ریپورتاژ آگهی
نقوش صخره ای كوه كفترلو

نقوش صخره ای كوه كفترلو

دهستان اختر آباد از توابع بخش صفا دشت با وسعتی معادل ۶۸۴ كیلومتر مربع در ۸۰ كیلومتری تهران و ۳۰ كیلومتری غرب شهرستان ملارد قرار دارد.
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : صفادشت-تهران
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : در ۸۰ كیلومتری تهران و ۳۰ كیلومتری غرب شهرستان ملارد دهستان اختر آباد
تلفن : 66059000-021

دهستان اختر آباد از توابع بخش صفا دشت با وسعتی معادل ۶۸۴ كیلومتر مربع در ۸۰ كیلومتری تهران و ۳۰ كیلومتری غرب شهرستان ملارد قرار دارد. دهستان اختر آباد با داشتن تنوع اقلیمی، جغرافیایی و جانوری و وجود بیش از ۳۰ رشته قنات جاری و بیش از ۲۲ اثر تاریخی، فرهنگی یكی از نقاط دیدنی شهرستان شهریار است.

این دهستان در فصل بهار به ویژه در اواسط اردیبهشت ماه میهمان شقایق‌های وحشی است. در بلندی‌های بخش مركزی دهستان و در دشت جنوبی و غربی اختر آباد هر ساله در اردیبهشت ماه هزاران شقایق سر تا سر دشت را به رنگ قرمز در می آوردند و منظره چشم نوازی را برای دیدن و لذت بردن از طبیعت فراهم می كند.

با توجه به بررسی كلی وضعیت استان تهران، منطقه گردشگری اختر آباد، به عنوان یك مقصد نوظهور در استان تهران با بهره مندی از مجموعه ای از جاذبه ای تاریخی – فرهنگی و به ویژه طبیعت گردی یكی از مناطقی می باشد كه با كمترین محدودیت ها امكان ارائه جذابیت های طبیعت گردی متعدد را دارا است.

تخت كیكاووس كوهی صخره ای است به شكل مخروطی و از سنگهای آذرین تشكیل شده است. در بالای این كوه آثار معماری مشاهده می شود كه نشان می دهد در دوران تاریخی در این كوه قلعه ای وجود داشته است در دامنه كوه تخت كیكاووس امامزاده قاسم قرار دارد. این بنا در دوران ایلخانی بنا شده ولی در دوران اخیر نوسازی و بازسازی شده و بنای اصل آن با نمای آجری جدید پوشیده شده است. در این بنا آجر هائی وجود داشت كه دارای مهرهای دوره ایلخانی است.

نقوش صخره ای كوه كفترلو-DJoIqLQ7yt

نقوش صخره ای كوه كفترلو-1Cc4UbmUx4