن تالاب می‌شوند.

  • فاصله تالاب هشیلان از كرمانشاه: حدود 45 دقیقه
  • بهترین زمان بازدید از تالاب هشیلان: پاییز و زمستان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-EtnaJDOELN

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-YgLa4odzVh

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر در شمال غربی شهر كرمانشاه قرار دارد و اگر به دشت‌های پر گل علاقه دارید اینجا از بین جاذبه هی كرمانشاه انتخاب خوبی برای شماست. این سراب با نیلوفرهای زیبایش در دهه هشتاد به عنوان میراث طبیعی ایران ثبت شد. اگر دوست دارید كه این سراب را رد بهترین زمان خودش ببینید بهتر است فصول گرم سال را انتخاب كنید تا بتوانید پوشیده شدن دریاچه از گل‌های نیلوفر را به چشم ببینید. 

  • فاصله سراب نیلوفر از كرمانشاه: نیم ساعت
  • بهترین زمان بازدید از سراب نیلوفر: تابستان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-JfIpQKno3o

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-cID941Rn7N

غار دو اشكفت

 حتی اگر به سراغ اعجاز طبیعت در كرمانشاه برویم باز هم ردی از تاریخ را در آن پیدا كنید. غار دواشكفت در فاصله كمی از شهر كرمانشاه قرار دارد و امروز به عنوان یكی از اولین پناهگاه‌های بشری جهان شناخته می‌شود و آن‌طور كه به نظر می‌رسد ممكن است تا 120 هزار سال از زمانی كه این غارها به عنوان سكونتگاه استفاده می‌شدند بگذرد. این غار در دامنه كوه میوله قرار دارد در اصل از دو غار كه در كنار یكدیگر هستند تشكیل شده است. شما می‌توانید از دهانه بزرگ این غار نمای جالبی به شهر را داشته باشید. 

  • فاصله غار دو اشكفت از كرمانشاه: نیم ساعت
  • بهترین زمان بازدید از غار دو اشكفت: بهار و تابستان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-ljw79dtZgM

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-nlsAjpvlXt

 غار پراو 

این بار قرار است پا به عمیق‌ترین غار ایران بگذاریم، غاری كه شما به دل فیلم‌های پر از رمز و راز می‌برد. غار پراو كه در فاصله كمی از شهر كرمانشاه در  دل كوهستان پراو قرار دارد عمق غار پراو 751 متر و با متر و معیار جهانی هم یك غار بسیار عمیق محسوب می‌شود البته باید توجه داشته باشید كه هرچند ما از غار پراو به عنوان یكی از جاهای دیدنی كرمانشاه نام می‌بریم؛ اما این غار جزو مكان‌هایی است كه امكان بازدید از آن تنها در صورتی ممكن است كه شما مهارت و دانش كافی درباره غارنوردی و همین‌طور تجهیزات لازم را داشته باشید. 

  • فاصله غار دو اشكفت از غار پراو: 45 دقیقه
  • بهترین زمان بازدید از غار پراو: بهار و تابستان

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-UKpxzQJc9I

جاهای دیدنی كرمانشاه؛ 15 مكان دیدنی ویژه + عكس و قیمت-vHm22YFWXX

سخن آخر

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری كرمانشاه، به جز گردش از طریق لیست‌هایی كه به معرفی این جاذبه ها می‌پردازند، می‌توانید از ادبیات فرهنگ هم بهره بگیرید، شاید بد نباشد قبل از سر زدن به بیستون، داستان خسرو و شیرین را بخوانید یا كمی درباره تاریخ در دوران ساسانیان در ایران بیشتر بدانید.