ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا كلبه وحشت

جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا كلبه وحشت

بندر انزلی یكی از زیباترین شهرهای شمالی كشور است كه از دیرباز به‌عنوان یكی از دریچه‌های ورود ایران به دنیای تجارت و اقتصاد شناخته می‌شود. بااین‌حال جاهای دیدنی بندر انزلی تنها به چشم‌انداز بی‌نظیر دریای خزر و جنگل‌های انبوه با درختان سرسبز محدود نمی‌شود.
  • 1402/06/07
  • استان : گيلان
  • شهر : بندر انزلی
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : گیلان - شهر ساحلی بندر انزلی
تلفن : 66059000-021

بندر انزلی یكی از زیباترین شهرهای شمالی كشور است كه از دیرباز به‌عنوان یكی از دریچه‌های ورود ایران به دنیای تجارت و اقتصاد شناخته می‌شود. بااین‌حال جاهای دیدنی بندر انزلی تنها به چشم‌انداز بی‌نظیر دریای خزر و جنگل‌های انبوه با درختان سرسبز محدود نمی‌شود.

بندر انزلی همیشه در لیست جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای ایران بوده كه گردشگران بسیاری از ایران و سراسر دنیا برای بازدید از جاهای دیدنی بندر انزلی راهی این شهر می‌شده‌اند.

بندر انزلی كه تا قبل از سال پنجاه و هفت با نام بندر پهلوی شناخته می‌شد، نه‌تنها از مهم‌ترین مراكز تجاری و اقتصادی ایران است؛ بلكه به‌عنوان یكی از مهم‌ترین شهرهای مقصد گردشگری در ایران نیز شناخته می‌شود.

بندر انزلی دارای اكوسیستم منحصر به فرد و خاصی است كه به‌واسطه آن جاذبه‌های طبیعی و توریستی عجیبی در این شهر و اطراف آن شكل گرفته است. همچنین رفت‌وآمد كشتی‌های بین‌المللی در این شهر باعث شده كه این شهر را از دیرباز با لقب دروازه اروپا بشناسند. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از جذاب ترین جاهای دیدنی بندر انزلی می‌پردازیم. با ۳ مورد از جاهای دیدنی مازندران هم در این مقاله آشنا شوید.

جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا كلبه وحشت-u5Gz4KcbET

آكواریوم بندر انزلی

یكی از جذاب ترین جاهای توریستی و تفریحی در این شهر سرسبز آكواریوم آن است. برای ساخت این آكواریوم ۳۰ میلیون یورو در تیرماه سال ۱۳۹۷ اختصاص دادند. در این آكواریوم كه با نام آكواریوم فانتستیك نیز شناخته می‌شود، علاوه بر دویست گونه مختلف از آبزیان، حدود پنج هزار گونه مختلف از خزنده، آبزی و پرنده نیز زندگی می‌كنند.

در واقع در این آكواریوم می‌توان جامع‌ترین كلكسیون گونه‌های آبزیان ایران را دید. این مجموعه شامل آكواریوم‌های معمولی، آكواریوم‌های روباز، مینی آكواریوم و آكواریوم تونلی است. مدرن‌ترین و جدیدترین آكواریوم ایران پس از آكواریوم اصفهان و كیش، آكواریوم بندر انزلی است. این آكواریوم دوطبقه‌ای، ده‌هزار مترمربع وسعت دارد.

كلبه وحشت بندر انزلی از جاهای دیدنی بندر انزلی در شب

وقتی اسم جاهای دیدنی در شب می‌آید معمولا همه به دنبال چشم‌اندازی بی‌نظیری از یك مكان تفریحی در شب هستند؛ اما در بندر انزلی اوضاع كمی متفاوت است. اگر دنبال هیجان و سفرهای ماجراجویانه هستید كلبه وحشت بندر انزلی پیشنهاد متفاوت اما ایده‌آلی برای شماست. تجربه یك سفر هیجان‌انگیز با چاشنی ترس كه هركسی جرات رفتن به آنجا را ندارد.

داستان‌های زیادی در مورد این كلبه وجود دارد؛ اما دو داستان معروف به مرگ چهار پسر دانشجو و سه دختر ماجراجو اشاره دارد كه در سال ۱۳۶۵ در این كلبه اتفاق افتاده است. برخی می‌گویند در حال حاضر این كلبه پلمپ است و كسی اجازه ورود به آن را ندارد.  كلبه وحشت انزلی در دل جنگل هفت دغنان قرار دارد. روستا یا منطقه تاریخی هفت دغنان، در ۲۵ كیلومتری غرب صومعه‌سرا، در بخش مركزی دهستان ضیابر و روستای بهمبر و در نزدیكی بندر انزلی در استان گیلان واقع شده است.

جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا كلبه وحشت-X5HLOhhveg

اگر می‌خواهید یكی از شگفت‌انگیزترین و بی‌نظیرترین تالاب‌های دنیا را ببینید، تالاب بین‌المللی انزلی است. در زبان گیلكی به تالاب انزلی گیلان انزلی سل می‌گویند. این تالاب بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تالاب طبیعی ایران با آب شیرین است كه در جنوب غربی شهر بندر انزلی واقع شده است.

تالاب بندر انزلی با قدمتی پانزده هزار ساله دارای تنوع زیستی بسیار متفاوت و عجیب است. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌كنند كه از دیدن آن سیر نخواهید شد. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده‌نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند كه می‌توانید در این منطقه تجربه كنید.

بیش از ۱۰۰ گونه پرنده و ۵۰ گونه آبزی در این تالاب زندگی می‌كنند و وسعت تالاب انزلی به ۱۲۰ كیلومترمربع در طول فصول پربارش و در فصول كم‌باران به حدود ۸۰ كیلومترمربع می‌رسد. با احتساب مرتع، زمین‌های كشاورزی، آب‌بند، استخر و… می‌توان گفت مساحت كل این تالاب كه یكی از بزرگ‌ترین تالاب‌های دنیاست به ۳۷۴ هزار هكتار می‌رسد.

جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا كلبه وحشت-PWA4aAZuN2

روستای اشپلا از روستاهای اطراف بندر انزلی

یكی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی روستای اشپلا است كه در نزدیكی پارك جنگلی اشپلا واقع شده است. این روستا با آب‌وهوای تمیز و فوق‌العاده معتدل خود بعد از تالاب انزلی قرار گرفته است. این روستا در دهستان چهار فرضیه واقع شده است.

سخن آخر

در لیست جاهای دیدنی بندر انزلی كشتی تفریحی میرزا كوچك‌خان، بازار كاسپین، كاخ نظامی انزلی، حافظیه انزلی و موج‌شكن انزلی و بسیاری مكان‌های دیگر از تاریخی گرفته تا تجاری به چشم می‌خورد. انزلی شهر بزرگی است كه برای مسافرت به آن و بازدید از همه جاذبه‌های توریستی‌اش باید روزهای زیادی را وقت بگذارید. با این وجود اگر فرصت شما محدود است تلاش كنید حداقل از مهم‌ترین جاذبه‌های آن بازدید داشته باشید.