ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران

مازندران یك استان زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری در شمال ایران است. در زیر سه مكان دیدنی از این استان و همچنین یك لیست از جاهای تفریحی و شهرهای زیبا آورده شده است:
  • 1402/06/29
  • استان : مازندران
  • شهر : قائم شهر
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : مازندران
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-76lphNHtjz

جاهای دیدنی مازندران یكی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایران هستند. همه ساله مسافران زیادی به این استان سفر می‌كنند. بنابراین اطلاع داشتن از جاهای دیدنی استان مازندران، نوید یك سفر هدفمندتر از گذشته به مسافران شمال خواهد داد. در این مطلب از ایران توریسم ما سعی می‌كنیم با معرفی جاهای دیدنی استان مازندران كه نباید از دستشان داد، سفری متفاوت را برای شما رقم بزنیم.

۱. چشمه‌های باداب سورت ساری

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-m7cRl8ARKW
اینجا یك مكان باورنكردنی است. زیبایی منحصربه‌فرد چشمه‌های پلكانی باداب سورت شما را به خود خیره نگه خواهد داشت. شما در شمال شرق مازندران در نزدیكی ساری می‌توانید یك تصویر رؤیایی را آن هم در لیست جاهای دیدنی مازندران به چشم خود ببینید. چشمه‌های آب با رنگ‌های اخرایی، سفید، سیاه و آبی.

۲. دریاچه چورت

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-WCgcSxq4joیكی از زیباترین دریاچه‌ها در جاهای دیدنی مازندران دریاچه چورت است. اگر به وقت خلوتی بروید، صدای طبیعت؛ پرندگان و سكوت جنگل حاكم مطلق است و چورت برای شما تكه‌ای از بهشت خواهد بود. روی دریاچه را مه‌گرفته و درختان از درون دریاچه سربرآورده‌اند. نام اصلی آن میانشه است اما به خاطر اینكه به روستای چورت نزدیك است، به آن دریاچه چورت می‌گویند. اوقاتی كه در اینجا سپری خواهید كرد با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نخواهد بود. برای رسیدن به  دریاچه چورت باید از جاده ساری-كیاسر به سمت روستای چورت بروید. پس از ۱۰ كیلومتر طی مسیر در جاده خاكی چورت، دریاچه را خواهید دید.

۳. آبشار اوبن

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-Xtv2fmtaNj

۴. جنگل دالخانی 

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-hzJvTbGPzYمعروف به دالان بهشت است. به سمت روستای دالخانی در ۳۰ كیلومتری جنوب‌شرقی رامسر بروید. پیشنهاد می‌كنیم در اواخر بهار به اینجا سفر كنید. در جنگل دالخانی می‌توانید كمپ كنید و تا هر وقت بخواهید از همه چیز و همه جا جدا شوید. بوی چوب و رطوبت. همه آن چیزی است كه آدم لازم دارد تا از شهر جدا شود. این جنگل ۷ كیلومتر بعد از خروجی آسفالته جاده رامسر به تنكابن است.

۵. روستای جواهرده 

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-fZtkdOhABW
شاید اسم اینجا بارها و بارها به گوشتان خورده باشد. چرا كه این روستا، یكی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران است. جواهرده در ۲۶ كیلومتری رامسر واقع شده. برای رسیدن به جواهرده از كوه‌های پر درخت بگذرید و در امتداد رودخانه صفارود ادامه دهید.

۶. آبشار آب پری ، افسانه در جاهای دیدنی مازندران 

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-zTcvm8k7UA

این آبشار نزدیك شهر رویان است،در جنوب شرقی مازندران. اینجا به خاطر نردیكی به زادگاه نیما یوشیج، آمدورفت زیادی دارد. مسیر رسیدن به آب پری جذاب است. از میان جنگل‌ها با شیب كمی می‌گذرد و در بین راه قسمت‌های زیادی وجود دارد كه می‌توانید برای عكس گرفتن با مناظر، از ماشین خود پیاده شوید.

این آبشار، چندان وسعت زیادی ندارد اما برای ساعت‌ها می‌توان به نظاره آن نشست. با آنكه نام این آبشار احتمالاً افسانه‌ای است اما خودش یك آبشار معمولی است. با این‌حال اگر همه ویژگی‌ها را كنار هم قرار دهیم، رفتن بهآبشار آب پری فوق‌العاده می‌شود. این ویژگی‌ها این‌ها هستند: راه جذاب، مناظر فوق‌العاده، دسترسی به غذا و خوراك، فاصله كم با دیگر جاذبه‌های گردشگری استان مازندران.

۷. روستای فیلبند 

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-3pKebg3hFRروستای فیلبند یك مكان رؤیایی است. این را بدون اغراق اینجا می‌نویسم.فیلبند یكی از منحصربه‌فردها در میان جاهای دیدنی مازندران است. روستایی سرسبز بالای ابرها، در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا. نام دیگرش سرزمین ابرهاست. مرتفع‌ترین روستای مازندران، فیلبند، در جنوب‌شرقی بابل و شرق رودخانه هراز است. شاید تنها سختی برای رسیدن به فیلبند، راه است. راه این روستا از مسیر فرعی به سمت پاشاكلا در جاده هراز جدا می‌شود و بهتر است قبل از آنكه وارد شهرهای بزرگ مازندران شوید برای رفتن به فیلبند تصمیم‌گیری كنید.

۸. روستای لاویج

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-y8Iu8jUHcv
لاویج روستایی اسرارآمیز و زیباست. كلیسای آنتوان مقدس، شما را به یاد كشورهای خارجی می‌اندازد.خانه نیما یوشیج هم دارای جذابیت ویژه‌ای است، به خصوص اگر او را دوست بدارید و اشعارش را هر از چند گاهی ورق زده باشید. لاویج از توابع شهرستان نور است. در این روستا مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی كنار هم در مساحتی كوچك جمع شده‌است. آب گرم لاویج یك تجربه عجیب در آن آب و هوا و رطوبت خواهد بود. نظاره آبشار حرام او هم لطف زیادی دارد. اگر مایل هستید، چیزی از روستای لاویج با خود به یادگار بیاورید، عسل بخرید. اینجا پر از پرورش زنبور است و شغل بسیاری از مردم، فروش عسل است. عسل طبیعی و تازه و خاص.

۹. جنگل‌های دوهزار

شهرت اینجا، در بین جاهای دیدنی مازندران بر همگان مشخص است. جنگل‌هایی كه جاده‌ای در ارتفاع آن قرار گرفته و با آن مسافران را به دل خود می‌كشاند. همان‌طور كه می‌دانید جنگل‌های دوهزار در شهرستان تنكابن هستند. برای رسیدن به بهترین نقطه اینجا باید به چالدره بروید.

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-fCVnW88bOF

۱۰. پارك ملی لار

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-uZS4xeK5rB

۱۱. دشت دریاسر

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-u2xnc4S0tb

دشتی به وسعت دریا از گل‌های بابونه زرد. عطر گل در هوا پیچیده و رنگ زرد با سبزی كوه و درختان در هم آمیخته شده. دشت دریاسر، معروف به دشت اردیبهشت ایران است. در ماه اردیبهشت و اوایل خرداد بهترین زمان، سفر به این دشت زیبا است. این دشت كوهستانی، مرز میان بخش الموت و پوشش جنگلی در قسمت از استان مازندران است. اینجا در جنوب شهر تنكابن، این به یمن این اتصال، یكی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران را می‌توان شاهد بود. جذابیت دشت دریاسر، فقط به گل‌های بابونه نیست. در كف دشت، چشمه‌های زیادی جاری است. اگر در بهار به دیدن دشت دریاسر بروید، زیرپایتان تماماً تر است و آب كم و زیاد در بخش‌های مختلف آن جاری است.

۱۲. شهرك توریستی و تله‌كابین نمك‌آبرود

در دوازده كیلومتری غرب چالوس، یكی از معروف‌ترین و متنوع‌ترین جاهای دیدنی مازندران واقع شده است. شهرك توریستی نمك‌آبرود به گوش همه آشناست. ساختمان‌ها و ویلاهای زیبا و راه‌های منظم و تخت به علاوه مجموعه‌های تفریحی و طبیعی درون شهرك، از اینجا یك مقصد شیك و فوق‌العاده جذاب ساخته است. در این شهرك یك تله‌كابین معروف هم وجود دارد كه شما را تا بالای ابرها می‌برد و مرتفع‌ترین تله‌كابین كشور است. از آن بالا دریا و جنگل و كوهستان زیرپای شماست. نام كوهی كه تله‌كابین شما را به بالای آن می‌رساند مدوبن است. این كوه جنگلی نمك‌آبرود را از جنوب احاطه كرده‌است. از شمال هم با فاصله‌ای كم به دریا خواهید رسید.

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-6pMhZ5Wxbv

۱۳. پارك جنگلی سی سنگان

شاید در میان جاهای دیدنی مازندران،پارك جنگلی سی سنگان، از همه آشناتر باشد. این پارك بزرگ، همیشه در تعطیلات، از شلوغ‌ترین جاهای استان مازندران است. پوشش گیاهی متنوع و درختان پر سن و سال سی سنگان، از سال ۱۳۴۴ كه‌ این پارك تأسیس شد، مسافران و گردشگران زیادی را به چشم دیده است. در این پارك علاوه بر طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد، امكانات رفاهی متعددی برای كسانی كه به این مقصد آمده‌اند وجود دارد. اسب سواری و ماشین‌های كوچك كرایه‌ای، و فروشگاه‌های كوچك برای خرید لوازم و خورد و خوراك، اوقاتی راحت و جذاب برای شما به ارمغان خواهند آورد. در پارك جنگلی سی سنگان به طور ویژه روی كاشت شمشاد و حفاظت از آن كار می‌شود.

این پارك، در سطح خاورمیانه، در كاشت و حفاظت شمشاد، یكتاست. مساحت پارك سی سنگان ۶۰۲ هكتار است و به سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم می‌شود. در این پارك گونه‌های جانوری همچون شوكا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال وجود دارند. 

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-fxqHmCGMwQ

محوطه‌های كمپینگ راحتی برای استفاده گردشگران ساخته شده است و آلاچیق و باربیكیو مهیاست. در بخش ساجلی كافی‌شاپ‌ها و كلوپ جت اسكی و قایق‌سواری، سرویس بهداشتی و اتاق‌های كرایه‌ای برای اقامت موجود هستند. برای رسیدن به این پارك جنگلی از جاده كنار از چالوس یا هراز به سمت نوشهر حركت كنید. كیلومتر ۲۷ جاده نوشهر به نور، به سی سنگان خواهید رسید. در راه هم تبالهای راهنما برای رسیدن به پارك كمكتان خواهند كرد.

۱۴. دریاچه شورمست

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-cfgk3GFlnL

این دریاچه به وسعت ۱۵ هزار متر مربع، به عمق ۵ تا ۱۵ متر، در شهرستان سوادكوه واقع شده‌است. این دریاچه یكی از خوش‌منظره‌ترین دریاچه‌های شمال است. اینجا برای ماهیگیری و طبیعت‌گردی، بی‌نظیر است. دریاچه شورمست در ارتفاعات نزدیك به روستای شورمست و در ۶ كیلومتری شهر پل سفید قرار دارد. درختان بلندقامت توسكا، سراسر اطراف آن را پوشانده‌اند و به جز در زمان تعطیلات-كه شاید كمی شلوغ‌تر باشد-، معمولاً جای دنجی برای پیوستن به طبیعت در میان جاهای دیدنی مازندران است. تنها سختی راه برای رسیدن به شورمست، راه آنست. چرا كه برای رسیدن به شورمست باید نیم ساعت پیاده روی كنید. البته اگر ماشین آف‌رود دارید، كه به مشكل برنخواهید خورد. فقط مراقب باشید، چون جاده پیچ‌درپیچ است. راهی كه به شورمست می‌رسد از جاده فیروزكوه جدا می‌شود. می‌توانید سر راه پل ورسك هم ببینید.

۱۵. دریاچه الیمالات

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-EbpY6cTVuZ

جاده نور به چمستان خودش یكی از جاهای دیدنی مازندران است. چرا بخش‌های طبیعی و مركز زیادی در آن موجود است. حالا در این جاده كه بروید، راهی از آن به سمت دریاچه الیمالات می‌رود. الیمالات به نگین مازندران معروف است. جایی دنج و مناسب از میان جاهای دیدنی مازندران برای كسانی كه می‌خواهند به جای رفتن به كنار دریای شلوغ، به جایی بكرتر و متفاوت‌تر بروند. از جاده اصلی ۳ كیلومتر تا دریاچه الیمالات راه هست و این یكی از مزایای این جاذبه طبیعی بی‌نظیر است. روی این دریاچه یك سد قرار دارد. در اطراف آن رستوران و امكانات رفاهی مورد نیاز گردشگران وجود دارد و به علاوه تفریحات هیجان‌انگیزی مثل قایق‌سواری هم می‌توانید در برنامه خود بگنجانید.

در همه فصل‌های سال می‌توانید به الیمالات بروید. در اطراف آن هم همیشه امكان نصب چادر دارید و مشكلی برای اقامت شبانه هم وجود ندارد. اینجا برای اقامت سوئیت هم هست.

۱۶. كلاردشت

نام كلاردشت زیبا به گوش بسیاری از مردم ایران آشناست. اینجا یكی از توریستی‌ترین شهرهای شمالی ایران استو ار معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران است. ییلاقی درجه‌یك كه وقتی گرمای هوای بیشتر شهرهای ایران شما را اذیت می‌كند، اگر به آن سفر كنید، آب و هوا، مثل بهار، حتی شاید كمی هم سرد باشد. در بسیاری از ویلاهای كلاردشت، صبح‌ها مه روی بالكن شما خواهد بود. كافی است در را باز كنید تا ابرها به داخل بیایند. طبیعت چشم‌نواز و منحصربه‌فرد كلاردشت، به خاطر قرارگیری در كوهپایه‌ای با ارتفاع بالا شكل گرفته است.

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-XpiJJwmNsb

پیاده‌روی و كوه‌نوردی جنگلی یكی از تفریحاتی است كه در كلاردشت به كرات می‌توانید انجامش دهید و از آن خسته نشوید. كلاردشت در ۴۸ كیلومتری چالوس است. مساحت شهر چیزی در حدود ۱۵۰۹ كیلومترمربع است. رود سردآبرود از وسط كلاردشت عبور می‌كند. این رودخانه برای ساكنین كلاردشت، بركت دارد. به یمن آن، مراكز آبزی‌پروری در اینجا فعال هستند. ماهی‌هایی مثل قزل‌آلای خال‌قرمز، سگ‌ماهی، قزل‌آلای رنگین‌كمان، عروس ماهی یا مارماهی است.

جنگل آزو، وسط كلاردشت است. اینجا زیستگاه حیوانات وحشی مثل گرگ و خرس و خوك و پنگ است. بهتر است پیش از آنكه به آن بروید با یك نفر بلد مشورت كنید. جنگل‌های عباس آباد در سمت شمال كلاردشت هستند. جنگل مجل هم در ۶ كیلومتری حسن كیف است و برای رسیدن به آن باید ابتدا به روستای رودبارك بروید و از آنجا راهی شوید.

دریاجه ولشت، دریاچه هفت‌خوان و آبشار آكاپل، از دیگر جاذبه‌های طبیعی كلاردشت هستند. همانطور كه می‌بینید تنوع منطقه كلاردشت، بسیار زیاد است و همین امر در كنار آب و هوای سرد آن، این نقطه را تا این اندازه توریستی كرده است.

۱۷. پارك جنگلی فین چالوس

جاهای دیدنی مازندران (۱۴۰۱) | ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران (عكس و آدرس)-XJPmMyBg2C

این پارك جنگلی زیبا، بعد از پلیس را چالوس، در جاده كرج-چالوس قرار دارد. این پارك در اطراف رودخانه چالوس و در حاشیه آن شكل گرفته است. در پارك جنگلی فین چالوس، همه امكانات رفاهی و همچنین امكان نصب چادر، رستوران و بازی بچه‌ها هم وجود دارد. اینجا در گذشته محدوده جنگل فین بوده است و در اطراف آن یك دهكده كوچك قرار داشت. اما به‌مرور همین محدوده تحت نظارت قرا گرفت و امكاناتی به آن اضافه شد و به پارك جنگلی تبدیل شد. پل طلاجو هم در این منطقه بر روی رودخانه چالوس تا سال ۱۳۲۰ وجود داشت. پارك جنگلی چالوس، پارك شناخته‌شده‌ای در بین گردشگران است و بسیاری برای گذراندن اوقاتی در دل طبیعت اینجا را انتخاب می‌كنند.برای اقامت در اینجا،مهمانسرای جهانگردی چالوس مكانی مناسب و عالی خواهد بود.

۱۸. كاخ مرمر رامسر

جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران-rxvQcpOQuP

كاخ مرمر یكی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر است. این كاخ، كاخ سلطنتی شاهنشاه ایران در دوران پهلوی دوم بود. بنای كاخ بسیار عظیم است و در میان باغی بزرگ و زیبا قرار دارد. خاندان پهلوی از این كاخ برای سكونت خود در رامسر و برگزاری جلسات مختلف سیاسی استفاده می‌كردند. این كاخ بخش‌های مختلفی دارد و اسباب متعلق به خاندان پهلوی در آن به نمایش در آمده است. روی دیوارهای كاخ می‌توانید شاهد آثار نقاشی بسیار نفیس و گران‌قیمت باشید. همچنین تصاویری قدیمی از جلسات گذشته كه در این كاخ برگزار شده بودند نیز روی دیوار نصب شده است. در بخش باغ نیز می‌توانید از ساختمان‌های مختلف همانند حمام كاخ دیدن كنید. توجه داشته باشید كه حمام كاخ به دوران پهلوی اول تعلق دارد. زیرا ابتدا رضاخان این كاخ را برای خود ساخت و سپس محمدرضا پهلوی از آن استفاده كرد.

آدرس: استان مازندران، رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل

۱۹. آبشار شاهاندشت

جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران-5hv792Vvsl

آبشار شاهاندشت بلندترین آبشار در تمام استان مازندران است. این آبشار به‌حدی اهمیت دارد كه حتی نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. شاهاندشت یك آبشار دائمی است و در بخش جنوبی جاده و رودخانه هراز قرار دارد. آبشار اصلی شاهاندشت ۵۱ متر ارتفاع دارد و دارای عظمت بسیای است. فقط به تصویر بالا نگاه كنید. واقعاً عظمت از این آبشار می‌بارد. برای دسترسی به آبشار شاهاندشت باید كمی پیاده‌روی در طبیعت را به جان بخرید. البته با تماشای جمال این آبشار هرچه  خستگی راه بوده را فراموش خواهید كرد. این آبشار در میان جنگلی انبوه قرار دارد و در تركیب با مناظر كوهستانی، زیباترین نقاشی پروردگار را به تصویر می‌كشد. فصل بهار بهترین زمان بازدید از این آبشار زیبا محسوب می‌شود.

آدرس: استان مازندران، ۶۵ كیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهاندشت

۲۰. برج رسكت

جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران-O2pbWNw1kB

برج رسكت یكی از جاهای دیدنی ساری است. این برج جزو ابنیه تاریخی مهم مازندران است و نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. برج رسكت در نزدیكی روستایی با همین نام قرار دارد. این برج یكی از برج‌های مدور آجری است كه قدمت ان به قرن پنجم هجری قمری باز می‌گردد. درباره دلیل ساخت این برج دلایل مختلفی وجود دارد. برخی افراد بر این باور هستند كه یكی از افراد خاندان باوندیان در این برج به خاك سپرده شده است. دو رشته كتبیه به خط پهلوی ساسانی و كوفی گلزار روی این برج به چشم می‌خورند كه ارزش بسیاری دارند. این برج ظاهری بسیار عجیب دارد و هنوز هم كاملاً سالم باقی مانده است. این برج یك منظره بسیار زیبا به طبیعت اطراف رسكت بخشیده و حتماً باید از آن دیدن كنید.

آدرس:  استان مازندران، ساری، جاده بریم شهر، بعد از سد سلیمان تنگه، خروجی رسكت، برج رسكت

۲۱. كاخ صفی ‌آباد 

جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران-HG5b4TpAI4

كاخ صفی آباد یكی از مهم‌ترین ابنیه تاریخی استان مازندران است. این كاخ قدیمی در جنوب‌غرب بهشهر قرار دارد. بسیاری از گردشگران منظره این كاخ را از دور بارها و بارها دیده‌اند. برای دسترسی به این كاخ باید خودتان را به بلوار هاشمی نژاد برسانید. قدمت این كاخ به دوران صفویه باز می‌گردد. گویا كاخ صفی آباد به دستور مستقیم شاه عباس اول ساخته شده است. جالب اینجاست كه با وجود گذشت حدود ۴۰۰ سال، این كاخ هنوز ظاهری بسیار سالم دارد. كاخ صفی آباد دارای پلان مربعی شكل است ۲۵متر در ۲۵متر وسعت دارد. این كاخ ۲ طبقه دارای چندین اتاق مختلف است و از نظر معماری یك اثر هنری به حساب می‌آید.

آدرس: استان مازندران، جنوب‌غرب بهشهر، بلوار هاشمی نژاد، خیابان طالقانی، جاده صفی آباد

۲۲. امامزاده هاشم

جاهای دیدنی مازندران  - ۲۲ تا از مكان های دیدنی مازندران-TUeJPUVw4B

امامزاده هاشم را می‌توان یكی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران دانست. این امامزاده در ۶۰كیلومتری شمال‌شرق تهران و در جاده هراز قرار دارد. در مسیر جاده هراز، درست بالای گردنه، امامزاده هاشم قرار دارد. بر اساس اسناد تاریخی، امامزاده هاشم یكی از نوادگان امام حسن مجتبی است. بد نیست بدانید كه قدمت مقبره اصلی امامزاده هاشم به دوران صفویه باز می‌گردد. همچنین در نزدیكی این امامزاده بنایی سنگی قرار دارد كه از آ« به‌عنوان حسینیه استفاده می‌كنند. این مقبره و حسینیه سنگی مجاور آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. در نزدیكی این امامزاده نیز مغازه‌های بسیاری وجود دارند. آش‌های مغازه‌های امامزاده هاشم شهرت بسیاری دارند و بسیار خوشمزه هستند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، دهستان بالالاریجان