ریپورتاژ آگهی
بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!

در بهار و تابستان، شیراز با باغ‌ها و باغچه‌های طبیعی خود مانند باغ ارم و گلستان عدلی به تبدیل به بهشتی در زمین می‌شود.
  • 1402/06/28
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : شیراز
تلفن : 66059000-021

اگر بخواهیم استان‌های محبوب و مقاصد توریستی پرطرفدار در ایران را معرفی كنیم، بی‌شك شیراز یكی‌ از آن‌هاست. استان فارس و شهر شیراز از لحاظ مناطق تاریخی، آثار باستانی، جاذبه‌های تفریحی، رستوران‌های بی‌نظیر، هتل‌های لوكس و... بسیار غنی است. از آنجایی كه سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی به شیراز سفر می‌كنند؛ آگاهی از بهترین جاهای دیدنی شیراز خالی از لطف نیست.

بنابراین در این مطلب قصد داریم با جاهای دیدنی شیراز در بهار، تابستان و در تمامی فصل‌ها آشنا شویم و حتی به جاهای دیدنی شیراز در شب نیز اشاره كنیم. با ما همراه باشید. اگر نمی‌دانید بهترین زمان سفر به شیراز چه فصلی است و كدام ماه برای بهترین تجربه مناسب است؛ در مطالعه‌ این بخش درنگ نكنید.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-yb8StFkTt1

 

دیدنی های شیراز در بهار، بوی عطر بهار نارنج


بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهار و بهترین ماه، اردیبهشت ماه است. علاوه‌بر اینكه شیراز در بهار بسیار دلربا و جذاب می‌شود؛ در اردیبهشت ماه شاهد آب و هوایی معتدل‌تر همراه با عطر بهار نارنج نیز خواهیم بود. همچنین شركت در جشنواره‌های بهارنارنج شیراز، سفر شما را بسیار به یادماندنی و عطرآگین خواهد كرد.

دشت ارژن كجاست؟

دشت ارژن كه به نام‌های ارزن و دشت ارجن نیز شهرت دارد؛ در 60 كیلومتری شیراز واقع شده است. برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز در بهار می‌توانید به این دشت سری بزنید و یك عصر دلپذیر، میان لاله‌های واژگون آن داشته باشید. برای اقامت در دشت ارژن نیز اقامتگاه‌های بومگردی و مسافرخانه‌های زیادی میان جاده‌ شیراز و كازرون وجود دارند. همچنین می‌توانید از هتل‌های شیراز یا كازرون استفاده كنید؛ یا در این دشت به استراحت بپردازید. شما برای رسیدن به دشت ارزن تنها یك ساعت از شیراز به سمت كازرون در راه هستید.

همچنین كافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری را در مسیر خود و در نزدیك دشت ارژن مشاهده خواهید كرد. اگر به این منطقه سفر كردید؛ حتما از تالاب ارژن كه به دریاچه ارژن نیز مشهور است دیدن كنید. ناگفته نماند دشت ارژن در زمستان و پاییز نیز بسیار دلربا و نفس‌گیر است و پرندگان مهاجر و گل‌های نرگس بی‌شماری در این منطقه پدیدار می‌شوند. از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی كه در دشت ارژن می‌توانید دیدن كنید به موارد زیر می‌توان اشاره كرد:

  • آبشار ارژن
  • دریاچه ارژن
  • منطقه محافظت شده دشت ارژن
  • تالاب ارژن
  • بازارچه‌های سنتی دشت ارژن


آدرس دشت ارژن شیراز: 60 كیلومتری شهر شیراز

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-Zpre5apTxx

باغ ارم شیراز (باغ گیاه شناسی)

محال است به فارس سفر كنید و از باغ های شیراز دیدن نكنید. باغ ارم شیراز، یكی‌ از باشكوه‌ترین باغ‌های ایرانی است كه قدمت آن به زمان خاندان‌ سلطنتی مغول (آل اینجو) و سلجوقیان برمی‌گردد. این منطقه یكی‌ از جاهای دیدنی شیراز در بهار و حتی تابستان شناخته می‌شود.
در باغ ارم شیراز می‌توانید از كتیبه‌های قدیمی، معماری‌های زیبا، نقاشی‌ها و كاشی‌كاری‌های رنگی، عمارت‌های گوناگون و فضای بسیار سرسبز آن بازدید كنید. تنوع گل‌ها و درختان باغ ارم آنقدر زیاد و چشم‌گیر است كه از آن به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی نیز یاد می‌كنند. در فضای سرسبز باغ، گل‌ها و درختان زیادی وجود دارند كه از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:
  • گل‌های اطلسی
  • گل‌های بنفشه
  • گل‌های نیلوفر
  • گل‌های شاه پسند
  • گل‌های داوودی
  • گل‌های سنبل
  • گل‌های میخك
  • درختان سرو
  • درختان انار
  • درختان ارغوان
  • درختان كاج
  • بید مجنون
  • درختان نارنج

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-X8mMaubbSU

عمارت اصلی داخل باغ نیز دارای 3 طبقه بوده كه بازدید از  هر كدام از آن‌ها جذابیت و شكوه خاص خود را دارد. در تالار حوض‌خانه یا طبقه اول، به‌علت جوی آب و آب‌نمای آن هوای بسیار مطبوع و خنكی را احساس می‌كنید كه در گرمای تابستان یا آفتاب بهار جان تازه‌ای به شما می‌بخشد. در طبقه دوم نیز 4 ایوان، آشپزخانه و راهروهایی را مشاهده می‌كنید كه به نقش‌ و نگارهای ایرانی مزین شده‌اند. در طبقه سوم عمارت نیز اتاق‌هایی با نقاشی‌های قدیمی از زنان، سربازان هخامنشی، كاشی‌كاری‌های قاجاری و... وجود دارند كه معماری بی‌نظیر آن زمان را به رخ می‌كشند.

  • آدرس باغ ارم شیراز: خیابان ارم، میدان ارم، در نزدیكی مجموعه‌ دانشگاه شیراز
  • نزدیك‌ترین ایستگاه مترو به باغ ارم شیراز: ایستگاه مترو نمازی (خط 1)

حافظیه شیراز، اولین مقصد مسافران

اغلب مسافران و توریستان برای آشنایی با مكان‌های دیدنی شیراز، حافظیه را انتخاب می‌كنند. این مقبره آرامگاه حافظ شیرازی، شاعر قرن هشتم (ه.ق) و ملقب به «لسان الغیب» است. سفر به حافظیه شیراز با بازدید از تالار حافظیه، كاشی‌كاری‌های داخل گنبد، نقوش كهن و غزل‌های دیوان حافظ بر سنگ هاب مرمر خالی از لطف نیست. شما می‌توانید به كافه سنتی آن یا مركز حافظ‌شناسی با كتاب‌های گوناگون بروید یا با درختان بهار نارنج و گل‌های رنگارنگ آن عكس بگیرید.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-hYqbv7oDe4

  • آدرس حافظیه شیراز: واقع در حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، در نزدیكی دانشگاه هنر شیراز و مقابل ورزشگاه حافظیه

باغ نارنجستان قوام شیراز

همچنین از باغ‌های دیدنی شیراز می‌توانیم به باغ نارنجستان قوام شیراز اشاره كنیم كه جذابیت آن كمتر از باغ ارم نیست. این باغ با درختان بهارنارنج آنقدر خوشبو و شگفت‌انگیز است كه می‌تواند یكی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان باشد. همچنین موزه‌ای نیز در این باغ وجود دارد كه از اشیای نفیس و گران‌بها در این باغ، نگهداری می‌كند.

جاهای دیدنی شیراز در تابستان

در این بخش به معرفی جاهای دیدنی خاص شیراز و مناطقی كه آب‌وهوای خنك و معتدل دارند می‌پردازیم. بی‌تردید در این فصل به تمامی مكان‌هایی كه در جاهای دیدنی شیراز در بهار به آن ها اشاره كردیم نیز می‌توانید سفر كنید؛ اما جاذبه‌هایی كه در این بخش معرفی خواهیم كرد ویژه‌تر هستند. مانند: مقاصد كوهستانی سرسبز ییلاقی با دریاچه‌ها و امكانات تفریحی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی تابستانه كه در نزدیكی آن‌ها هستند. اگر قصد دارید در تابستان به شیراز سفر كنید؛ با ما همراه باشید.

آبشار مارگون شیراز

برخی‌ از افراد گمان می‌كنند جاهای دیدنی شیراز تنها به بازار وكیل، حافظیه، سعدیه و باغ ارم محدود شده و جاذبه‌های كوهستانی و جنگلی ندارد. بنابراین خوب است بدانید جاذبه‌های گردشگری شیراز از مناطق سرسبز با آب و هوای خنك و معتدل نیز تشكیل شده‌اند؛ كه برای تابستان عالی هستند. شما می‌توانیددر فصل تابستان، از آبشار مارگون كه به آن آبشار چشمه‌ای نیز می‌گویند؛ دیدن كنید كه در فصل تابستان دارای آب خنك و لذت‌بخشی است. این آبشار به‌علت نبود رودخانه و خروشیدن از چند چشمه به این نام شهرت دارد.
همچنین می‌توانید برای اقامت در آبشار مارگون در این منطقه‌ كوهستانی با جنگل‌ها و درختان بلند، چادر بزنید و اوقات خوشی را تجربه كنید. ناگفته نماند در این منطقه كه یكی‌از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان یا حتی بهار شناخته می‌شود؛ پاركینگ عمومی و سرویس بهداشتی و امكاناتی از این قبیل نیز وجود دارد.
  • آدرس آبشار مارگون شیراز: در فاصله‌ی 130 كیلومتری از سپیدان شیراز (شمال شهرستان سپیدان یا اردكان سابق) ، دهستان مارگون

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-HVg1vzDeR6

تنگه بستانك، بهشت گمشده شیراز

بسیاری از جاهای دیدنی ایران را به‌ علت زیبایی و شگفت‌انگیز بودن آن‌ها، به‌نام "بهشت گمشده" نسبت می‌دهند. ولیكن شاید برایتان جالب باشد بدانید تنگه بستانك شیراز آنقدر دلربا، دنج و سرسبز است كه نام آن را به‌طور رسمی بهشت گمشده گذاشته‌اند. وجود آبشارها، چشمه‌ها، درختان انبوه، زمین‌های كشاورزی، آب و هوایی ییلاقی و خنك و... همگی این مكان را یكی‌از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان تبدیل می‌كنند.

در سفر به شیراز حتما از این منطقه دیدن كنید و از هوای خنك و معتدل آن نهایت لذت را ببرید. همچنین علاوه‌بر پوشش گیاهی قوی تنگه بستانك مانند جنگلِ درختان بلوط، بادام، شیرین بیان، پسته؛ حیوانات زیادی مانند خرس قهوه ای، سنجاب، روباه و انواع پرندگان شكاری وجود دارند.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-VFNFKsUBqI

برای اقامت در بهشت گمشده شیراز می‌توانید چادر بزنید، به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنگه بستانك بروید یا حتی در هتل‌های شیراز و شهرستان‌های نزدیك آن اطراق كنید.

 نكته: بهشت گمشده شیراز نزدیك به آبشار مارگون واقع شده است.

  • آدرس بهشت گمشده شیراز (آدرس تنگه بستانك): شمال غربی شیراز، جاده مرودشت، بخش كامفیروز

دریاچه هفت برم شیراز (گردشگاه هفت برم)

دریاچه هفت‌برم از جاهای دیدنی شیراز در تابستان و حتی در پاییز معرفی می‌شود. این دریاچه منطقه‌ای ییلاقی با آب و هوای خنك و معتدل بوده و برای تابستان بسیار دلپذیر است. همچنین از آنجایی كه دریاچه هفت برم از 3 تالاب دائمی تشكیل شده، در ماه‌های پرباران مانند پاییز نیز بازدیدكننده دارد. زیرا دریاچه ها پر آب‌تر شده و آب و هوای آن هنوز به‌اندازه‌ زمستان سرد و خشك نیست.

به‌علت قرارگرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب علاوه‌ بر پوشش گیاهی انبوه، شاهد پرندگان مهاجر نیز خواهید بود و لحظات بسیار شیرینی را تجربه خواهید كرد. همچنین می‌توانید در این منطقه ماهیگری كنید یا در شرایط خاص به آبتنی بپردازید.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-HqOI8V1DdC

برای اقامت در دریاچه هفت برم نیز می‌توانید علاوه‌بر رزرو هتل در شیراز، از اقامتگاه های شگفت‌انگیز آن استفاده كنید. این اقامتگاه‌ها دارای طراحی بسیار خاص بوده و چشم‌اندازی ویژه و رو به دریاچه دارند. (مانند: اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع گردشگری هفت برم، اقامتگاه بوم‌گردی بام برم شیراز)

 نكته: دریاچه هفت برم شیراز نزدیك به دشت ارژن قرار دارد.

  • آدرس دریاچه هفت برم: واقع‌در 55 كیلومتری غرب شیراز

 گردشگاه میان كتل شیراز

گردشگاه میان كتل یكی از جاهای دیدنی خاص شیراز با منطقه‌ای كوهستانی و آب و هوایی بسیار خوش و خنك است. اگر تمایل دارید از جاهای دیدنی شیراز در تابستان دیدن كنید، این گردشگاه را از یاد نبرید. پس‌از تماشای درختان بلند بلوط و گشت‌وگذار در فضای بسیار سرسبز و آب و هوای خنك تفرجگاه میان كتل می‌توانید از كاروانسرای تاریخی میان كتل نیز بازدید كنید. 

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-S3jQowsa29

قدمت این كاروانسرا به دوران صفویه برمی‌گردد و اشیای قدیمی و كهن زیادی را در خود جای داده است. ناگفته نماند گردشگاه میان كتل شیراز در زمستان با بارش برف چشمگیر، مناظر بسیار خیره‌كننده‌ای را خواهد ساخت.

  • آدرس گردشگاه میان كتل شیراز: در نزدیكی جاده قدیم شیراز به كازرون، 18 كیلومتری جنوب غربی دشت ارژن

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-UUEtXxRj0U

از جاهای دیدنی شیراز در تابستان كه بی‌شباهت به مناطق نام‌ برده نیست تنگه تیزآب شیراز معرفی می‌شود. این مكان نیز دارای فضای بسیار سرسبز، بافتی كوهستانی با آب و هوای خنك و ییلاقی و رودخانه ها و چشمه‌های پرآب است. 

جاهای دیدنی شیراز در پاییز

فصل پاییز از بهترین فصل های ایران و از زیباترین مناظر با آب و هوای بارانی و پاییزی است. افراد زیادی علاقمندبه بازدید از جاهای دیدنی شیراز در پاییز هستند و در این ایام مسافرت می‌كنند. خوب است بدانید از آنجایی كه آب و هوای فارس نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، امكان سفر به آن در تمامی فصول وجود دارد.
نكته‌ای كه باید به آن توجه كنید این است كه برخی مناطق آن مانند دریاچه ها، آبشار ها و دشت ها زمان ویژه‌ای برای بازدید دارند. بنابراین ما در این مطلب علاوه‌بر معرفی جاهای دیدنی شیراز در تمام فصول، نكات و بهترین زمان سفر به هر منطقه را ارائه می‌دهیم.

بازدید از سعدیه، آرامگاه سعدی در شیراز

از جاهای دیدنی شیراز سفر به سعدیه، محل سكونت سعدی شیرازی و ملقب به «استاد سخن» معرفی می‌شود. بازدید از آرامگاه سعدی كه شاعر مشهور و فارسی زبان ایرانیان بود نه تنها سفر شما را سرشار از آثار كهن و ادبی كشور خواهد كرد بلكه بسیار به یادماندنی نیز خواهد شد. در سعدیه شیراز علاوه‌بر آرامگاه سعدی، آرامگاه شوریده شیرازی و دیگر بزرگان نیز وجود دارد و یك حوض كه در آن بازدیدكنندگان سكه می‌انداختند.
بازسازی مقبره سعدی به سبك سنتی ایرانی انجام شده و طراحی معماری سعدیه توسط محسن فروغی با همكاری یكی‌از هنرمندان و نقاشان برتر ایران به‌نام علی اكبر صادقی صورت گرفته است. شما در این آرامگاه می‌توانید پس‌از بازدید از مقبره به گشت‌وگذار در باغ بزرگ آن بپردازید و از موسیقی سنتی و درختان و گل‌وگیاه‌های مختلف لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-YwcTn8CdF0

همچنین می‌توانید در سعدیه از مكان‌های زیر نیز دیدن كنید:

  • بستنی سنتی و فالوده سنتی قدیمی سعدی (پیشنهادی)
  • بستنی سنتی و فالوده سنتی كافه سروناز
  • ساندویج نارون
  • بستنی سعدی اصلی
  • كافه سعدی
  • آدرس آرامگاه سعدی (آدرس سعدیه شیراز) : انتهای خیابان بوستان شیراز، در نزدیكی باغ دلگشا

دریاچه صورتی مهارلو!

بی‌تردید افرادی كه علاقمندبه رنگ‌های صورتی هستند از دیدن دریاچه‌ی مهارلو به وجد خواهند آمد. دریاچه‌ای صورتی با فلامینگوهای صورتی! محال ممكن است به این منطقه سفر كنید و دوربین خود را بیرون درنیاورید. این گنج طبیعی یكی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز شناخته می‌شود و در ماه‌های بارانی سال پر آب و شفاف بوده و در تابستان به‌علت كاهش بارندگی كمی خشك شده و از نمك آن استفاده‌های صنعتی و تجاری بسیاری می‌شود.

بنابراین توصیه می‌كنیم در ماه‌های بارانی از این گنج طبیعی دیدن كنید تا بتوانید از زیبایی هرچه تمام‌تر آن لذت ببرید. همچنین خوب است بدانید فعالیت‌های زیستی جلبك دونالیلا سالینا موجب تولید ماده بتاكارتن می‌شود و رنگ صورتی این دریاچه را به‌وجود می‌آورد.

  • آدرس دریاچه مهارلو شیراز: در 18 كیلومتری جنوب شیراز، شهرستان سروستان، روستای مهارلو

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-duT3tD3WtG

تخت جمشید، نماد شكوه ایران زمین

تخت جمشید یا عنوان یونانی آن، پرسپولیس، با قدمتی بیش‌از 2500 سال یكی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در پاییز معرفی می‌شود. این بنای عظیم و تاریخی، پایتخت پرآوازه ی هخامنشیان و نماد عظمت و شكوه تمدن ایرانی‌ست و البته در تمام فصول بازدیدكننده دارد. 

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-m6UhDUw4vw

 این عمارت به‌دستور داریوش هخامنشی ساخته شد و در طی سالیان دراز مورد حمله و آسیب قرار گرفت تا سرانجام بخش عظم آن ویران شد. ولیكن هنوز نیز این آثار ارزشمند از میراث مهم ایران شناخته می‌شود كه شهرتی جهانی و بین‌المللی دارد. بی‌تردید بازدید از كتیبه های قدیمی، بناهای باقیمانده، مجسمه ها و كاخ های تخت جمشید یكی‌از بهترین و متفاوت‌ترین لحظات شما در سفر خواهد شد.

  • آدرس تخت جمشید شیراز: جاده شیراز اصفهان، مرودشت، دامنه‌های كوه مهر (رحمت، چمگان، میترا)

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-NjBcKscwpY

باشگاه پینت بال سیمرغ شیراز، هیجانی وصف ناپذیر

برای آشنایی با مكان‌های دیدنی شیراز خوب است سری به بهترین مراكز تفریحی شیراز نیز بزنیم و شما را جذاب‌ترین آن‌ها آشنا كنیم. پینت‌بال یكی از ورزش‌های هیجان‌انگیز با جنب‌وجوش بالا و دقت فراوان است كه همه افراد با هر سن‌وسالی می‌توانند از آن استفاده كنند؛ بدون اینكه نیاز باشد بلیط ورودی دریافت كنند. البته محدودیت‌هایی نیز برای آن وجود دارد. هر سانس این باشگاه 2 ساعت بوده و خانم‌ها و آقایان می‌توانند در گروه‌های 10 تا 20 نفره با هم بازی كنند. همچنین تجهیزات و لباس‌های مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از هرگونه آسیب جلوگیری شود. این ابزارها و تجهیزات شامل موارد زیر می‌شود:

  • تفنگ پینت بال
  • لباس مخصوص
  • ماسك، كلاه و دستكش بازی
  • آدرس باشگاه پینت بال سیمرغ شیراز: حد فاصل چهار راه باغ تخت و فلكه گاز، تالار سبوی عشق

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-aNBM0eqnzc

مجموعه تاریخی وكیل شیراز

اگر تمایل دارید با بازدید از یك منطقه، از چند منطقه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیدن كنید؛ مجموعه تاریخی وكیل شیراز بهترین گزینه برای شماست. توصیه می‌كنیم حتما از مناطقی كه در این بخش معرفی خواهیم كرد؛ دیدن كنید و سفر خود را پربارتر و غنی‌تر از تمدن ایرانی نمایید. برخی از زیباترین بناهای تاریخی و هنری كه می‌توانید در مجموعه وكیل شیراز ببینید عبارتند از:
  • مسجد وكیل شیراز
  • حمام وكیل شیراز
  • بازار وكیل شیراز
  • آب انبار وكیل
  • موزه آب

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-KzJQTBWtxjمعماری اصیل مسجد وكیل شیراز، هنر ایرانی حمام وكیل، تجارت كهنِ بازار وكیل و اثر تاریخی و قدیمی آب انبار وكیل مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای برای بازدید خواهند بود. شما می‌توانید ساعت‌ها غرقِ زیبایی و ظرافت معماری و طراحی آن‌ها شوید و عكس‌های یادگاری زیادی بگیرید.
كاشی كاری های رنگارنگ مسجد وكیل و زیبایی بناهای آن شما را مدهوش معماری ایرانی و مهارت سازنده‌ی آن‌ها خواهد كرد. همچنین قدمت این مسجد به دوران زندیه برمی‌گردد و تمامی آن‌ها به دستور كریم خان زند یا وكیل الرعیا ساخته شده‌اند. این مناطق از مجبوب ترین جاهای دیدنی شیراز در پاییز شناخته می‌شوند و شما می‌توانید در بهار یا دیگر فصول نیز از آن‌ها دیدن كنید.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-S2OEipsIHRشما می‌توانید به تماشای نقوش و طراحی های باشكوه در طاق ها و دیوارهای حمام وكیل شیراز یا  نگارگری و آهك بری های بی‌حدومرز آن بپردازید. یا به بازار وكیل شیراز و تجارت قدیمی و پرآوازه‌ی آن بروید و هر آنچه لازم دارید خریداری كنید. در بازار وكیل انواع صنایع دستی و سوغات شیراز نیز وجود دارند كه آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. در آخر می‌توانید سری به اثر تاریخی آب انبار وكیل شیراز بزنید و از موزه آب آن دیدن كنید..

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-Eb8ftBtRtr

  • آدرس مسجد وكیل شیراز: خیابان طالقانی شیراز، غرب بازار وكیل
  • نزدیك‌ترین ایستگاه مترو به مسجد وكیل شیراز: ایستگاه مترو زندیه
  • آدرس حمام وكیل شیراز (حمام تاریخی وكیل) : خیابان طالقانی شیراز، غرب بازار وكیل و مسجد وكیل
  • نزدیك‌ترین ایستگاه مترو به حمام وكیل شیراز: ایستگاه مترو زندیه
  • آدرس بازار وكیل شیراز: 2 راه برای واردشدن به این بازار بزرگ وجود دارد: خیابان طالقانی و خیابان لطفعلی خان زند
  • نزدیك‌ترین ایستگاه مترو به بازار وكیل شیراز: ایستگاه مترو وكیل الرعایا شیراز
  • آدرس آب انبار وكیل شیراز: خیابان لطفعلی خان زند، ضلع غربی مسجد وكیل شیراز و بازار وكیل
  • نزدیك‌ترین ایستگاه مترو به آب انبار وكیل شیراز: ایستگاه مترو زندیه

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-LCoCNZcN81

جاهای دیدنی شیراز در زمستان

فصل زمستان از خاص‌ترین فصل‌های ایران با مناظر برفی و بارش‌های باران است كه برخی‌ از افراد علاقه‌ی زیادی به مسافرت در آن دارند. جاهای دیدنی شیراز در زمستان كه در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم؛ مكان‌هایی هستند كه شما در تمامی فصول نیز می‌توانید از آن‌ها دیدن كنید. ولیكن به عنوان مثال بهترین زمان بازدید از پیست‌های اسكی ماه‌های پرباران و خنك سال هستند.

پیست اسكی پولادكف شیراز، (پیست اسكی سپیدان)

اگر بخواهیم یكی از جاهای دیدنی خاص شیراز و از بهترین جاهای دیدنی شیراز در زمستان را معرفی كنیم، بی‌شك پیست اسكی پولادكف بهترین انتخاب ماست. تماشای مناظر رویایی برفی و عكاسی از آن‌ها به خودی خود جذابیت منحصربه‌فرد و تازه‌ای برای شما خواهد داشت. این منطقه كه به‌علت مكان قرارگیری آن، به پیست اسكی سپیدان نیز مشهور است و اولین پیست اسكی در جنوب ایران و دومین پیست بین‌المللی كشور شناخته می‌شود. از امكانات پیست اسكی پولادكف به موارد زیر می‌توانیم اشاره كنیم:

  • تله كابین
  • ماشین سواری در كوهستان و موتور سواری در برف (موتور برفی)
  • تل اسكی و اسكی روی برف و آموزش آن
  • رستوران ها و كافه ها

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-NMEkOvL8Jn

همچنین خوب است بدانید برای اقامت در پیست سپیدان، امكان رزرو هتل پولادكف (هتل سپیدان) نیز وجود دارد و تمامی امكانات برای رفاه و آسایش مسافران فراهم شده است. نكته‌ای كه شاید برایتان جالب باشد بدانید این است كه پیست اسكی پولادكف شیراز از جاهای دیدنی شیراز در تابستان و پاییز نیز شناخته می‌شود. شما در تابستان می‌توانید از امكانات زیر بهره‌مند شوید.

امكانات پیست اسكی پولادكف در تابستان:

  • پیست كارتینگ ماشین كوهستان
  • چادر عشایری
  • دوچرخه سواری و اسب سواری
  • اسكی روی چمن
  • قایق سواری و دریاچه مصنوعی
  • آدرس پیست اسكی پولادكف: كیلومتر 15 جاده سپیدان به آبشار مارگون و فاصله ۸۸ كیلومتری شمال شیراز

مسجد شاهچراغ شیراز، زیباترین مسجد فارس

یكی‌از جاهای دیدنی شیراز در زمستان مسجد شاهچراغ، آرامگاه برادران امام رضا و با عنوان اصلی « حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) » است. این زیارتگاه كه از زیباترین و وسیع‌ترین بناهای مذهبی شیراز شناخته می‌شود طرفداران بسیاری دارد. علاوه‌بر زیارت و بازدید از مقبره‌ها، می‌توانید ساعت‌ها به شیشه های رنگی و معماری فوق‌العاده‌ی آن خیره شوید.
همچنین می‌توانید از كاشی‌كاری‌ها و آینه‌كاری‌های بی‌نظیر شاهچراغ دیدن كنید و محو هنر اسلامی و ایرانی شوید. این زیارتگاه بزرگ از جاهای دیدنی شیراز در شب نیز معرفی می‌شود و دارای موزه‌ای به نام موزه شاهچراغ است كه با اشیای نفیس، سفالی، نسخ خطی و... خود بازدیدكنندگان زیادی دارد. بی‌تردید زیارت حرم شاهچراغ، ایوان حرم، صحن شاهچراغ و گلدسته‌های آن، مسجد بالاسر و... لحظات نابی را برای شما رقم خواهند زد.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-LZ2DEoGm1X

  • آدرس شاهچراغ شیراز: خیابان لطفعلی خان زند شیراز، خیابان احمدی
  • نزدیك ترین ایستگاه مترو به شاهچراغ شیراز: ایستگاه مترو وكیل الرعایا.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-FLix3Hiym8از دیگر جاهای دیدنی شیراز در زمستان می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • مسجد نصیرالملك شیراز (مسجد صورتی)
  • عمارت شاپوری شیراز
  • دروازه قرآن
  • مسجد جامع عتیق شیراز

جاهای دیدنی شیراز در شب

شب گردی در شیراز و آشنایی با جاهای دیدنی شیراز در شب نه تنها لحظات نابی را برای شما رقم خواهند زد؛ بلكه شاهد مناظر خیره‌كننده‌ای خواهید بود كه كمتر شهری چنین شب هایی دارد.

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-98RhZ5pqaw

اگر برای شما هم سوال پیش آمد است كه "شب در شیراز كجا برویم؟" به جاذبه‌های گردشگری زیر توجه كنید. می‌توانید در سفر به شیراز به یكی از آنها سر بزنید:

  • پارك جنگلی پالایشگاه
  • باغ جهان نما
  • شهربازی لونا پارك
  • بلوار چمران شیراز (بلوار شهید چمران)
  • ارگ كریمخانی (ارگ كریم خان شیراز)
  • بازار‌های شبانه شیراز

بهترین جاهای دیدنی شیراز كه حتما باید ببینید!-avfg7YRxg1

سخن پایانی 

در این مطلب از ایران توریسم سعی كردیم برخی از بهترین جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شیراز را به شما معرفی كنیم تا تجربه سفر بهتری را در شیراز داشته باشید.